مهمترین شبکه ی تلویزیونی چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی « == ''مهم­ترین شبکه­ی تلویزیونی چین'' == تلويزيون مركزي چين بزرگ­ترين و قدرتمندترين ايستگاه تلويزيوني چين است و با بيش از 250 سازمان تلويزيوني از 130 كشور مبادلات برنامه­ای و روابط تجاري دارد. اين تلويزيون سه شبكه­ی اختصاصي خبر، كودك، و موسيقي را ر...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
=== ''مهم­ترین شبکه­ ی تلویزیونی [[چین]]'' ===
تلويزيون مركزی [[چین|چين]] بزرگ­ترين و قدرتمندترين ايستگاه تلويزيونی [[چین|چين]] است و با بيش از 250 سازمان تلويزيونی از 130 كشور مبادلات برنامه ­ای و روابط تجاری دارد. اين تلويزيون سه شبكه ­ی اختصاصی خبر، كودك، و موسيقي را راه اندازي نموده است.<ref>www.China.org.cn</ref>


== ''مهم­ترین شبکه­ی تلویزیونی چین'' ==
تلويزيون مركزی [[چین|چين]](CCTV)، با 22 كانال تنها شبكه­ ی ملی [[چین|چين]] است که بخش بزرگی از بازار تولید و پخش برنامه ­های تلويزيونی را در [[چین]] در اختیار دارد. اين شبکه­ ی تلويزيونی با حدود10 هزار كارمند و با درآمدی بسیار بالا، تحت نظارت دو جانبه­ ی اداره­ ی تبليغات(مسئول نهايي محتواي رسانه ­ها) و اداره­ ی كل راديو، فيلم و تلويزيون دولتی (كه عمليات و برنامه­ ها را فرماندهی می كند) اداره می شود. معاون وزير به عنوان رئيس تلويزيون مركزی هم هست. مديران اصلی و ساير مسئولان توسط دولت منصوب می شوند. اين شبكه اخبار ويژه ­ی خود را تهيه كرده و روزانه 11 بار خبر پخش کرده و قوي­ترين و پركارترين  توليد كننده ­ی برنامه ­ها­ی تلويزيونی در اين كشور به ­شمار می رود. سي­سي­تي­وی تنها شبكه ­ای است كه مجوز خريد فيلم از خارج را دارد. تمامي شبكه ­های محلی بايد اخبار ساعت 7 شب اين شبكه را پوشش دهند. تقريبا 500 ميليون نفر مرتب اين برنامه ­ی خبری را تماشا می كنند. -<ref>-       کتاب سبز چین (1380)، ''دفتر مطالعات سياسي و بين المللي،'' تهران.ص114-115.</ref>  اگر چه سی سی تی وی قوي­ترين شبكه ­ی [[چین|چين]] است اما تنها 30 درصد مردم [[چین در یک نگاه|چين]] بيننده ­ی آن هستند.  
تلويزيون مركزي چين بزرگ­ترين و قدرتمندترين ايستگاه تلويزيوني چين است و با بيش از 250 سازمان تلويزيوني از 130 كشور مبادلات برنامه­ای و روابط تجاري دارد. اين تلويزيون سه شبكه­ی اختصاصي خبر، كودك، و موسيقي را راه اندازي نموده است.


) www.China.org.cn)
علاوه بر 300 كانال شبكه­ های بين المللی، سراسری و استانی [[چین معاصر و چالش های فرهنگی و اجتماعی پیش رو|چين]] كه در [[پکن|پكن]] نيز قابل دريافت هستند، شبكه­ ی (BTV)  مخصوص [[پکن|پكن]] بوده و در اغلب مناطق [[چین معاصر و چالش های فرهنگی و اجتماعی پیش رو|چين]] نيز قابل دريافت است. اين شبكه 14 كانال دارد و هر كانال به موضوع خاصي هم­چون ورزش، فيلم­ هاي سينمايی، تئاتر، آموزش، خبر و ... می ­پردازد و برنامه ­های متنوعی به [[زبان چینی|زبان چينی]] براي شهروندان پكنی تهيه و پخش می كند. ميزان پوشش راديو و تلويزيون سراسری در اين شهر 99/99 درصد و سطح پوشش تلويزيون ­های كابلی 64 درصد است.<ref>-       سابقی، علی محمد (1386). "تجربیاتی از کلان شهر [[پکن]] (پایتخت چین)". ''نشر شهر. ص25-26.''</ref> <ref>سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین." تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .</ref>


