هویت ملی در مالی: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
|||
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
هویت ملی مردم در کشور مالی، نظیر دیگر کشورها و ملتهای جهان، از اهمیت خاصی برخوردار است. هویت ملی هر ملتی، عامل همبستگی و شکلگیری روح جمعی است و مردم این کشور هم– صرفنظر از هرگونه تعلقات قومی- قوام و دوام زندگی خود را، توأم با عزت و آزادی، در هویت ملی خویش جستوجو میکنند. هویت ملی در کشور مالی، با مردم سیاه پوست آن و آثار برجا ماندۀ زخمهای کهنۀ استعمار فرانسه، پدیدهای جمعی است که به بنیادهای فرهنگی، تاریخی و اعتقادی این سرزمین بازمیگردد ؛ ریشه در اعماق تاریخ و فرهنگ دارد و با سرشت تکتک افراد جامعۀ مالی درآمیخته است. | |||
عوامل سازندۀ | عوامل سازندۀ هویت ملی در این کشور عبارتند از عوامل جغرافیایی، قومی، زبانی، اعتقادی، معیشتی، سرگذشت تاریخی، اعیاد و رسوم و... که طی اعصار و قرون، در این سرزمین بهوجود آمده و در فرهنگ- بهمعنای عام و گستردۀ آن- متبلور و از نسلیبهنسل دیگر منتقل شده است. زبان، فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات دینی و قومیتگرایی، از شاخصههای مهم هویت ملی کشور [[مالی]] بهشمار میرود که در شعار ملی کشور "یک مردم، یک هدف، یک کیش" نیز به زیباترین وجه تبلور یافته است. مردم مالی، رنگ پوست خود را، نه فقط عاملی برای تحقیر و فروتر شمردن خود در مقابل سفیدپوستان نمیدانند، بلکه با سربلندی و غرور به این ویژگی مباهات میکنند. علاوهبر این، تاریخ نیز بهطور ویژه، نقش حساسی در هویت ملی مردم مالی دارد. مردم این کشور، اعم از اندیشمندان و عوام، همواره به گذشتۀ تاریخی خود بالیدهاند و پادشاهیهای بزرگ و کوچک در این سرزمین را در تمامی قرون، نمادهایی افتخارآمیز از هویت ملی خود میدانند.<ref name=":2">برگرفته از سایت https://www.the power of culture .com/ entry culture mali/2011</ref><ref>عرب احمدی ، امیر بهرام (1391).جامعه و فرهنگ مالی. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی و هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی] ،ص75.</ref> | ||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[هویت ملی سنگال]]؛ [[هویت فرهنگی و ملی چین]]؛ [[هویت ملی در ژاپن]]؛ [[هویت ملی در روسیه]]؛ [[هویت ملی در کوبا]]؛ [[هویت ملی در لبنان]]؛ [[هویت ملی مصر]]؛ [[هویت ملی در تونس]]؛ [[هویت ملی در آرژانتین]]؛ [[هویت ملی در فرانسه]]؛ [[هویت ملی در اردن]]؛ [[هویت ملی در اوکراین]]؛ [[هویت ملی در سیرالئون]]؛ [[هویت ملی در قطر]] | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ کنونی تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۵۸
هویت ملی مردم در کشور مالی، نظیر دیگر کشورها و ملتهای جهان، از اهمیت خاصی برخوردار است. هویت ملی هر ملتی، عامل همبستگی و شکلگیری روح جمعی است و مردم این کشور هم– صرفنظر از هرگونه تعلقات قومی- قوام و دوام زندگی خود را، توأم با عزت و آزادی، در هویت ملی خویش جستوجو میکنند. هویت ملی در کشور مالی، با مردم سیاه پوست آن و آثار برجا ماندۀ زخمهای کهنۀ استعمار فرانسه، پدیدهای جمعی است که به بنیادهای فرهنگی، تاریخی و اعتقادی این سرزمین بازمیگردد ؛ ریشه در اعماق تاریخ و فرهنگ دارد و با سرشت تکتک افراد جامعۀ مالی درآمیخته است.
عوامل سازندۀ هویت ملی در این کشور عبارتند از عوامل جغرافیایی، قومی، زبانی، اعتقادی، معیشتی، سرگذشت تاریخی، اعیاد و رسوم و... که طی اعصار و قرون، در این سرزمین بهوجود آمده و در فرهنگ- بهمعنای عام و گستردۀ آن- متبلور و از نسلیبهنسل دیگر منتقل شده است. زبان، فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات دینی و قومیتگرایی، از شاخصههای مهم هویت ملی کشور مالی بهشمار میرود که در شعار ملی کشور "یک مردم، یک هدف، یک کیش" نیز به زیباترین وجه تبلور یافته است. مردم مالی، رنگ پوست خود را، نه فقط عاملی برای تحقیر و فروتر شمردن خود در مقابل سفیدپوستان نمیدانند، بلکه با سربلندی و غرور به این ویژگی مباهات میکنند. علاوهبر این، تاریخ نیز بهطور ویژه، نقش حساسی در هویت ملی مردم مالی دارد. مردم این کشور، اعم از اندیشمندان و عوام، همواره به گذشتۀ تاریخی خود بالیدهاند و پادشاهیهای بزرگ و کوچک در این سرزمین را در تمامی قرون، نمادهایی افتخارآمیز از هویت ملی خود میدانند.[۱][۲]
نیز نگاه کنید به
هویت ملی سنگال؛ هویت فرهنگی و ملی چین؛ هویت ملی در ژاپن؛ هویت ملی در روسیه؛ هویت ملی در کوبا؛ هویت ملی در لبنان؛ هویت ملی مصر؛ هویت ملی در تونس؛ هویت ملی در آرژانتین؛ هویت ملی در فرانسه؛ هویت ملی در اردن؛ هویت ملی در اوکراین؛ هویت ملی در سیرالئون؛ هویت ملی در قطر
کتابشناسی
- ↑ برگرفته از سایت https://www.the+power+of+culture+.com/+entry+culture+mali/2011
- ↑ عرب احمدی ، امیر بهرام (1391).جامعه و فرهنگ مالی. تهران: موسسه فرهنگی و هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی ،ص75.