موزه­‌ی ملی هنرهای معاصر چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۱: خط ۱:


 
این موزه بزرگ­ترین موزه‌­ی هنر معاصر چین با مجموعه آثار نفیسی بالغ بر 60 هزار قطعه است.
این موزه بزرگ­ترین [[موزه­‌ی ملی هنرهای معاصر چین|موزه‌­ی هنر معاصر چین]] با مجموعه آثار نفیسی بالغ بر 60 هزار قطعه است.


تعدادی از این آثار نفیس، جزو آثار درجه­‌ی یک هنری در سطح [[چین|کشور چین]] است که شامل آثار مدرن داخلی و خارجی می‌­شود. این آثار شامل [[هنر نقاشی در چین|نقاشی­‌های سنتی سبک چینی]]، [[هنر نقاشی در چین|نقاشی رنگ و روغن]]، آب رنگ، بلوک­‌های چوبی چاپی، [[هنر نقاشی در چین|نقاشی­‌های فولکلور]]، [[هنر مجسمه سازی در چین|مجسمه‌سازی]] و کارهای حجمی مدرن می‌­گردد.<ref>سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[چین]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص1009-1010.</ref>
تعدادی از این آثار نفیس، جزو آثار درجه­‌ی یک هنری در سطح [[چین|کشور چین]] است که شامل آثار مدرن داخلی و خارجی می‌­شود. این آثار شامل [[هنر نقاشی در چین|نقاشی­‌های سنتی سبک چینی]]، [[هنر نقاشی در چین|نقاشی رنگ و روغن]]، آب رنگ، بلوک­‌های چوبی چاپی، [[هنر نقاشی در چین|نقاشی­‌های فولکلور]]، [[هنر مجسمه سازی در چین|مجسمه‌سازی]] و کارهای حجمی مدرن می‌­گردد.<ref>سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[چین]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص1009-1010.</ref>

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۷:۲۲

این موزه بزرگ­ترین موزه‌­ی هنر معاصر چین با مجموعه آثار نفیسی بالغ بر 60 هزار قطعه است.

تعدادی از این آثار نفیس، جزو آثار درجه­‌ی یک هنری در سطح کشور چین است که شامل آثار مدرن داخلی و خارجی می‌­شود. این آثار شامل نقاشی­‌های سنتی سبک چینی، نقاشی رنگ و روغن، آب رنگ، بلوک­‌های چوبی چاپی، نقاشی­‌های فولکلور، مجسمه‌سازی و کارهای حجمی مدرن می‌­گردد.[۱]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص1009-1010.