ادبیات بومی زیمبابوه در دوران استقلال: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''ادبیات بومی در دوران استقلال'''
[[پرونده:ادبیات بومی زیمبابوه در دوران استقلال.jpg|بندانگشتی|191x191پیکسل|دامبودزو ماره چه را]]
از میان نویسندگان دوران استقلال می‌توان از کسانی چون "دامبودزو ماره چه را" (Dambudzu Marechera)، "[[استنلی نیامفوکودزا]]" (Stanley Nyamfukudza)، شیمر چینودیا" (ShimmerChinodya)، "[[چنجه رایی هوه]] " (Chenjerai Hove) و تسی تسی دانگارمبا" (TsitsiDangarembga) که در آثار خود در دهه 80-1970 ساختار اجتماعی [[زيمبابوه|زیمبابوه]] را مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند، نام برد. تالیفات آنان بیشتر به بررسی دوران پیش از استقلال می‌پردازد هرچند انتقادهای سیاسی پس از استقلال را هم شامل می‌شود<ref>ایپکچی، محمدحسن (1339). جامعه و فرهنگ [[زيمبابوه|زیمبابوه]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]. ص. 174.</ref>.


از میان نویسندگان دوران استقلال می توان از کسانی چون "دامبودزو ماره چه را"<sup>[1]</sup>،"[[استنلی نیامفوکودزا]]"<sup>[2]</sup> ، شیمر چینودیا"<sup>[3]</sup>، "[[چنجه رایی هوه]] "<sup>[4]</sup>و تسی تسی دانگارمبا"<sup>[5]</sup> که در آثار خود در دهه 80-1970 ساختار اجتماعی زیمبابوه را مورد بررسی و مطالعه قرار داده اند،نام برد.تالیفات آنان بیشتر به بررسی دوران پیش از استقلال می پردازد هرچند انتقادهای سیاسی پس از استقلال را هم شامل می شود.
= کتابشناسی =

نسخهٔ ‏۲۹ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۲۵

دامبودزو ماره چه را

از میان نویسندگان دوران استقلال می‌توان از کسانی چون "دامبودزو ماره چه را" (Dambudzu Marechera)، "استنلی نیامفوکودزا" (Stanley Nyamfukudza)، شیمر چینودیا" (ShimmerChinodya)، "چنجه رایی هوه " (Chenjerai Hove) و تسی تسی دانگارمبا" (TsitsiDangarembga) که در آثار خود در دهه 80-1970 ساختار اجتماعی زیمبابوه را مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند، نام برد. تالیفات آنان بیشتر به بررسی دوران پیش از استقلال می‌پردازد هرچند انتقادهای سیاسی پس از استقلال را هم شامل می‌شود[۱].

کتابشناسی

  1. ایپکچی، محمدحسن (1339). جامعه و فرهنگ زیمبابوه. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی. ص. 174.