فساد سیاسی در اوکراین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''-14-3فساد سیاسی''' در سالهای بعد از استقلال، در انتخابات اوکراین تقلب های گسترده بخصوص از سوی ادارت دولتی صورت گرفت.(Andrew Wilson,2005) تقلبهای انتخاباتی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2004 ادامه داشت بطوریکه دادگاه عالی اوکراین بدلیل حجم بالا...» ایجاد کرد)
 
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
خط ۱: خط ۱:
'''-14-3فساد سیاسی'''
'''-14-3فساد سیاسی'''


در سالهای بعد از استقلال، در انتخابات اوکراین تقلب های گسترده بخصوص از سوی ادارت دولتی صورت گرفت.(Andrew Wilson,2005) تقلبهای انتخاباتی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2004 ادامه داشت بطوریکه دادگاه عالی اوکراین بدلیل حجم بالای تقلبهای رخ داده نتایج این انتخابات را تایید نکرد و به رای گیری مجدد رای داد. با وجود این سیاستمداران درحال حاضر نیز معتقدند حیله های انتخاباتی و تقلب برای کسب رای بیشتر به طور کامل از بین نرفته است. با وجود این هر شخص رای دهنده که مرتکب تقلب در انتخابات شود مجازات  دو سال زندان برای وی در نظر گرفته شده است.
در سالهای بعد از استقلال، در انتخابات [[اوکراین]] تقلب های گسترده بخصوص از سوی ادارت دولتی صورت گرفت.(Andrew Wilson,2005) تقلبهای انتخاباتی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2004 ادامه داشت بطوریکه دادگاه عالی اوکراین بدلیل حجم بالای تقلبهای رخ داده نتایج این انتخابات را تایید نکرد و به رای گیری مجدد رای داد. با وجود این سیاستمداران درحال حاضر نیز معتقدند حیله های انتخاباتی و تقلب برای کسب رای بیشتر به طور کامل از بین نرفته است. با وجود این هر شخص رای دهنده که مرتکب تقلب در انتخابات شود مجازات  دو سال زندان برای وی در نظر گرفته شده است.


از جولای 2011 ،رئیس جمهور،رئیس پارلمان،نخست وزیر،وزراء و سایر مقامات بلند پایه اوکراین در صورت ارتکاب به فساد مشمول تعقیب میباشند. کاست بوندارنکو رئیس موسسه سیاسی اوکراین دراین مورد می گوید تا قبل از سال 2010 یک قانون نانوشته در سیاست اوکراین وجود داشت که هیچ کدام از مقامات عالی رتبه حکومت در صورت ارتکاب به فساد پاسخگو نبودند و درواقع نگرانی از این بایت نداشتند اما درسال 2010 و 2011 اتهامات جنائی متوجه 78 عضو دولت قبلی اوکراین  شد و بیش از 500 پرونده  جنائی برای کارگزاران فعلی تشکیل شد.(Ria Novosti. 12 october 2011)
از جولای 2011 ،رئیس جمهور،رئیس پارلمان،نخست وزیر،وزراء و سایر مقامات بلند پایه اوکراین در صورت ارتکاب به فساد مشمول تعقیب میباشند. کاست بوندارنکو رئیس موسسه سیاسی اوکراین دراین مورد می گوید تا قبل از سال 2010 یک قانون نانوشته در سیاست اوکراین وجود داشت که هیچ کدام از مقامات عالی رتبه حکومت در صورت ارتکاب به فساد پاسخگو نبودند و درواقع نگرانی از این بایت نداشتند اما درسال 2010 و 2011 اتهامات جنائی متوجه 78 عضو دولت قبلی اوکراین  شد و بیش از 500 پرونده  جنائی برای کارگزاران فعلی تشکیل شد.(Ria Novosti. 12 october 2011)

نسخهٔ ‏۱۹ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۵۹

-14-3فساد سیاسی

در سالهای بعد از استقلال، در انتخابات اوکراین تقلب های گسترده بخصوص از سوی ادارت دولتی صورت گرفت.(Andrew Wilson,2005) تقلبهای انتخاباتی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2004 ادامه داشت بطوریکه دادگاه عالی اوکراین بدلیل حجم بالای تقلبهای رخ داده نتایج این انتخابات را تایید نکرد و به رای گیری مجدد رای داد. با وجود این سیاستمداران درحال حاضر نیز معتقدند حیله های انتخاباتی و تقلب برای کسب رای بیشتر به طور کامل از بین نرفته است. با وجود این هر شخص رای دهنده که مرتکب تقلب در انتخابات شود مجازات  دو سال زندان برای وی در نظر گرفته شده است.

از جولای 2011 ،رئیس جمهور،رئیس پارلمان،نخست وزیر،وزراء و سایر مقامات بلند پایه اوکراین در صورت ارتکاب به فساد مشمول تعقیب میباشند. کاست بوندارنکو رئیس موسسه سیاسی اوکراین دراین مورد می گوید تا قبل از سال 2010 یک قانون نانوشته در سیاست اوکراین وجود داشت که هیچ کدام از مقامات عالی رتبه حکومت در صورت ارتکاب به فساد پاسخگو نبودند و درواقع نگرانی از این بایت نداشتند اما درسال 2010 و 2011 اتهامات جنائی متوجه 78 عضو دولت قبلی اوکراین  شد و بیش از 500 پرونده  جنائی برای کارگزاران فعلی تشکیل شد.(Ria Novosti. 12 october 2011)