آموزش عالی فنی و حرفه ای در چین: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| (۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
پس از پایان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فنی در سطوح غیردانشگاهی | پس از پایان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فنی در سطوح غیردانشگاهی آموزشهایی را در 400 رشتهی تخصصی ارائه می کنند که شامل صنایع سبک و نساجی، الکترونیک، موتورسازی و بازرگانی می شود. طول دورهی آموزش عالی حرفهای 2 سال است که در نهایت به فارغ التحصیلان گواهینامهی دیپلم داده می شود. در واقع، آن دسته از افرادی که پس از تحصیل در مراکز آموزش متوسطه به آموزش فنی-حرفهای میپردازند، از طریق شرکت در این دورهها در مشاغل خاص آمادگی لازم را کسب میکنند. | ||
== | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]] | |||
== منبع اصلی == | |||
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub> | |||
== نویسنده مقاله == | |||
علی محمد سابقی | |||
[[رده:نظام آموزش عالی]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۲۰:۴۰
پس از پایان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فنی در سطوح غیردانشگاهی آموزشهایی را در 400 رشتهی تخصصی ارائه می کنند که شامل صنایع سبک و نساجی، الکترونیک، موتورسازی و بازرگانی می شود. طول دورهی آموزش عالی حرفهای 2 سال است که در نهایت به فارغ التحصیلان گواهینامهی دیپلم داده می شود. در واقع، آن دسته از افرادی که پس از تحصیل در مراکز آموزش متوسطه به آموزش فنی-حرفهای میپردازند، از طریق شرکت در این دورهها در مشاغل خاص آمادگی لازم را کسب میکنند.
نیز نگاه کنید به
مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین؛ نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین
منبع اصلی
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.
نویسنده مقاله
علی محمد سابقی