تعداد معلمین در مدارس آرژانتین: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱۲۰: | خط ۱۲۰: | ||
|}منبع: [https://www.portal.educacion.gov.ar/ وزارت آموزش آرژانتین] | |}منبع: [https://www.portal.educacion.gov.ar/ وزارت آموزش آرژانتین] | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری آرژانتین]] | |||
==کتابشناسی== | ==کتابشناسی== |
نسخهٔ ۲۷ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۷:۱۴
بر اساس سرشماری انجام شده در خصوص وضعیت معلمین، قریب ۹۴ درصد معلمین بخش ابتدایی و ۷۰ درصد معلمین دبیرستانی آرژانتین را بانوان تشکیل میدهند. این نسبت در مقایسه بین مدارس خصوص و دولتی تقریبا برابر است.
طبق آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش، تعداد کل معلمین کشور برابر ۶۹۵، ۵۵۲ نفر میباشد. شایان ذکراست که افراد فوق صرفا معلمین بوده و نه کلیه کادر آموزشی، بیش از ۶۲۵ هزار نفر از این تعداد در مدارس عمومی کشور، (مهدکودک و پیش دبستانی، ابتدایی و دبیرستان) مشغول هستند. تعداد کل معلمین شاغل در مدارس ابتدایی کشور برابر ۶۹۵،۵۵۲ نفر بوده است که ۲۰۲،۸۹۲ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل میدهند. در بخش تحصیلات متوسطه و عالی غیر دانشگاهی نیز ۲۴۲۱۹۵ معلم مشغول بهکار هستند که ۱۶۸۸۴۲ نفر زن و بقیه مرد می باشند[۱][۲].
جدول شماره ۶.۱۱ تعداد کل معلمین و مسئولین مدارس خصوصی و دولتی
هنری
۵۰,۰۶۸ |
فنی حرفهای
۵۰,۸۶۱ |
بین
فرهنگی و دو زباانه ۶,۰۵۰ |
بیمارستانی
و خانگی ۱,۲۴۰ |
سایرین
۱,۵۹۶ |
روستائی
۷۷,۰۷۶ |
جمع کل
۶۹۵,۵۵۲ |
|
جمع کل | |||||||
۵۰,۰۶۸ | ۵۰,۸۶۱ | ۵,۸۴۸ | ۶۷۰ | ۳۲۹ | ۷۴,۸۲۹ | ۶۲۵,۳۲۰ | آموزشهای
عمومی |
۸۱۱ | ۲ | ۱۷ | ۹,۱۹۶ | ۱۱۲,۶۵۳ | مقدماتی | ||
۴,۳۹۵ | ۶۶۸ | ۱۸۹ | ۵۱,۲۱۲ | ۳۳۴,۳۵۰ | ابتدائی | ||
۲۱,۲۴۶ | ۴۳,۹۳۳ | ۶۴۲ | ۱۰۷ | ۱۴,۴۲۱ | ۱۵۸,۲۶۸ | دبیرستان | |
۲۸,۸۲۲ | ۶,۹۲۸ | ۱۶ | ۲۰,۰۴۹ | غیر دانشگاهی | |||
۹ | ۵۰۳ | ۹۲ | ۶۴۶ | ۴۳,۴۰۱ | آموزشهای
خاص | ||
۱۹۳ | ۶۷ | ۱, ۱۷۵ | ۱,۶۰۱ | ۲۶,۸۳۱ | بزرگسالان | ||
۱۸۶ | ۶۷ | ۸۹۵ | ۱,۰۰۷ | ۱۵,۰۶۵ | ابتدائی | ||
۷ | ۲۸۰ | ۵۹۴ | ۱۱,۷۶۶ | دبیرستان |
منبع: وزارت آموزش آرژانتین
نیز نگاه کنید به
نظام آموزش، تحقیقات و فناوری آرژانتین
کتابشناسی
- ↑ برگرفته از https://www.portal.educacion.gov.ar
- ↑ خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ آرژانتین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص326-328.