فرهنگ تایلندی: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
با وجود چهرههای متفاوت فرهنگی | با وجود چهرههای متفاوت فرهنگی جامعهٔ [[تایلند]]، سیاستگذاری فرهنگی این کشور همواره بر محور حفاظت از میراث فرهنگی و تقویت روحیه ملی و پیریزی شالودهٔ محکم برای تشکیل هویت یکپارچه تایلندی از اقوام گوناگون این سرزمین قرار داشته است و ساختارهای فرهنگی ملی نیز بر همین مبنا شکلگرفته است. | ||
یکی از افرادی که برای یکپارچهسازی هویت مردم تایی کوشید، پادشاه رامای پنجم | یکی از افرادی که برای یکپارچهسازی هویت مردم تایی کوشید، پادشاه رامای پنجم بود. وی در نیمه دوم سدهٔ نوزدهم سلطنت میکرد و پدر [[تایلند]] امروز بهشمار میرود. رامای پنجم افزون بر تأکید بر هویت تایلندی، کوشید با نوسازی جامعه تایلند، عوامل غربی و سازمانهای نوین غرب را وارد جامعه سنتی [[تایلند]] کند و در این راه تاحدودی توفیق یافت<ref>الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ [[تایلند]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بینالمللی الهدی]،ص.139.</ref>. | ||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ ۲۶ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۶:۴۶
با وجود چهرههای متفاوت فرهنگی جامعهٔ تایلند، سیاستگذاری فرهنگی این کشور همواره بر محور حفاظت از میراث فرهنگی و تقویت روحیه ملی و پیریزی شالودهٔ محکم برای تشکیل هویت یکپارچه تایلندی از اقوام گوناگون این سرزمین قرار داشته است و ساختارهای فرهنگی ملی نیز بر همین مبنا شکلگرفته است.
یکی از افرادی که برای یکپارچهسازی هویت مردم تایی کوشید، پادشاه رامای پنجم بود. وی در نیمه دوم سدهٔ نوزدهم سلطنت میکرد و پدر تایلند امروز بهشمار میرود. رامای پنجم افزون بر تأکید بر هویت تایلندی، کوشید با نوسازی جامعه تایلند، عوامل غربی و سازمانهای نوین غرب را وارد جامعه سنتی تایلند کند و در این راه تاحدودی توفیق یافت[۱].
کتابشناسی
- ↑ الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بینالمللی الهدی،ص.139.