رسانه های صوتی و تصویری(لوح فشرده) در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی « = رسانه­های صوتي و تصويري(لوح فشرده) = براساس گزارش منتشره از سوی دولت، بازار نرم افزار چین طی10سال گذشته، سالانه از رشد متوسط 38درصدی برخوردار بوده است. ارزش این بازار در سال2010 به 3/1میلیارد یوان(معادل204 میلیارد دلار) رسید. پیش بینی شده است این می...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۶ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۳ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:


= رسانه­های صوتي و تصويري(لوح فشرده) =
براساس گزارش منتشره از سوی دولت، بازار نرم افزار [[چین]] طی 10 سال گذشته، سالانه از رشد متوسط 38 درصدی برخوردار بوده است. ارزش این بازار در سال 2010 به 1/3 میلیارد یوان(معادل 204 میلیارد دلار) رسید.
براساس گزارش منتشره از سوی دولت، بازار نرم افزار چین طی10سال گذشته، سالانه از رشد متوسط 38درصدی برخوردار بوده است. ارزش این بازار در سال2010 به 3/1میلیارد یوان(معادل204 میلیارد دلار) رسید. پیش بینی شده است این میزان در سال2011 به 282 میلیارد دلار برسد. این افزایش هم­چنین موجب افزایش بازار خدمات اطلاعاتی در کشور شده است. (رويدادنامه فرهنگي چين ،1391)


طبق این گزارش، تعداد كل تولید محصولات بصري در سال2010 ، 10913 عدد بوده كه 4034 عدد آن وي سي دي ، 6836 عدد آن دي­وي­دي و 43 عدد آن وي تي و ساير موارد بوده است. تعداد كل تولید محصولات سمعي در اين سال نیز 10639 بوده كه 3336 عدد آن آ تي، 5086 عدد سي دي، و 2217 عدد آن دي وي دي آ بودند. (www.stats.gov.cn)
پیش بینی شده است این میزان در سال 2011 به 282 میلیارد دلار برسد. این افزایش هم­چنین موجب افزایش بازار خدمات اطلاعاتی در کشور شده است<ref>رویدادنامه فرهنگی چین ،1391</ref>.طبق این گزارش، تعداد کل تولید محصولات بصری در سال 2010 ، 10913 عدد بوده که 4034 عدد آن وی سی دی ، 6836 عدد آن دی.­وی.­دی. و 43 عدد آن وی تی و سایر موارد بوده است. تعداد کل تولید محصولات سمعی در این سال نیز 10639 بوده که 3336 عدد آن آ تی، 5086 عدد سی دی، و 2217 عدد آن دی.وی.دی.آ بودند<ref name=":2">https://www.stats.gov.cn/</ref><ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%DA%86%DB%8C%D9%86 چین]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]. جلد سوم، ص. 1329-1330</ref>.
===تولید، صادرات و واردات [[رسانه های صوتی و تصویری(لوح فشرده) در چین|محصولات صوتی و تصویری]]===
بر اساس اطلاعات رسمی مربوط به سال 2009 آمار محصولات سمعی و بصری و انتشارات الکترونیک به شرح زیر است:


== ''تولید، صادرات و واردات محصولات صوتی و تصویری'' ==
از نظر صادرات تعداد انواع محصولات صوتی 1878 نوع و تعداد دیسکت آنها 39250 عدد بوده که ارزش آنها 7380000 دلار می شود. این ارقام در زمینه واردات به ترتیب 5258 نوع، به تعداد 93655 دیسکت و به ارزش 91650000 دلار می‌شود. تعداد انواع محصولات بصری از نظر صادرات 17864 عدد و تعداد دیسکت آن­ها 60673 و ارزش آن­ها 53190000 دلار، و از نظر واردات 2274 نوع به تعداد 8507 دیسکت و به ارزش 33890000 دلار بوده است. تعداد انواع دی.وی.دی. 10859 نوع به تعداد 29499 دیسک به ارزش 8390000 دلار و از نظر واردات 2254 نوع به تعداد 8481 دیسک و به ارزش 33590000 دلار بوده است. تعداد  کل وی.سی.دس. صادراتی 7005 عدد در 31174 دیسک به ارزش 44800000 دلار بوده. انتشارات الکترونیک در این سال از نظر صادرات 29 نوع، به تعداد 130 دیسک و به ارزش560000 دلار ؛ و از نظر واردات 1947 نوع به تعداد 65266 دیسک و ارزش 6401520000 دلار ذکر گردیده است<ref name=":2" /><ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%DA%86%DB%8C%D9%86 چین]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]. جلد سوم، ص. 1330</ref>.
بر اساس اطلاعات رسمي مربوط به سال 2009 آمار محصولات سمعي و بصري و انتشارات الكترونيك به شرح زير است:
== نگاه کنید به ==
[[رسانه و وسايل ارتباط جمعی چین]]؛ [[رسانه های چین]]؛ [[اینترنت در چین]]؛ [[مطبوعات در چین]]


