ساختار و سیاست های آموزشی آرژانتین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''ساختار و سیاست آموزشی کشور''' سیستم مدارس آرژانتین شامل یک مدرسه سطح ابتدایی یا اولیه است که شش یا هفت سال طول می‌کشد؛ یک سال پیش‌دبستانی و ۶ سال ابتدایی و یک دبیرستان یا سطح دوم که بین ۶-۵ سال دوره آن به طول می‌انجامد؛ ۵ سال مقطع دبیرستان و ی...» ایجاد کرد)
 
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
خط ۱: خط ۱:
'''ساختار و سیاست آموزشی کشور'''
'''ساختار و سیاست آموزشی کشور'''


سیستم مدارس آرژانتین شامل یک مدرسه سطح ابتدایی یا اولیه است که شش یا هفت سال طول می‌کشد؛ یک سال پیش‌دبستانی و ۶ سال ابتدایی و یک دبیرستان یا سطح دوم که بین ۶-۵ سال دوره آن به طول می‌انجامد؛ ۵ سال مقطع دبیرستان و یک سال پیش‌دانشگاهی، در دهه ۱۹۹۰ این نظام به انواع گوناگونی از آموزش دبیرستانی تحت عنوان «آموزش ثانویه» و «چند رشته‌ای» تقسیم شد.
سیستم مدارس [[آرژانتین]] شامل یک مدرسه سطح ابتدایی یا اولیه است که شش یا هفت سال طول می‌کشد؛ یک سال پیش‌دبستانی و ۶ سال ابتدایی و یک دبیرستان یا سطح دوم که بین ۶-۵ سال دوره آن به طول می‌انجامد؛ ۵ سال مقطع دبیرستان و یک سال پیش‌دانشگاهی، در دهه ۱۹۹۰ این نظام به انواع گوناگونی از آموزش دبیرستانی تحت عنوان «آموزش ثانویه» و «چند رشته‌ای» تقسیم شد.


وظیفه تدوین برنامه‌های آموزشی کل مقاطع و پایه‌ها با شورای ملی آموزش و پرورش کشور می‌باشد که مجموعه برنامه‌های درسی استانداردی را برای سیستم آموزشی کشور تدوین نموده و برای اجرا به همه مدارس اعلام می‌کند و در سراسر کشور به همین شکل
وظیفه تدوین برنامه‌های آموزشی کل مقاطع و پایه‌ها با شورای ملی آموزش و پرورش کشور می‌باشد که مجموعه برنامه‌های درسی استانداردی را برای سیستم آموزشی کشور تدوین نموده و برای اجرا به همه مدارس اعلام می‌کند و در سراسر کشور به همین شکل

نسخهٔ ‏۱۴ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۴:۲۱

ساختار و سیاست آموزشی کشور

سیستم مدارس آرژانتین شامل یک مدرسه سطح ابتدایی یا اولیه است که شش یا هفت سال طول می‌کشد؛ یک سال پیش‌دبستانی و ۶ سال ابتدایی و یک دبیرستان یا سطح دوم که بین ۶-۵ سال دوره آن به طول می‌انجامد؛ ۵ سال مقطع دبیرستان و یک سال پیش‌دانشگاهی، در دهه ۱۹۹۰ این نظام به انواع گوناگونی از آموزش دبیرستانی تحت عنوان «آموزش ثانویه» و «چند رشته‌ای» تقسیم شد.

وظیفه تدوین برنامه‌های آموزشی کل مقاطع و پایه‌ها با شورای ملی آموزش و پرورش کشور می‌باشد که مجموعه برنامه‌های درسی استانداردی را برای سیستم آموزشی کشور تدوین نموده و برای اجرا به همه مدارس اعلام می‌کند و در سراسر کشور به همین شکل

۳۱۷


۳۱۸

توسط مدارس دنبال می‌شود زیرا اعتقاد بر این است که یک سیستم آموزش سراسری اتحاد ملی را ارتقاء خواهد بخشید.

ساختار آموزش و پرورش کشور متشکل از آموزش اولیه مهدکودک و پیش‌دبستانی، آموزش ابتدایی، آموزش ثانویه (دبیرستان) و آموزش عالی است. علاوه بر آن ۸ دوره ویژه نیز در این ساختار پیش‌بینی شده است.