اصول کلی نظام آموزشی کانادا: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «'''اهداف و اصول کلی نظام آموزشی''' از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود: 1. دانشآموزان: در این رویکرد مو...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
'''اهداف و اصول کلی نظام آموزشی''' | === '''اهداف و اصول کلی نظام آموزشی''' === | ||
از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود: | از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود: | ||
1. دانشآموزان: در این رویکرد مواد درسی و سیاستهای آموزشی برحسب مهارتهای | 1. دانشآموزان: در این رویکرد مواد درسی و سیاستهای آموزشی برحسب مهارتهای دانشآموزان و با اولویت قرار دادن استانداردهای آموزشی اتخاذ میگردند. | ||
2. آموزگاران: این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمونهای سراسری در سطوح استانی برگزار میشود. | 2. آموزگاران: این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمونهای سراسری در سطوح استانی برگزار میشود. | ||
خط ۱۱: | خط ۱۰: | ||
4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور. | 4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور. | ||
5. برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی ] | 5. برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی . <ref name=":02">Council of Ministers of Education Canada, (2008), "Canadian Education", Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.</ref> <ref>Lang, Daniel W., House, Dawn, Young, Stacey, and Jones, Glen A. (2000). ''University Finance in Ontario. Research Monographs in Higher Education'' No. 5. Winnipeg: Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.</ref><ref>لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ [[کانادا]]. تهران : موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی</ref> | ||
==نیز نگاه کنید به== | |||
*[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری کانادا]] | |||
*[[ساختار و سیاست های آموزشی کانادا]] | |||
==کتابشناسی== |
نسخهٔ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۴۸
اهداف و اصول کلی نظام آموزشی
از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود:
1. دانشآموزان: در این رویکرد مواد درسی و سیاستهای آموزشی برحسب مهارتهای دانشآموزان و با اولویت قرار دادن استانداردهای آموزشی اتخاذ میگردند.
2. آموزگاران: این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمونهای سراسری در سطوح استانی برگزار میشود.
3. آموزش میراث فرهنگی و ارزشهای سنتی و ملی.
4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور.
5. برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی . [۱] [۲][۳]
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ Council of Ministers of Education Canada, (2008), "Canadian Education", Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.
- ↑ Lang, Daniel W., House, Dawn, Young, Stacey, and Jones, Glen A. (2000). University Finance in Ontario. Research Monographs in Higher Education No. 5. Winnipeg: Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.
- ↑ لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ کانادا. تهران : موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی