مقاطع تحصیلی در مدارس تایلند: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی [[تایلند]] از آموزش پیش دبستانی آغاز می شود و به [[آموزش عالی تایلند|آموزش عالی]] ختم می شود که در جدول ذیل نشان داده شده است:


=== [https://wikimelal.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%B7%D8%B9%20%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%20%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی تایلند] ===
جدول 1. مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی [[تایلند]]
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|ردیف
|ردیف
خط ۴۱: خط ۴۲:
|آموزش بزرگسالان
|آموزش بزرگسالان
|سنین گوناگون
|سنین گوناگون
|}آمار مدارس و مؤسسات آموزش عالی و فنی‌حرفه‌ای تایلند در ۲۰۰۵ [i]<ref name=":0">The Europa World Yearbook(2011). Vol.2. Europa Publication. Farouk. Omar. (1978).The Muslim of Thailand: A Survey England. University of Kent.</ref>
|}جدول2. آمار مدارس و مؤسسات آموزش عالی و فنی‌حرفه‌ای [[تایلند]] در ۲۰۰۵ [i]<ref name=":0">The Europa World Yearbook(2011). Vol.2. Europa Publication. Farouk. Omar. (1978).The Muslim of Thailand: A Survey England. University of Kent.</ref>
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|
|
خط ۶۴: خط ۶۵:
|}نسبت معلم به شاگرد در مدارس ابتدایی: ۱۶ (در ماه اوت ۲۰۰۷)
|}نسبت معلم به شاگرد در مدارس ابتدایی: ۱۶ (در ماه اوت ۲۰۰۷)


نرخ سواد در بزرگسالان تایلند در ۲۰۰۷<ref name=":0" />
نرخ سواد در بزرگسالان [[تایلند]] در ۲۰۰۷<ref name=":0" />
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|مردان
|مردان
خط ۷۴: خط ۷۵:
|میانگین
|میانگین
|94/1 درصد
|94/1 درصد
|}درصد ثبت نام مقاطع سنی در دوره‌های گوناگون تحصیلی<ref name=":0" />
|}درصد ثبت نام مقاطع سنی در دوره‌های گوناگون تحصیلی<ref name=":0" /><ref>الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ [[تایلند]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی]،ص.278-279.</ref>
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|دوره
|دوره
خط ۱۰۸: خط ۱۰۹:


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
[[مقاطع تحصیلی در مدارس تایلند]]؛ [[مقاطع تحصیلی در مدارس اتیوپی]].
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند]]؛ [[مقاطع تحصیلی در مدارس اتیوپی]].


==پاورقی==
==پاورقی==
[i] - در این آمار شمار دانشگاه‌های مستقل و مؤسسات خارج از نظارت وزارت آموزش و پرورش و وزارت [[آموزش عالی تایلند]] نیامده است.آمار براساس برآورد یونسکو درج شده است.
<small>[i] - در این آمار شمار دانشگاه‌های مستقل و مؤسسات خارج از نظارت وزارت آموزش و پرورش و وزارت [[آموزش عالی تایلند]] نیامده است.آمار براساس برآورد یونسکو درج شده است.</small>


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۹ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۱۶

مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی تایلند از آموزش پیش دبستانی آغاز می شود و به آموزش عالی ختم می شود که در جدول ذیل نشان داده شده است:

جدول 1. مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی تایلند

ردیف دوره سن
۱ مهد کودک ۳ تا ۴ سالگی
۲ کودکستان ۴ تا ۵ سالگی
۳ آمادگی ۵ تا ۶ سالگی
۴ ابتدایی ۶ تا۱۲ سالگی
۵ دبیرستان ۱۲تا ۱۸ سالگی
۶ آموزش عالی (کارشناسی) ۴ سال
۷ آموزش فنی‌حرفه‌ای سنین گوناگون
۸ کارشناسی ارشد سنین گوناگون
۹ آموزش بزرگسالان سنین گوناگون

جدول2. آمار مدارس و مؤسسات آموزش عالی و فنی‌حرفه‌ای تایلند در ۲۰۰۵ [i][۱]

شمار معلمان دانش آموزان یا دانشجویان
دبستان و دبیرستان ۳۲،۳۴۰ ۴۲۰،۹۶۵ ۸،۶۹۸،۹۷۳
دانشکده‌ها ۱۵۶ ۴۵،۸۲۴ ۱،۹۵۰،۸۹۳
مدارس فنی‌حرفه‌ای ۴۰۸ ۱۶،۷۳۱ ۶۱۵،۵۴۸

نسبت معلم به شاگرد در مدارس ابتدایی: ۱۶ (در ماه اوت ۲۰۰۷)

نرخ سواد در بزرگسالان تایلند در ۲۰۰۷[۱]

مردان 95/9 درصد
زنان 92/6 درصد
میانگین 94/1 درصد

درصد ثبت نام مقاطع سنی در دوره‌های گوناگون تحصیلی[۱][۲]

دوره درصد از مقطع سنی دختر پسر سال تحصیلی
آمادگی %۸۰ %۸۰ %۸۰ ۲۰۰۸-۲۰۰۷
دبستان %۹۰ %۸۹ %۹۱ ۲۰۰۹-۲۰۰۸
دبیرستان %۷۲ %۷۷ %۶۸ ۲۰۰۹-۲۰۰۸
آموزش عالی %۴۶ %۴۷ %۴۴ ۲۰۰۶

نیز نگاه کنید به

نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند؛ مقاطع تحصیلی در مدارس اتیوپی.

پاورقی

[i] - در این آمار شمار دانشگاه‌های مستقل و مؤسسات خارج از نظارت وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی تایلند نیامده است.آمار براساس برآورد یونسکو درج شده است.

کتابشناسی

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ The Europa World Yearbook(2011). Vol.2. Europa Publication. Farouk. Omar. (1978).The Muslim of Thailand: A Survey England. University of Kent.
  2. الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی،ص.278-279.