مقاطع تحصیلی در مدارس اتیوپی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «سیستم آموزشی اتیوپی در دهه هاي 1960 تا 1990 دربرگیرنده سه دوره ذیل بود: ابتدایی(شش سال ) مرحله اول متوسطه (دو سال) مرحله آخر متوسطه (چهار سال ) در پایان هر دوره (سال های ششم، هشتم و دوازدهم) نیز آزمون های جامع در سطح کشوری برگزار می گردید. پس از استقر...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
سیستم آموزشی اتیوپی در دهه هاي 1960 تا 1990 دربرگیرنده سه دوره ذیل بود: | سیستم آموزشی [[اتیوپی]] در دهه هاي 1960 تا 1990 دربرگیرنده سه دوره ذیل بود: | ||
ابتدایی(شش سال ) | ابتدایی(شش سال ) |
نسخهٔ ۱ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۵۸
سیستم آموزشی اتیوپی در دهه هاي 1960 تا 1990 دربرگیرنده سه دوره ذیل بود:
ابتدایی(شش سال )
مرحله اول متوسطه (دو سال) مرحله آخر متوسطه (چهار سال )
در پایان هر دوره (سال های ششم، هشتم و دوازدهم) نیز آزمون های جامع در سطح کشوری برگزار می گردید.
پس از استقرار دولت انقلابی اتیوپی در سال 1991 ؛ نظام آموزشی کشور دستخوش تغییراتی اساسی شده و وزارت آموزش و پرورش کشور در سال 1994 برنامه آموزشی نوینی را در نظام جدید آموزش و پرورش ایجاد کرد. ساختار کلی سیستم آموزشی جدید عبارت بود از:
دوره هشت ساله ابتدایی شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمومی ابتدایی (سال های پنجم تا هشتم)
دوره دو ساله متوسطه عمومی (سال های نهم و دهم)
دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال های یازدهم و دوازدهم) بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمومی در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سال های دهم و دوازدهم برگزار می گردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقه ای ( که جایگزین آزمونهای پیشین شده اند) انجام می شوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است.