آموزش های فنی و حرفه ای در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی « == ''آموزش­های فنی و حرفه­ای'' == آموزش­های فنی و حرفه­ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه­ای صورت می­گیرد. افزون بر این موارد، آموزش­های فنی و حرفه­ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می­شود. این نوع از آموزش­ها نقش مهمی د...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۴ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:I-9.jpg|بندانگشتی|تصویر ساختمان آموزش فنی و حرفه ای]]
آموزش ­های فنی و حرفه ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه ای صورت می­ گیرد. افزون بر این موارد، آموزش ­های فنی و حرفه ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می­ شود.


== ''آموزش­های فنی و حرفه­ای'' ==
این نوع از آموزش ­ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می­ کند.
آموزش­های فنی و حرفه­ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه­ای صورت می­گیرد. افزون بر این موارد، آموزش­های فنی و حرفه­ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می­شود. این نوع از آموزش­ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه­ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می­کند.  


نخستین قانون آموزش فنی و حرفه­ای چین در سال 1996تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه­ی قانونی توسعه­ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت. آموزش فنی و حرفه­ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش­های عملی مورد نیاز نیز می­گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه­ای عمدتا از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می­شود ولی بخش هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می­شوند.
نخستین قانون آموزش فنی و حرفه ای [[چین]] در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه ­ی قانونی توسعه ­ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت.
 
آموزش فنی و حرفه ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش ­های عملی مورد نیاز نیز می­ گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه ای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می­ شود ولی بخش هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می­ شوند.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص۱۲۳۶.</ref>
 
== نیز نگاه کنید به ==
 
* [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین|نظام آموزش]]
* [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین|تحقیقات و فناوری چین]]
 
== کتابشناسی ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۲ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۳۴

تصویر ساختمان آموزش فنی و حرفه ای

آموزش ­های فنی و حرفه ای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفه ای صورت می­ گیرد. افزون بر این موارد، آموزش ­های فنی و حرفه ای شامل آموزش کار­محور و آموزش شغلی نیز می­ شود.

این نوع از آموزش ­ها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفه ای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا می­ کند.

نخستین قانون آموزش فنی و حرفه ای چین در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینه ­ی قانونی توسعه ­ی این نوع از آموزش را فراهم ساخت.

آموزش فنی و حرفه ای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزش ­های عملی مورد نیاز نیز می­ گردد. مراکز آموزش فنی و حرفه ای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت می­ شود ولی بخش هایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری می­ شوند.[۱]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص۱۲۳۶.