پرش به محتوا

آموزش عالی فنی و حرفه ای در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Momeni (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Mahdi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۱: خط ۱:


پس از پایان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فنی در سطوح غیردانشگاهی آموزش ­هایی را در 400 رشته­ ی تخصصی ارائه می­ کنند که شامل صنایع سبک و نساجی، الکترونیک، موتورسازی و بازرگانی می­ شود. طول دوره ­ی آموزش عالی حرفه ای 2 سال است که در نهایت به فارغ التحصیلان گواهینامه­ ی دیپلم داده می­ شود. در واقع، آن دسته از افرادی که پس از تحصیل در مراکز آموزش متوسطه به آموزش فنی-حرفه ای می ­پردازند، از طریق شرکت در این دوره ­ها در مشاغل خاص آمادگی لازم را کسب می­ کنند.<ref>سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ [[چین]]". ''تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی''، جلد سوم، ص۱۲۵۴.</ref>
پس از پایان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فنی در سطوح غیردانشگاهی آموزش‌هایی را در 400 رشته­‌ی تخصصی ارائه می­ کنند که شامل صنایع سبک و نساجی، الکترونیک، موتورسازی و بازرگانی می­ شود. طول دوره‌ی آموزش عالی حرفه‌ای 2 سال است که در نهایت به فارغ التحصیلان گواهینامه‌ی دیپلم داده می­ شود. در واقع، آن دسته از افرادی که پس از تحصیل در مراکز آموزش متوسطه به آموزش فنی-حرفه‌ای می‌پردازند، از طریق شرکت در این دوره‌ها در مشاغل خاص آمادگی لازم را کسب می­‌کنند.


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
[[مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]]


* [[مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین]]
== منبع اصلی ==
* [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]]
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub>


== کتابشناسی ==
== نویسنده مقاله ==
علی محمد سابقی
[[رده:نظام آموزش عالی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۲۰:۴۰

پس از پایان مقطع آموزش متوسطه، مدارس فنی در سطوح غیردانشگاهی آموزش‌هایی را در 400 رشته­‌ی تخصصی ارائه می­ کنند که شامل صنایع سبک و نساجی، الکترونیک، موتورسازی و بازرگانی می­ شود. طول دوره‌ی آموزش عالی حرفه‌ای 2 سال است که در نهایت به فارغ التحصیلان گواهینامه‌ی دیپلم داده می­ شود. در واقع، آن دسته از افرادی که پس از تحصیل در مراکز آموزش متوسطه به آموزش فنی-حرفه‌ای می‌پردازند، از طریق شرکت در این دوره‌ها در مشاغل خاص آمادگی لازم را کسب می­‌کنند.

نیز نگاه کنید به

مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین؛ نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین

منبع اصلی

سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.

نویسنده مقاله

علی محمد سابقی