فرهنگ تایلندی: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «با وجود چهره‌های متفاوت فرهنگی جامعه تایلند، سیاست‌گذاری فرهنگی این کشور همواره بر محور حفاظت از میراث فرهنگی و تقویت روحیه ملی و پی‌ریزی شالوده محکم برای تشکیل هویت یکپارچه تایلندی از اقوام گوناگون این سرزمین قرار داشته است و ساختارهای ف...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۹ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۳ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
با وجود چهره‌های متفاوت فرهنگی جامعه تایلند، سیاست‌گذاری فرهنگی این کشور همواره بر محور حفاظت از میراث فرهنگی و تقویت روحیه ملی و پی‌ریزی شالوده محکم برای تشکیل هویت یکپارچه تایلندی از اقوام گوناگون این سرزمین قرار داشته است و ساختارهای فرهنگی ملی نیز بر همین مبنا شکل‌گرفته است.
[[پرونده:فرهنگ تا.jpg|بندانگشتی|فرهنگ تایلندی برگرفته از سایت سلام پرواز. قابل بازیابی از https://salamparvaz.com/blog/about-culture-traditions-thailand-people]]
با وجود چهره‌های متفاوت فرهنگی جامعهٔ [[تایلند]]، سیاست‌گذاری فرهنگی این کشور همواره بر محور حفاظت از میراث فرهنگی و تقویت روحیه ملی و پی‌ریزی شالودهٔ محکم برای تشکیل هویت یکپارچه تایلندی از اقوام گوناگون این سرزمین قرار داشته است و ساختارهای فرهنگی ملی نیز بر همین مبنا شکل‌گرفته است.


یکی از افرادی که برای یکپارچه‌سازی هویت مردم تایی کوشید، پادشاه رامای پنجم بود، وی در نیمه دوم سده نوزدهم سلطنت می‌کرد و پدر تایلند امروز به‌شمار می‌رود. رامای پنجم افزون بر تأکید بر هویت تایلندی، کوشید با نوسازی جامعه تایلند، عوامل غربی و سازمان‌های نوین غرب را وارد جامعه سنتی تایلند کند و در این راه تاحدودی توفیق یافت.
یکی از افرادی که برای یکپارچه‌سازی هویت مردم تایی کوشید، پادشاه رامای پنجم بود. وی در نیمه دوم سدهٔ نوزدهم سلطنت می‌کرد و پدر [[تایلند]] امروز به‌شمار می‌رود. رامای پنجم افزون بر تأکید بر هویت تایلندی، کوشید با نوسازی جامعه تایلند، عوامل غربی و سازمان‌های نوین غرب را وارد جامعه سنتی [[تایلند]] کند و در این راه تاحدودی توفیق یافت<ref>الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ [[تایلند]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی]،ص.139.</ref>.
 
== نیز نگاه کنید به ==
[[فرهنگ چینی]]؛ [[فرهنگ ژاپنی]]؛ [[فرهنگ سودان]]؛ [[فرهنگ اردن]]؛ [[فرهنگ مردم اتیوپی]]؛ [[فرهنگ سیرالئون]]؛ [[فرهنگ سریلانکا]] 
 
== کتابشناسی ==
<references />
[[رده:هویت فرهنگی و هویت یابی فرهنگی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۱ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۳:۳۸

فرهنگ تایلندی برگرفته از سایت سلام پرواز. قابل بازیابی از https://salamparvaz.com/blog/about-culture-traditions-thailand-people

با وجود چهره‌های متفاوت فرهنگی جامعهٔ تایلند، سیاست‌گذاری فرهنگی این کشور همواره بر محور حفاظت از میراث فرهنگی و تقویت روحیه ملی و پی‌ریزی شالودهٔ محکم برای تشکیل هویت یکپارچه تایلندی از اقوام گوناگون این سرزمین قرار داشته است و ساختارهای فرهنگی ملی نیز بر همین مبنا شکل‌گرفته است.

یکی از افرادی که برای یکپارچه‌سازی هویت مردم تایی کوشید، پادشاه رامای پنجم بود. وی در نیمه دوم سدهٔ نوزدهم سلطنت می‌کرد و پدر تایلند امروز به‌شمار می‌رود. رامای پنجم افزون بر تأکید بر هویت تایلندی، کوشید با نوسازی جامعه تایلند، عوامل غربی و سازمان‌های نوین غرب را وارد جامعه سنتی تایلند کند و در این راه تاحدودی توفیق یافت[۱].

نیز نگاه کنید به

فرهنگ چینی؛ فرهنگ ژاپنی؛ فرهنگ سودان؛ فرهنگ اردن؛ فرهنگ مردم اتیوپی؛ فرهنگ سیرالئون؛ فرهنگ سریلانکا

کتابشناسی

  1. الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی،ص.139.