جریان های فکری موثر اتیوپی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی « === جریان هاي فکري موثر : === جریان های فکری موثر در جامعه در دهه های 1960 و 1970 میلادی بطور کامل تحت کنترل اتحادیه های کارگری و صنفی بود و رهبران این اتحادیه ها در برانگیختن اذهان عمومی جامعه 154 133 تاثیرگذار بودند. با این حال طی دو دهه گذشته و بر اثر...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۸: | خط ۸: | ||
تاثیرگذار بودند. با این حال طی دو دهه گذشته و بر اثر رشد تدریجی فرآیند دمکراسی پیشرفت هایی در توسعه جریان های فکری در جامعه بوجود آمده و دانشگاه ها به جریان دهنده های اصلی فکری جامعه مبدل شده اند بطوری که در سازماندهی برخی اعتراضات و | تاثیرگذار بودند. با این حال طی دو دهه گذشته و بر اثر رشد تدریجی فرآیند دمکراسی پیشرفت هایی در توسعه جریان های فکری در جامعه بوجود آمده و دانشگاه ها به جریان دهنده های اصلی فکری جامعه مبدل شده اند بطوری که در سازماندهی برخی اعتراضات و تظا[[هرات]] مردمی نیز نقش تعیین کننده ای برعهده داشته اند. البته به موازات محافل دانشگاهی ، اتحادیه های کارگری نیز همچنان جایگاه و نفوذ خود را حفظ کرده اند. از این روی می توان گفت اتحادیه های کارگری و محافل دانشگاهی دو عنصر تاثیرگذار در خط دهی و جهت دهی به گروه های مختلف اجتماعی [[اتیوپی]] بشمار می روند. |
نسخهٔ ۳۰ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۵۸
جریان هاي فکري موثر :
جریان های فکری موثر در جامعه در دهه های 1960 و 1970 میلادی بطور کامل تحت کنترل اتحادیه های کارگری و صنفی بود و رهبران این اتحادیه ها در برانگیختن اذهان عمومی جامعه
154
133
تاثیرگذار بودند. با این حال طی دو دهه گذشته و بر اثر رشد تدریجی فرآیند دمکراسی پیشرفت هایی در توسعه جریان های فکری در جامعه بوجود آمده و دانشگاه ها به جریان دهنده های اصلی فکری جامعه مبدل شده اند بطوری که در سازماندهی برخی اعتراضات و تظاهرات مردمی نیز نقش تعیین کننده ای برعهده داشته اند. البته به موازات محافل دانشگاهی ، اتحادیه های کارگری نیز همچنان جایگاه و نفوذ خود را حفظ کرده اند. از این روی می توان گفت اتحادیه های کارگری و محافل دانشگاهی دو عنصر تاثیرگذار در خط دهی و جهت دهی به گروه های مختلف اجتماعی اتیوپی بشمار می روند.