مدیریت ملی گردشگری چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(یک نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:Amazing-locations-spectacular-china-28.jpg|بندانگشتی|مایجیشان]]
[[پرونده:Amazing-locations-spectacular-china-28.jpg|بندانگشتی|مایجیشان. قابل بازیابی از https://islamicarchitecture.ir/1395/01/28/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D9%86%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7/]]
سازمان رسمی دولتی متولی امور[[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] در [[چین]]، مدیریت ملی گردشگری [[چین]] (National Tourism Administration of The People’s Republic of China) در سطح وزیر است که وابسته به شورای دولتی [[چین]] است. رییس کنونی این اداره کل آقای شائو چی وِی(Shao Qiwei)  است. وظایف، مسئولیت ­ها، و بخش ­های مختلف این نهاد به شرح زیر است:
سازمان رسمی دولتی متولی امور[[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] در [[چین]]، مدیریت ملی گردشگری [[چین]] (National Tourism Administration of The People’s Republic of China) در سطح وزیر است که وابسته به شورای دولتی [[چین]] است. رییس کنونی این اداره کل آقای شائو چی وِی(Shao Qiwei)  است. وظایف، مسئولیت ­ها، و بخش ­های مختلف این نهاد به شرح زیر است:


* برنامه ریزی و هماهنگی برای توسعه­ ی [[صنعت گردشگری در چین|صنعت گردشگری]]، تدوین سیاست­ های کلی، استاندارد سازی، تهیه و تدوین قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرای آن­ها؛
* برنامه ریزی و هماهنگی برای توسعه‌ی [[صنعت گردشگری در چین|صنعت گردشگری]]، تدوین سیاست­ های کلی، استاندارد سازی، تهیه و تدوین قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرای آن­ها؛
* هم­چنین، هدایت [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] در مناطق مختلف [[چین]]؛
* هم­چنین، هدایت [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] در مناطق مختلف [[چین]]؛
* تهیه و تدوین استراتژی توسعه­ ی بازار چین گردی و امور گردشگران داخلی و خارجی، سازماندهی امور تبلیغات [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری چین]] و هدایت مؤسسات آموزشی و جذب گردشگری در خارج؛
* تهیه و تدوین استراتژی توسعه‌ی بازار چین گردی و امور گردشگران داخلی و خارجی، سازماندهی امور تبلیغات [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری چین]] و هدایت مؤسسات آموزشی و جذب گردشگری در خارج؛


* سازماندهی، ساماندهی، برنامه ریزی و توسعه و حفاظت از منابع [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]؛
* سازماندهی، ساماندهی، برنامه ریزی و توسعه و حفاظت از منابع [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]؛
خط ۱۰: خط ۱۰:
* عادی سازی بازار [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]، نظارت و مدیریت بر کیفیت خدمات و حمایت از حقوق قانونی و منافع گردشگران و تورگردانان؛
* عادی سازی بازار [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]، نظارت و مدیریت بر کیفیت خدمات و حمایت از حقوق قانونی و منافع گردشگران و تورگردانان؛
* ساماندهی عملیات و خدمات شرکت­ های [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]. سازماندهی و استاندارد سازی و آماده سازی مناطق [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]؛
* ساماندهی عملیات و خدمات شرکت­ های [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]. سازماندهی و استاندارد سازی و آماده سازی مناطق [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]؛
* گسترش ارتباطات و هماهنگ سازی [[صنعت گردشگری در چین|امور گردشگری]] در عرصه­ ی بین المللی و مسئول ارتباط با سازمان جهانی [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]؛
* گسترش ارتباطات و هماهنگ سازی [[صنعت گردشگری در چین|امور گردشگری]] در عرصه‌ی بین المللی و مسئول ارتباط با سازمان جهانی [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]؛
* سازماندهی آژانس ­های [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]<nowiki/>خارجی مستقر در این کشور؛
* سازماندهی آژانس ­های [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]<nowiki/>خارجی مستقر در این کشور؛
* بررسی کیفیت سرمایه گذاری­ های خارجی در زمینه ­ی [[صنعت گردشگری در چین|صنعت گردشگری]] و آژانس­ های مسافرتی خارجی؛
* بررسی کیفیت سرمایه گذاری­ های خارجی در زمینه ­ی [[صنعت گردشگری در چین|صنعت گردشگری]] و آژانس­ های مسافرتی خارجی؛
خط ۲۳: خط ۲۳:
* تبلیغات خارجی؛  
* تبلیغات خارجی؛  
* طرح و برنامه؛
* طرح و برنامه؛
* امور[[مالی]] و بودجه؛
* امورمالی و بودجه؛
* استاندارد سازی مدیریت؛
* استاندارد سازی مدیریت؛
* اداره­ ی امور مناطق هنگ­ کنگ، ماکائو و تایوان؛  
* اداره‌ی امور مناطق هنگ­ کنگ، ماکائو و تایوان؛
* و بخش منابع انسانی.
* و بخش منابع انسانی.


