پرش به محتوا

آموزش های فنی و حرفه ای در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی « == ''آموزش­های فنی و حرفه­ای'' == آموزش­های فنی و حرفه­ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه­ای صورت می­گیرد. افزون بر این موارد، آموزش­های فنی و حرفه­ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می­شود. این نوع از آموزش­ها نقش مهمی د...» ایجاد کرد
 
Mahdi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۵ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۳ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:I-9.jpg|بندانگشتی|تصویر ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای، قابل بازیابی از: https://en.wikipedia.org/wiki/Yokohama_Overseas_Chinese_School]]
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد. افزون بر این موارد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می‌شود. این نوع از آموزش‌ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه‌ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می‌کند.


== ''آموزش­های فنی و حرفه­ای'' ==
نخستین قانون آموزش فنی و حرفه‌ای چین در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه‌ی قانونی توسعه‌ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت. آموزش فنی و حرفه‌ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش‌های عملی مورد نیاز نیز می‌گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می‌شود ولی بخش‌هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می‌شوند.
آموزش­های فنی و حرفه­ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه­ای صورت می­گیرد. افزون بر این موارد، آموزش­های فنی و حرفه­ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می­شود. این نوع از آموزش­ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه­ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می­کند.  


نخستین قانون آموزش فنی و حرفه­ای چین در سال 1996تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه­ی قانونی توسعه­ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت. آموزش فنی و حرفه­ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش­های عملی مورد نیاز نیز می­گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه­ای عمدتا از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می­شود ولی بخش هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می­شوند.
== نیز نگاه کنید به ==
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین|نظام آموزش]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین|تحقیقات و فناوری چین]]
 
== منبع اصلی ==
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub>
 
== نویسنده مقاله ==
علی محمد سابقی
[[رده:نظام آموزش]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۸:۱۶

تصویر ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای، قابل بازیابی از: https://en.wikipedia.org/wiki/Yokohama_Overseas_Chinese_School

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد. افزون بر این موارد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می‌شود. این نوع از آموزش‌ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه‌ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می‌کند.

نخستین قانون آموزش فنی و حرفه‌ای چین در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه‌ی قانونی توسعه‌ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت. آموزش فنی و حرفه‌ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش‌های عملی مورد نیاز نیز می‌گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می‌شود ولی بخش‌هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می‌شوند.

نیز نگاه کنید به

نظام آموزش؛ تحقیقات و فناوری چین

منبع اصلی

سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.

نویسنده مقاله

علی محمد سابقی