آثار هنری شاهمیمون: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «آثار هنرهای زیبایی مردمی چین با موضوعات شاهمیمون بسیار زنده، متنوع و فراوان است. نمونهی آن ساخت وسیلهی بازی میمونی به نام «سون وو کون» است که نیزهای زرین در دست دارد و شاهخوکی به نام «جو باجیه» را بر روی شانهی خود حمل میکند....» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
آثار هنرهای زیبایی مردمی [[چین]] با موضوعات شاهمیمون بسیار زنده، متنوع و فراوان است. نمونهی آن ساخت وسیلهی بازی میمونی به نام | آثار هنرهای زیبایی مردمی [[چین]] با موضوعات شاهمیمون بسیار زنده، متنوع و فراوان است. نمونهی آن ساخت وسیلهی بازی میمونی به نام «[[سون وو کون]]» است که نیزهای زرین در دست دارد و شاهخوکی به نام «[[جو باجیه]]» را بر روی شانهی خود حمل میکند. این پرسناژها در داستان مشهور قدیمی چین به نام «سفر به غرب» توصیف شده است. در این نوع اسباببازیهای محلی بیشتر بر ویژگی شخصیت میمون و شباهت آن به انسان مانند زنده دلی و شوخ طبیعی و در شخصیت خوک بیشتر بر ساده لوحی و نادانی آن تأکید میشود. در ساخت این کاراکترها بیشتر از رنگهای قرمز و سبز استفاده میشود. دست و پای آنها از طریق نخی که از لولهای بامبویی رد شده، حرکت میکند و در نتیجه پرسناژها زنده و شوخ به نظر میرسند.<ref>سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل چین. تهران: انتشارات الهدی، جلد--- ص---</ref> | ||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == |
نسخهٔ ۶ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۱۰
آثار هنرهای زیبایی مردمی چین با موضوعات شاهمیمون بسیار زنده، متنوع و فراوان است. نمونهی آن ساخت وسیلهی بازی میمونی به نام «سون وو کون» است که نیزهای زرین در دست دارد و شاهخوکی به نام «جو باجیه» را بر روی شانهی خود حمل میکند. این پرسناژها در داستان مشهور قدیمی چین به نام «سفر به غرب» توصیف شده است. در این نوع اسباببازیهای محلی بیشتر بر ویژگی شخصیت میمون و شباهت آن به انسان مانند زنده دلی و شوخ طبیعی و در شخصیت خوک بیشتر بر ساده لوحی و نادانی آن تأکید میشود. در ساخت این کاراکترها بیشتر از رنگهای قرمز و سبز استفاده میشود. دست و پای آنها از طریق نخی که از لولهای بامبویی رد شده، حرکت میکند و در نتیجه پرسناژها زنده و شوخ به نظر میرسند.[۱]
کتابشناسی
- ↑ سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل چین. تهران: انتشارات الهدی، جلد--- ص---