خط ۳۵: خط ۳۵:


* مؤسسه ­ی انتشارات [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]؛
* مؤسسه ­ی انتشارات [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]]؛
* مؤسسه­ ی مدیریت [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری ملی]]؛
* مؤسسه‌ی مدیریت [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری ملی]]؛
* انجمن [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] چین؛
* انجمن [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] چین؛
* انجمن خدمات مسافرتی؛
* انجمن خدمات مسافرتی؛
خط ۴۴: خط ۴۴:
هم­چنین، این مدیریت دارای 18 دفتر اصلی در 14 کشور خارجی است که به امور جذب گردشگر و تبلیغ توریستی می پردازند. کشورهای استقرار این دفاتر عبارتند از:
هم­چنین، این مدیریت دارای 18 دفتر اصلی در 14 کشور خارجی است که به امور جذب گردشگر و تبلیغ توریستی می پردازند. کشورهای استقرار این دفاتر عبارتند از:


[[توکیو]] و اوزاکا در [[ژاپن]]؛
* [[توکیو]] و اوزاکا در [[ژاپن]]؛
 
* سنگاپور؛
سنگاپور؛
* کاتماندو در نپال؛
 
* سئول در کره ­ی جنوبی؛
کاتماندو در نپال؛
* هنگ ­کنگ؛
 
* نیویورک و لوس آنجلس در [[آمریکا]]؛
سئول در کره ­ی جنوبی؛
* تورنتو در [[کانادا]]؛
 
* لندین در انگلیس؛
هنگ ­کنگ؛
* [[پاریس]] در [[فرانسه]]؛
 
* فرانکفورت در آلمان؛
نیویورک و لوس آنجلس در [[آمریکا]]؛
* مادرید در [[اسپانیا]]؛
 
* زوریخ در سوییس؛
تورنتو در [[کانادا]]؛
* سیدنی در استرالیا؛
 
* دهلی نو در هند؛
لندین در انگلیس؛  
* و رم در ایتالیا<ref>www.en.cnta.gov.cn</ref><ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]،جلد2،ص.583-385. </ref>.
 
[[پاریس]] در [[فرانسه]]؛  
 
فرانکفورت در آلمان؛
 
مادرید در [[اسپانیا]]؛  
 
زوریخ در سوییس؛
 
سیدنی در استرالیا؛
 
دهلی نو در هند؛
 
و رم در ایتالیا<ref>www.en.cnta.gov.cn</ref><ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی. </ref>.