تلويزيون مركزي چين(CCTV)، با 22 كانال تنها شبكه­ی ملي چين است که بخش بزرگی از بازار تولید و پخش برنامه­هاي تلويزيوني را در چین در اختیار دارد. اين شبکه­ی تلويزيونی با حدود10 هزار كارمند و با درآمدی بسیار بالا، تحت نظارت دو جانبه­ی اداره­ی تبليغات(مسئول نهايي محتواي رسانه­ها) و اداره­ی كل راديو، فيلم و تلويزيون دولتي (كه عمليات و برنامه­ها را فرماندهي مي­كند) اداره مي­شود. معاون وزير به عنوان رئيس تلويزيون مركزي هم هست. مديران اصلي و ساير مسئولان توسط دولت منصوب مي­شوند. اين شبكه اخبار ويژه­ی خود را تهيه كرده و روزانه 11 بار خبر پخش کرده و قوي­ترين و پركارترين  توليد كننده­ی برنامه­ها­ی تلويزيوني در اين كشور به­شمار می­رود. سي­سي­تي­وي تنها شبكه­اي است كه مجوز خريد فيلم از خارج را دارد. تمامي شبكه­هاي محلي بايد اخبار ساعت 7 شب اين شبكه را پوشش دهند. تقريبا 500 ميليون نفر مرتب اين برنامه­ی خبری را تماشا مي­كنند. - (كتاب سبز چين: 114-115)  اگر چه سي سي تي وي قوي­ترين شبكه­ی چين است اما تنها 30 درصد مردم چين بيننده­ی آن هستند.
= کتابشناسی =
 
علاوه بر 300 كانال شبكه­هاي بين المللي، سراسري و استاني چين كه در پكن نيز قابل دريافت هستند، شبكه­ی (BTV)  مخصوص پكن بوده و در اغلب مناطق چين نيز قابل دريافت است. اين شبكه 14 كانال دارد و هر كانال به موضوع خاصي هم­چون ورزش، فيلم­هاي سينمايي، تئاتر، آموزش، خبر و ... مي­پردازد و برنامه­هاي متنوعي به زبان چيني براي شهروندان پكني تهيه و پخش مي­كند. ميزان پوشش راديو و تلويزيون سراسري در اين شهر 99/99 درصد و سطح پوشش تلويزيون­هاي كابلي 64 درصد است. (سابقي ، 1386  : 25-26)

نسخهٔ ‏۲ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۲:۰۹

مهم­ترین شبکه­ ی تلویزیونی چین

تلويزيون مركزی چين بزرگ­ترين و قدرتمندترين ايستگاه تلويزيونی چين است و با بيش از 250 سازمان تلويزيونی از 130 كشور مبادلات برنامه ­ای و روابط تجاری دارد. اين تلويزيون سه شبكه ­ی اختصاصی خبر، كودك، و موسيقي را راه اندازي نموده است.[۱]

تلويزيون مركزی چين(CCTV)، با 22 كانال تنها شبكه­ ی ملی چين است که بخش بزرگی از بازار تولید و پخش برنامه ­های تلويزيونی را در چین در اختیار دارد. اين شبکه­ ی تلويزيونی با حدود10 هزار كارمند و با درآمدی بسیار بالا، تحت نظارت دو جانبه­ ی اداره­ ی تبليغات(مسئول نهايي محتواي رسانه ­ها) و اداره­ ی كل راديو، فيلم و تلويزيون دولتی (كه عمليات و برنامه­ ها را فرماندهی می كند) اداره می شود. معاون وزير به عنوان رئيس تلويزيون مركزی هم هست. مديران اصلی و ساير مسئولان توسط دولت منصوب می شوند. اين شبكه اخبار ويژه ­ی خود را تهيه كرده و روزانه 11 بار خبر پخش کرده و قوي­ترين و پركارترين  توليد كننده ­ی برنامه ­ها­ی تلويزيونی در اين كشور به ­شمار می رود. سي­سي­تي­وی تنها شبكه ­ای است كه مجوز خريد فيلم از خارج را دارد. تمامي شبكه ­های محلی بايد اخبار ساعت 7 شب اين شبكه را پوشش دهند. تقريبا 500 ميليون نفر مرتب اين برنامه ­ی خبری را تماشا می كنند. -[۲]  اگر چه سی سی تی وی قوي­ترين شبكه ­ی چين است اما تنها 30 درصد مردم چين بيننده ­ی آن هستند.

علاوه بر 300 كانال شبكه­ های بين المللی، سراسری و استانی چين كه در پكن نيز قابل دريافت هستند، شبكه­ ی (BTV)  مخصوص پكن بوده و در اغلب مناطق چين نيز قابل دريافت است. اين شبكه 14 كانال دارد و هر كانال به موضوع خاصي هم­چون ورزش، فيلم­ هاي سينمايی، تئاتر، آموزش، خبر و ... می ­پردازد و برنامه ­های متنوعی به زبان چينی براي شهروندان پكنی تهيه و پخش می كند. ميزان پوشش راديو و تلويزيون سراسری در اين شهر 99/99 درصد و سطح پوشش تلويزيون ­های كابلی 64 درصد است.[۳] [۴]

کتابشناسی

  1. www.China.org.cn
  2. -       کتاب سبز چین (1380)، دفتر مطالعات سياسي و بين المللي، تهران.ص114-115.
  3. -       سابقی، علی محمد (1386). "تجربیاتی از کلان شهر پکن (پایتخت چین)". نشر شهر. ص25-26.
  4. سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین." تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .