هنر تزئینی (آرت دکو): تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «....» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
....
[[سبک آرت دکور در معماری کوبا|آرت دکو]] نیز شاخه علمی [[سبک معماری اکلکتیسم|اکلکتیسم]] می‌باشد که در خانه‌های طبقات مرفه جامعه استفاده می‌شد، این ساختمان‌ها به‌طور کلی خانه‌های ویلایی دو طبقه با باغ‌های محصور شده بودند، این نوع معماری اکلکتیک در ساختمان‌های شهری (ساختمان‌های دولتی و بانک‌ها) نیز به کار رفتند.
 
از آخرین سال‌های دهه دوم قرن بیستم در [[معماری در کوبا|معماری کوبا]]، آسمان خراش‌هایی با ارتفاع متوسط نیز دیده می‌شوند که تاثیر استادان مکتب شیکاگو بود و استفاده فراوانی از عناصر فرهنگی [[سبک آرت دکور در معماری کوبا|هنر تزئینی (آرت دکو)]] و استریم لاین در ساختمان‌های شهری و معماری داخلی دیده می‌شوند.لازم به ذکر است که [[سبک آرت دکور در معماری کوبا|آرت دکو (هنر تزئینی)]] راه را برای [[معماری در کوبا|معماری مدرن در کوبا]] هموار می‌کند. [[سبک آرت دکور در معماری کوبا|آرت دکو]] در دهه ۵۰ به [[معماری در کوبا|معماری]] مدرن می‌رسد<ref>حق روستا، مریم(1396). جامعه و فرهنگ [[کوبا]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص.336.</ref>.  
 
== نیز نگاه کنید به ==
 
* [[هنر کوبا]]
 
* [[معماری در کوبا]]
 
* [[سبک معماری نئوکلاسیک در کوبا]]
 
* [[سبک آرت دکور در معماری کوبا]]
 
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۲۲ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۴۵

آرت دکو نیز شاخه علمی اکلکتیسم می‌باشد که در خانه‌های طبقات مرفه جامعه استفاده می‌شد، این ساختمان‌ها به‌طور کلی خانه‌های ویلایی دو طبقه با باغ‌های محصور شده بودند، این نوع معماری اکلکتیک در ساختمان‌های شهری (ساختمان‌های دولتی و بانک‌ها) نیز به کار رفتند.

از آخرین سال‌های دهه دوم قرن بیستم در معماری کوبا، آسمان خراش‌هایی با ارتفاع متوسط نیز دیده می‌شوند که تاثیر استادان مکتب شیکاگو بود و استفاده فراوانی از عناصر فرهنگی هنر تزئینی (آرت دکو) و استریم لاین در ساختمان‌های شهری و معماری داخلی دیده می‌شوند.لازم به ذکر است که آرت دکو (هنر تزئینی) راه را برای معماری مدرن در کوبا هموار می‌کند. آرت دکو در دهه ۵۰ به معماری مدرن می‌رسد[۱].  

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. حق روستا، مریم(1396). جامعه و فرهنگ کوبا. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص.336.