پرش به محتوا

آموزش عالی فنی و حرفه ای در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Shekvati (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی « == ''آموزش عالي فني و حرفه­اي'' == پس از پايان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فني در سطوح غير دانشگاهي آموزش­هايي را در 400 رشته­ی تخصصي ارائه مي­کنند كه شامل صنايع سبك ونساجي، الكترونيك، موتور سازي وبازرگاني می­شود. طول دوره­ی آموزش عالي حرفه­اي 2 سال...» ایجاد کرد
 
Mahdi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:


== ''آموزش عالي فني و حرفه­اي'' ==
پس از پایان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فنی در سطوح غیردانشگاهی آموزش‌هایی را در 400 رشته­‌ی تخصصی ارائه می­ کنند که شامل صنایع سبک و نساجی، الکترونیک، موتورسازی و بازرگانی می­ شود. طول دوره‌ی آموزش عالی حرفه‌ای 2 سال است که در نهایت به فارغ التحصیلان گواهینامه‌ی دیپلم داده می­ شود. در واقع، آن دسته از افرادی که پس از تحصیل در مراکز آموزش متوسطه به آموزش فنی-حرفه‌ای می‌پردازند، از طریق شرکت در این دوره‌ها در مشاغل خاص آمادگی لازم را کسب می­‌کنند.
پس از پايان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فني در سطوح غير دانشگاهي آموزش­هايي را در 400 رشته­ی تخصصي ارائه مي­کنند كه شامل صنايع سبك ونساجي، الكترونيك، موتور سازي وبازرگاني می­شود. طول دوره­ی آموزش عالي حرفه­اي 2 سال است كه در نهايت به فارغ التحصيلان گواهینامه­ی ديپلم داده می­شود. در واقع، آن دسته از افرادي كه پس از تحصیل در مراكز آموزش متوسطه به آموزش فني-حرفه اي مي­پردازند، از طریق شرکت در این دوره­ها در مشاغل خاص آمادگی لازم را کسب می­کنند.
 
== نیز نگاه کنید به ==
[[مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]]
 
== منبع اصلی ==
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub>
 
== نویسنده مقاله ==
علی محمد سابقی
[[رده:نظام آموزش عالی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۲۰:۴۰

پس از پایان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فنی در سطوح غیردانشگاهی آموزش‌هایی را در 400 رشته­‌ی تخصصی ارائه می­ کنند که شامل صنایع سبک و نساجی، الکترونیک، موتورسازی و بازرگانی می­ شود. طول دوره‌ی آموزش عالی حرفه‌ای 2 سال است که در نهایت به فارغ التحصیلان گواهینامه‌ی دیپلم داده می­ شود. در واقع، آن دسته از افرادی که پس از تحصیل در مراکز آموزش متوسطه به آموزش فنی-حرفه‌ای می‌پردازند، از طریق شرکت در این دوره‌ها در مشاغل خاص آمادگی لازم را کسب می­‌کنند.

نیز نگاه کنید به

مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین؛ نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین

منبع اصلی

سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.

نویسنده مقاله

علی محمد سابقی