نقاشی تایلند: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «'''نقاشی''' نقاشی سنتی تایلند در دوران آیوتایا منحصر به پردهسازی در درون کاخها و معابد و تصویرگری کتابها بوده است، برای نمایاندن شکوه و زیبایی هرچه بیشتر مفاهیم و اسباب درباری و مذهبی، نقاشی دیواری رشد بسیاری پیدا کرد و به درجات ممتازی رسی...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
'''نقاشی''' | '''نقاشی''' | ||
نقاشی سنتی تایلند در دوران آیوتایا منحصر به پردهسازی در درون کاخها و معابد و تصویرگری کتابها بوده است، برای نمایاندن شکوه و زیبایی هرچه بیشتر مفاهیم و اسباب درباری و مذهبی، نقاشی دیواری رشد بسیاری پیدا کرد و به درجات ممتازی رسید. تکنیک نقاشی سنتی به همان شکل در دوران بانکوک نیز ادامه یافت و نقاشیها با اثر رنگهای وارداتی از چین پرمایهتر شد. در میانه سده نوزدهم، با رواج رنگهای شیمیایی، هنرمندان به کشیدن نماهای غربی روی آوردند. | نقاشی سنتی [[تایلند]] در دوران [[آیوتایا]] منحصر به پردهسازی در درون کاخها و معابد و تصویرگری کتابها بوده است، برای نمایاندن شکوه و زیبایی هرچه بیشتر مفاهیم و اسباب درباری و مذهبی، نقاشی دیواری رشد بسیاری پیدا کرد و به درجات ممتازی رسید. تکنیک نقاشی سنتی به همان شکل در دوران [[بانکوک]] نیز ادامه یافت و نقاشیها با اثر رنگهای وارداتی از [[چین]] پرمایهتر شد. در میانه سده نوزدهم، با رواج رنگهای شیمیایی، هنرمندان به کشیدن نماهای غربی روی آوردند. | ||
در میان نقاشان معاصر تایلند باید از فواهاری پیتاک، چالرم ناکی راکسا، سانیت دیسپاندا و تاوی نانتاکوانگ" و سیریچای چانسونگ سائن نام برد. | در میان نقاشان معاصر تایلند باید از فواهاری پیتاک، چالرم ناکی راکسا، سانیت دیسپاندا و تاوی نانتاکوانگ" و سیریچای چانسونگ سائن نام برد. |
نسخهٔ ۱۵ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۲۳:۵۸
نقاشی
نقاشی سنتی تایلند در دوران آیوتایا منحصر به پردهسازی در درون کاخها و معابد و تصویرگری کتابها بوده است، برای نمایاندن شکوه و زیبایی هرچه بیشتر مفاهیم و اسباب درباری و مذهبی، نقاشی دیواری رشد بسیاری پیدا کرد و به درجات ممتازی رسید. تکنیک نقاشی سنتی به همان شکل در دوران بانکوک نیز ادامه یافت و نقاشیها با اثر رنگهای وارداتی از چین پرمایهتر شد. در میانه سده نوزدهم، با رواج رنگهای شیمیایی، هنرمندان به کشیدن نماهای غربی روی آوردند.
در میان نقاشان معاصر تایلند باید از فواهاری پیتاک، چالرم ناکی راکسا، سانیت دیسپاندا و تاوی نانتاکوانگ" و سیریچای چانسونگ سائن نام برد.