فرای لوئیس دِ لئون: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:فرای لوئیس دِ لئون.jpg|بندانگشتی|204x204پیکسل|فرای لوئیس دِ لئون]]او یکی از چهرههای برجسته رنسانس به شمار میرود، در سال 1543 برای تحصیل در الاهیات به صومعه آگوستین در سالامانکا رفت و هجده سال بعد در دانشگاه سالامانکا به تدریس پرداخت. معروفترین اثر منثور او نامهای عیسی (De Los Nombres de Cristo) میباشد، او این اثر را در بین سالهای 1574 و 1575 در زندان نوشته است و در آن به تفسیر معنای رمزی نامهای عیسی میپردازد. در زمان برپایی دادگاه تفتیش عقاید تئوریهای سفید و سیاه کلیسا توسط برخی از روشنفکران زیر سوال رفته بود، یکی از این چهرههای برجسته فرای لوئیس بود. سالن سخنرانی دانشگاه سالامانکا جایی بود که او دیدگاه منحصر به فرد خود را درباره دین، پرسشگری ژرف و درگیری عمیق ذهنی خود با انجیل را تفسیر میکرد، همین سخنرانیها توجه دادگاه تفتیش عقاید اسپانیا را به خود جلب کرد، جرم او ترجمه یکی از بحث برانگیزترین بخشهای انجیل بود، این متن جنجالی در کوچه و بازار دست به دست میگشت، برای توقف این جریان در 27 مارس 1572 مأموران تفتیش عقاید به اتاق او حمله کردند و برای مدت پنج سال او را در زندان حبس کردند. دادگاه تفتیش عقاید توانست در فضای شک و تردید یکی از انسانی ترین صداهای موجود را خاموش سازد.<ref>.Lazar, Fernando, Literatura Española, Baracaldo, 1995, p. 123</ref><ref>فاخری، مهدی(1392). جامعه و فرهنگ اسپانیا. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)</ref> | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ ۱۲ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۷:۵۴
او یکی از چهرههای برجسته رنسانس به شمار میرود، در سال 1543 برای تحصیل در الاهیات به صومعه آگوستین در سالامانکا رفت و هجده سال بعد در دانشگاه سالامانکا به تدریس پرداخت. معروفترین اثر منثور او نامهای عیسی (De Los Nombres de Cristo) میباشد، او این اثر را در بین سالهای 1574 و 1575 در زندان نوشته است و در آن به تفسیر معنای رمزی نامهای عیسی میپردازد. در زمان برپایی دادگاه تفتیش عقاید تئوریهای سفید و سیاه کلیسا توسط برخی از روشنفکران زیر سوال رفته بود، یکی از این چهرههای برجسته فرای لوئیس بود. سالن سخنرانی دانشگاه سالامانکا جایی بود که او دیدگاه منحصر به فرد خود را درباره دین، پرسشگری ژرف و درگیری عمیق ذهنی خود با انجیل را تفسیر میکرد، همین سخنرانیها توجه دادگاه تفتیش عقاید اسپانیا را به خود جلب کرد، جرم او ترجمه یکی از بحث برانگیزترین بخشهای انجیل بود، این متن جنجالی در کوچه و بازار دست به دست میگشت، برای توقف این جریان در 27 مارس 1572 مأموران تفتیش عقاید به اتاق او حمله کردند و برای مدت پنج سال او را در زندان حبس کردند. دادگاه تفتیش عقاید توانست در فضای شک و تردید یکی از انسانی ترین صداهای موجود را خاموش سازد.[۱][۲]
کتابشناسی
- ↑ .Lazar, Fernando, Literatura Española, Baracaldo, 1995, p. 123
- ↑ فاخری، مهدی(1392). جامعه و فرهنگ اسپانیا. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)