وانگ شیان جیان، خوشنویس چینی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی « == ''وانگ شیان جیان'' == «وانگشیانجی» پسر هفتم «وانگ شیجی» هم خوشنویس خوبی بود، او به ویژه، در نوشتن خط پیوسته و خط شکسته شهرت داشت. وی با به ارث بردن دستاوردهای پدرش، سبکهای ابتدایی و دشوار خوشنویسی را توسعه داد. وی ظریف و برجسته مینوشت و سب...» ایجاد کرد) |
|||
خط ۱: | خط ۱: | ||
=== ''وانگ شیان جیان'' === | |||
«وانگشیانجی» پسر هفتم «وانگ شیجی» هم خوشنویس خوبی بود، او به ویژه، در نوشتن خط پیوسته و خط شکسته شهرت داشت. وی با به ارث بردن دستاوردهای پدرش، سبک های ابتدایی و دشوار خوشنویسی را توسعه داد. وی ظریف و برجسته می نوشت و سبکش تأثیر فراوانی در نسل های بعدی گذاشت. آثار خوشنویسی دو وانگ هنوز هم به صورت وسیع چاپ و منتشر می شود و آخرین چاپ آن«''مجموعه ی کامل آثار خوشنویسی چینی»''، است که در هنرکده ی رونگ بائوزَی[[وانگ شیان جیان، خوشنویس چینی#%20ftn1|(Rongbaozai]]) [[پکن]] به چاپ رسید که دو جلد از آن مربوط به آثار این دو نفر است.<ref>سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ [[چین]]." تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .</ref> | |||
== | = کتابشناسی = | ||
نسخهٔ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۴۶
وانگ شیان جیان
«وانگشیانجی» پسر هفتم «وانگ شیجی» هم خوشنویس خوبی بود، او به ویژه، در نوشتن خط پیوسته و خط شکسته شهرت داشت. وی با به ارث بردن دستاوردهای پدرش، سبک های ابتدایی و دشوار خوشنویسی را توسعه داد. وی ظریف و برجسته می نوشت و سبکش تأثیر فراوانی در نسل های بعدی گذاشت. آثار خوشنویسی دو وانگ هنوز هم به صورت وسیع چاپ و منتشر می شود و آخرین چاپ آن«مجموعه ی کامل آثار خوشنویسی چینی»، است که در هنرکده ی رونگ بائوزَی(Rongbaozai) پکن به چاپ رسید که دو جلد از آن مربوط به آثار این دو نفر است.[۱]