غارهای اسرارآمیز باندیاگارا: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
غارهای حوالی روستای سونگو در حومه باندیاگارا از دیگر مراکز مورد علاقه گردشگران خارجی به ویژه | غارهای حوالی روستای سونگو در حومه باندیاگارا از دیگر مراکز مورد علاقه گردشگران خارجی به ویژه توریستهای فرهنگی علاقمند به فرهنگ و تمدن این کشور است. شهرت اصلی این غارها وجود داستانهایی در مورد راز و رمزهای نهفته در این حفرههاست.بومیان طرفدار آئینهای سنتی مالی به این غارها اعتقاد خاصی دارند و هرسال در طی مراسمی خاص گروهی از بومیان ماسکهایی بر چهره زده و از غار خارج میشوند و معتقدند این ماسکها در هنگام قرار گرفتن بر چهره قدرت ماوراءالطبیعهای را به افراد حامل منتقل میسازند. علاوه بر آن این غارها برای پیروان فرقه تیجانیه نیز از نوعی قداست برخوردارند زیرا شیخ عمرتال در حین جنگ با دشمنان در این غارها کشته شد.<ref name=":1">برگرفته از سایت https://www.mali tourist attraction.com<nowiki/>/mali places to visit/2012</ref><ref>عرب احمدی ،امیربهرام(1391). جامعه و فرهنگ مالی. تهران : [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی و هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی] ، ص.142.</ref> | ||
== نیز نگاه کنید به == | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ ۲۸ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۷:۱۲
غارهای حوالی روستای سونگو در حومه باندیاگارا از دیگر مراکز مورد علاقه گردشگران خارجی به ویژه توریستهای فرهنگی علاقمند به فرهنگ و تمدن این کشور است. شهرت اصلی این غارها وجود داستانهایی در مورد راز و رمزهای نهفته در این حفرههاست.بومیان طرفدار آئینهای سنتی مالی به این غارها اعتقاد خاصی دارند و هرسال در طی مراسمی خاص گروهی از بومیان ماسکهایی بر چهره زده و از غار خارج میشوند و معتقدند این ماسکها در هنگام قرار گرفتن بر چهره قدرت ماوراءالطبیعهای را به افراد حامل منتقل میسازند. علاوه بر آن این غارها برای پیروان فرقه تیجانیه نیز از نوعی قداست برخوردارند زیرا شیخ عمرتال در حین جنگ با دشمنان در این غارها کشته شد.[۱][۲]
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ برگرفته از سایت https://www.mali+tourist+attraction.com/mali places to visit/2012
- ↑ عرب احمدی ،امیربهرام(1391). جامعه و فرهنگ مالی. تهران : موسسه فرهنگی و هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی ، ص.142.