اصول کلی نظام آموزشی کانادا: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۱: خط ۱۱:
4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزش‌های رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگ‌های رایج در کشور.
4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزش‌های رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگ‌های رایج در کشور.


5. برخورداری همگانی از فرصت‌های آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی.<ref name=":0">Council of Ministers of Education Canada, (2008), Canadian Education, Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.</ref> <ref>Lang, D. W., House, D., Young, S., & Jones, G. A. (2000). University finance in Ontario. Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.</ref><ref>لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ [[کانادا]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]</ref>  
5. برخورداری همگانی از فرصت‌های آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی.<ref name=":0">Council of Ministers of Education Canada, (2008), Canadian Education, Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.</ref> <ref>Lang, D. W., House, D., Young, S., & Jones, G. A. (2000). University finance in Ontario. Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.</ref><ref>لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ [[کانادا]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]ص.325.</ref>  
==نیز نگاه کنید به==
==نیز نگاه کنید به==
*[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری کانادا]]
*[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری کانادا]]
*[[ساختار و سیاست های آموزشی کانادا]]
*[[ساختار و سیاست های آموزشی کانادا]]
==کتابشناسی==
==کتابشناسی==

نسخهٔ ‏۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۴۴

اهداف و اصول کلی نظام آموزشی

اصول کلی نظام آموزشی کانادا
اصول کلی نظام آموزشی کانادا

از مهم‌ترین اهداف کلی آموزشی، می‌توان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفه‌ای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانش‌آموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود می‌شود:

1. دانش‌آموزان: در این رویکرد مواد درسی و سیاست‌های آموزشی برحسب مهارت‌های دانش‌آموزان و با اولویت قرار دادن استانداردهای آموزشی اتخاذ می‌گردند.

2. آموزگاران: این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمون‌های سراسری در سطوح استانی برگزار می‌شود.

3. آموزش میراث فرهنگی و ارزش‌های سنتی و ملی.

4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزش‌های رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگ‌های رایج در کشور.

5. برخورداری همگانی از فرصت‌های آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی.[۱] [۲][۳]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. Council of Ministers of Education Canada, (2008), Canadian Education, Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.
  2. Lang, D. W., House, D., Young, S., & Jones, G. A. (2000). University finance in Ontario. Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.
  3. لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ کانادا. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدیص.325.