از نظر صادرات تعداد انواع محصولات صوتي 1878 نوع و تعداد ديسكت آنها 39250 عدد بوده كه ارزش آنها 7380000 دلار مي شود. اين ارقام در زمينه­ی واردات به ترتيب 5258 نوع، به تعداد 93655 ديسكت و به ارزش 91650000 دلار مي­شود. تعداد انواع محصولات بصري از نظر صادرات 17864 عدد و تعداد ديسكت آن­ها 60673 و ارزش آن­ها 53190000 دلار، و از نظر واردات 2274 نوع به تعداد 8507 ديسكت و به ارزش 33890000 دلار بوده است. تعداد انواع دي وي دي 10859 نوع به تعداد 29499 ديسك به ارزش 8390000 دلار و از نظر واردات 2254 نوع به تعداد 8481 ديسك و به ارزش 33590000 دلار بوده است. تعداد  كل وي سي دس صادراتي 7005 عدد در 31174 ديسك به ارزش 44800000 دلار بوده. انتشارات الكترونيك در اين سال از نظر صادرات 29 نوع، به تعداد130ديسك و به ارزش560000 دلار ؛ و از نظر واردات 1947 نوع به تعداد 65266 ديسك و ارزش 6401520000 دلار ذكر گرديده است. (همان)
= کتابشناسی =
<references />
[[رده:رسانه]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۰ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۱۷:۲۱

براساس گزارش منتشره از سوی دولت، بازار نرم افزار چین طی 10 سال گذشته، سالانه از رشد متوسط 38 درصدی برخوردار بوده است. ارزش این بازار در سال 2010 به 1/3 میلیارد یوان(معادل 204 میلیارد دلار) رسید.

پیش بینی شده است این میزان در سال 2011 به 282 میلیارد دلار برسد. این افزایش هم­چنین موجب افزایش بازار خدمات اطلاعاتی در کشور شده است[۱].طبق این گزارش، تعداد کل تولید محصولات بصری در سال 2010 ، 10913 عدد بوده که 4034 عدد آن وی سی دی ، 6836 عدد آن دی.­وی.­دی. و 43 عدد آن وی تی و سایر موارد بوده است. تعداد کل تولید محصولات سمعی در این سال نیز 10639 بوده که 3336 عدد آن آ تی، 5086 عدد سی دی، و 2217 عدد آن دی.وی.دی.آ بودند[۲][۳].

تولید، صادرات و واردات محصولات صوتی و تصویری

بر اساس اطلاعات رسمی مربوط به سال 2009 آمار محصولات سمعی و بصری و انتشارات الکترونیک به شرح زیر است:

از نظر صادرات تعداد انواع محصولات صوتی 1878 نوع و تعداد دیسکت آنها 39250 عدد بوده که ارزش آنها 7380000 دلار می شود. این ارقام در زمینه واردات به ترتیب 5258 نوع، به تعداد 93655 دیسکت و به ارزش 91650000 دلار می‌شود. تعداد انواع محصولات بصری از نظر صادرات 17864 عدد و تعداد دیسکت آن­ها 60673 و ارزش آن­ها 53190000 دلار، و از نظر واردات 2274 نوع به تعداد 8507 دیسکت و به ارزش 33890000 دلار بوده است. تعداد انواع دی.وی.دی. 10859 نوع به تعداد 29499 دیسک به ارزش 8390000 دلار و از نظر واردات 2254 نوع به تعداد 8481 دیسک و به ارزش 33590000 دلار بوده است. تعداد  کل وی.سی.دس. صادراتی 7005 عدد در 31174 دیسک به ارزش 44800000 دلار بوده. انتشارات الکترونیک در این سال از نظر صادرات 29 نوع، به تعداد 130 دیسک و به ارزش560000 دلار ؛ و از نظر واردات 1947 نوع به تعداد 65266 دیسک و ارزش 6401520000 دلار ذکر گردیده است[۲][۴].

نگاه کنید به

رسانه و وسايل ارتباط جمعی چین؛ رسانه های چین؛ اینترنت در چین؛ مطبوعات در چین

کتابشناسی

  1. رویدادنامه فرهنگی چین ،1391
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ https://www.stats.gov.cn/
  3. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی. جلد سوم، ص. 1329-1330
  4. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی. جلد سوم، ص. 1330