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۳ سپتامبر ۲۰۲۴، ساعت ۱۴:۳۲

سازمان رسمی دولتی متولی امورگردشگری در چین، مدیریت ملی گردشگری چین (National Tourism Administration of The People’s Republic of China) در سطح وزیر است که وابسته به شورای دولتی چین است. رییس کنونی این اداره کل آقای شائو چی وِی(Shao Qiwei)  است. وظایف، مسئولیت ­ها، و بخش ­های مختلف این نهاد به شرح زیر است:

  • برنامه ریزی و هماهنگی برای توسعه‌ی صنعت گردشگری، تدوین سیاست­ های کلی، استاندارد سازی، تهیه و تدوین قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرای آن­ها؛
  • هم­چنین، هدایت گردشگری در مناطق مختلف چین؛
  • تهیه و تدوین استراتژی توسعه‌ی بازار چین گردی و امور گردشگران داخلی و خارجی، سازماندهی امور تبلیغات گردشگری چین و هدایت مؤسسات آموزشی و جذب گردشگری در خارج؛
  • سازماندهی، ساماندهی، برنامه ریزی و توسعه و حفاظت از منابع گردشگری؛
  • طراحی و توسعه ­ی مناطق کلیدی گردشگری، مقاصد گردشگری و هدایت صنعت تعطیلات و اقتصاد گردشگری؛
  • عادی سازی بازار گردشگری، نظارت و مدیریت بر کیفیت خدمات و حمایت از حقوق قانونی و منافع گردشگران و تورگردانان؛
  • ساماندهی عملیات و خدمات شرکت­ های گردشگری. سازماندهی و استاندارد سازی و آماده سازی مناطق گردشگری؛
  • گسترش ارتباطات و هماهنگ سازی امور گردشگری در عرصه‌ی بین المللی و مسئول ارتباط با سازمان جهانی گردشگری؛
  • سازماندهی آژانس ­های گردشگریخارجی مستقر در این کشور؛
  • بررسی کیفیت سرمایه گذاری­ های خارجی در زمینه ­ی صنعت گردشگری و آژانس­ های مسافرتی خارجی؛
  • تبیین و اجرای سیاست­ های دولت مرکزی در خصوص گردشگری مناطق هنگ­ کنگ، ماکائو و تایوان و هدایت توسعه ­ی این صنعت در مناطق مذکور و تأیید و صدور مجوز برای فعالیت­ های آژانس ­های مسافرتی متعلق به این مناطق در سرزمین اصلی و سرمایه گذاران این مناطق در صنعت گردشگری چین؛
  • ساماندهی و هدایت مؤسسات آموزشی و تربیتی بخش گردشگری و تعیین سیستم درجه بندی مشاغل کارکنان بخش صنعت گردشگری.

این مدیریت برای انجام مسئولیت ­ها و وظایف خود دارای بخش ­های اداری زیر است:

  • بخش بین الملل؛
  • سیاست گذاری و امور حقوقی؛
  • تبلیغات خارجی؛
  • طرح و برنامه؛
  • امورمالی و بودجه؛
  • استاندارد سازی مدیریت؛
  • اداره‌ی امور مناطق هنگ­ کنگ، ماکائو و تایوان؛
  • و بخش منابع انسانی.

مؤسسات و مراکز و انجمن­ های وابسته به این نهاد عبارتند از:

  • مرکز خدمات گردشگری؛
  • مرکز اطلاع رسانی؛
  • خبر گزاری گردشگری؛

هم­چنین، این مدیریت دارای 18 دفتر اصلی در 14 کشور خارجی است که به امور جذب گردشگر و تبلیغ توریستی می پردازند. کشورهای استقرار این دفاتر عبارتند از:

  • توکیو و اوزاکا در ژاپن؛
  • سنگاپور؛
  • کاتماندو در نپال؛
  • سئول در کره ­ی جنوبی؛
  • هنگ ­کنگ؛
  • نیویورک و لوس آنجلس در آمریکا؛
  • تورنتو در کانادا؛
  • لندین در انگلیس؛
  • پاریس در فرانسه؛
  • فرانکفورت در آلمان؛
  • مادرید در اسپانیا؛
  • زوریخ در سوییس؛
  • سیدنی در استرالیا؛
  • دهلی نو در هند؛
  • و رم در ایتالیا[۱][۲].

نیز نگاه کنید به

صنعت گردشگری در چین؛ توسعه صنعت گردشگری در چین

کتابشناسی

  1. www.en.cnta.gov.cn
  2. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد2،ص.583-385.