پرش به محتوا

آموزش های فنی و حرفه ای در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
Mahdi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:I-9.jpg|بندانگشتی|تصویر ساختمان آموزش فنی و حرفه ای]]
[[پرونده:I-9.jpg|بندانگشتی|تصویر ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای، قابل بازیابی از: https://en.wikipedia.org/wiki/Yokohama_Overseas_Chinese_School]]
آموزش ­های فنی و حرفه ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه ای صورت می­ گیرد. افزون بر این موارد، آموزش ­های فنی و حرفه ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می­ شود.  
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد. افزون بر این موارد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می‌شود. این نوع از آموزش‌ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه‌ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می‌کند.  


این نوع از آموزش ­ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می­ کند.
نخستین قانون آموزش فنی و حرفه‌ای چین در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه‌ی قانونی توسعه‌ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت. آموزش فنی و حرفه‌ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش‌های عملی مورد نیاز نیز می‌گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می‌شود ولی بخش‌هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می‌شوند.


نخستین قانون آموزش فنی و حرفه ای [[چین]] در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه ­ی قانونی توسعه ­ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت.
== نیز نگاه کنید به ==
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین|نظام آموزش]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین|تحقیقات و فناوری چین]]


آموزش فنی و حرفه ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش ­های عملی مورد نیاز نیز می­ گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه ای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می­ شود ولی بخش هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می­ شوند.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص.</ref>
== منبع اصلی ==
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub>


نیز نگاه کنید به [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]]
== نویسنده مقاله ==
 
علی محمد سابقی
== کتابشناسی ==
[[رده:نظام آموزش]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۸:۱۶

تصویر ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای، قابل بازیابی از: https://en.wikipedia.org/wiki/Yokohama_Overseas_Chinese_School

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد. افزون بر این موارد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می‌شود. این نوع از آموزش‌ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه‌ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می‌کند.

نخستین قانون آموزش فنی و حرفه‌ای چین در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه‌ی قانونی توسعه‌ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت. آموزش فنی و حرفه‌ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش‌های عملی مورد نیاز نیز می‌گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می‌شود ولی بخش‌هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می‌شوند.

نیز نگاه کنید به

نظام آموزش؛ تحقیقات و فناوری چین

منبع اصلی

سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.

نویسنده مقاله

علی محمد سابقی