تاریخ هنر آرژانتین: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
'''تاریخ هنر''' | '''تاریخ هنر''' | ||
[[آرژانتین]] برخوردار از یک تاریخ غنی هنری قبل از دوران استعمار اسپانیا و بعد از آن دوران میباشد اما آنچه به صورت مکتوب از هنر «آرژانتین» در دست است، از سال ۱۸۵۲ و بعد از دوران دیکتاتوری خوان مانوئل روساس شکل گرفته است. | [[آرژانتین]] برخوردار از یک تاریخ غنی هنری قبل از دوران استعمار [[اسپانیا]] و بعد از آن دوران میباشد اما آنچه به صورت مکتوب از هنر «آرژانتین» در دست است، از سال ۱۸۵۲ و بعد از دوران دیکتاتوری خوان مانوئل روساس شکل گرفته است. | ||
اولین هنرمندان نقاش آرژانتینی مهاجرانی بودند که بعد از دوران دیکتاتوری روساس به این کشور مهاجرت نموده بودند. در بین این نقاشان میتوان به«رینالدوگیوچی»، «امیلیو کارافا» و «ادواردو سیوری» اشاره نمودکه آنها سبک رئال را که تا به امروز نیز در نقاشی آرژانتینی دیده میشود، به یادگار گذاردند (18 .(Anaya,1997: بعد از سال ۱۹۰۰ رئالیسم و زیباییگرایی' به عنوان یک روند کلی در هنر [[نقاشی و مجسمهسازی آرژانتین]] مورد توجه قرار گرفت. لولا مورا مجسمهسازی بودکه در این دوره به ویژه توجه خاصی بر 1. Aestheticism | اولین هنرمندان نقاش آرژانتینی مهاجرانی بودند که بعد از دوران دیکتاتوری روساس به این کشور مهاجرت نموده بودند. در بین این نقاشان میتوان به«رینالدوگیوچی»، «امیلیو کارافا» و «ادواردو سیوری» اشاره نمودکه آنها سبک رئال را که تا به امروز نیز در نقاشی آرژانتینی دیده میشود، به یادگار گذاردند (18 .(Anaya,1997: بعد از سال ۱۹۰۰ رئالیسم و زیباییگرایی' به عنوان یک روند کلی در هنر [[نقاشی و مجسمهسازی آرژانتین]] مورد توجه قرار گرفت. لولا مورا مجسمهسازی بودکه در این دوره به ویژه توجه خاصی بر 1. Aestheticism |
نسخهٔ ۱۵ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۱۹
تاریخ هنر
آرژانتین برخوردار از یک تاریخ غنی هنری قبل از دوران استعمار اسپانیا و بعد از آن دوران میباشد اما آنچه به صورت مکتوب از هنر «آرژانتین» در دست است، از سال ۱۸۵۲ و بعد از دوران دیکتاتوری خوان مانوئل روساس شکل گرفته است.
اولین هنرمندان نقاش آرژانتینی مهاجرانی بودند که بعد از دوران دیکتاتوری روساس به این کشور مهاجرت نموده بودند. در بین این نقاشان میتوان به«رینالدوگیوچی»، «امیلیو کارافا» و «ادواردو سیوری» اشاره نمودکه آنها سبک رئال را که تا به امروز نیز در نقاشی آرژانتینی دیده میشود، به یادگار گذاردند (18 .(Anaya,1997: بعد از سال ۱۹۰۰ رئالیسم و زیباییگرایی' به عنوان یک روند کلی در هنر نقاشی و مجسمهسازی آرژانتین مورد توجه قرار گرفت. لولا مورا مجسمهسازی بودکه در این دوره به ویژه توجه خاصی بر 1. Aestheticism
روی سبکهای فوق داشت. او در واقع به یک متخصص مجسمهساز برای بناهای خاص و تاریخی در این دوره تبدیل گشت. این مجسمهها مورد استقبال دولتهای محلی و خانوادههای ثروتمند قرار گرفت که علاقهمند بودند مجسمههای تاریخی و منحصربفرد برای سردر اماکن مهم دولتی و یا میادین تاریخی و یا سردر منازل و حتی در مقبرههای خانوادگی نصب نمایند (21 .(Ibid,
همین گروه بودند که علاقه به مجسمه و مجسمهسازی را در جامعه آرژانتینگسترش دادند. امروزه بسیاری از این مجسمهها را در گوشه و کنار شهر بوئنوسآیرس و در بالای بسیاری از ساختمانهای بلند مربوط به این دوره میتوان یافت.