مدیریت موزه های فرانسه: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «'''مدیریت موزه های فرانسه :''' مدیریت موزه های فرانسه بر اساس یک الگوی فنی و علمی بیش از هزار موزه شهری ، استانی و یا مشارکتی را راهنمايي ونظارت می كندووظیفه عمومی جهت بخشی و هماهنگ سازی را برای آنان ایفا می نماید. فعالیت این مدیریت برروی یک سیاست...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
'''مدیریت موزه های فرانسه :''' | '''مدیریت موزه های [[فرانسه]] :''' | ||
مدیریت موزه های فرانسه بر اساس یک الگوی فنی و علمی بیش از هزار موزه شهری ، استانی و یا مشارکتی را راهنمايي ونظارت می كندووظیفه عمومی جهت بخشی و هماهنگ سازی را برای آنان ایفا می نماید. فعالیت این مدیریت برروی یک سیاست کلی تکیه دارد که شامل متمرکز کردن و انسجام دادن مجموعه هاو ایجاد و گسترش بعضی قطبهای مهم خیره کننده و درخشان جهانی است. با قانون 2002-5 مورخ 4 ژانویه 2002 روابط دولت با موسساتش به طور نسبی تعریف تازه ای شده است . مدیریت موزه های فرانسه این رسالت را با در نظر گرفتن قوانین تمرکز زدايي اداری در کشور برای سازماندهی وظایف مدیریت امور هنری در مناطق اجرا مینماید. | مدیریت موزه های فرانسه بر اساس یک الگوی فنی و علمی بیش از هزار موزه شهری ، استانی و یا مشارکتی را راهنمايي ونظارت می كندووظیفه عمومی جهت بخشی و هماهنگ سازی را برای آنان ایفا می نماید. فعالیت این مدیریت برروی یک سیاست کلی تکیه دارد که شامل متمرکز کردن و انسجام دادن مجموعه هاو ایجاد و گسترش بعضی قطبهای مهم خیره کننده و درخشان جهانی است. با قانون 2002-5 مورخ 4 ژانویه 2002 روابط دولت با موسساتش به طور نسبی تعریف تازه ای شده است . مدیریت موزه های فرانسه این رسالت را با در نظر گرفتن قوانین تمرکز زدايي اداری در کشور برای سازماندهی وظایف مدیریت امور هنری در مناطق اجرا مینماید. |
نسخهٔ ۵ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۲:۳۶
مدیریت موزه های فرانسه :
مدیریت موزه های فرانسه بر اساس یک الگوی فنی و علمی بیش از هزار موزه شهری ، استانی و یا مشارکتی را راهنمايي ونظارت می كندووظیفه عمومی جهت بخشی و هماهنگ سازی را برای آنان ایفا می نماید. فعالیت این مدیریت برروی یک سیاست کلی تکیه دارد که شامل متمرکز کردن و انسجام دادن مجموعه هاو ایجاد و گسترش بعضی قطبهای مهم خیره کننده و درخشان جهانی است. با قانون 2002-5 مورخ 4 ژانویه 2002 روابط دولت با موسساتش به طور نسبی تعریف تازه ای شده است . مدیریت موزه های فرانسه این رسالت را با در نظر گرفتن قوانین تمرکز زدايي اداری در کشور برای سازماندهی وظایف مدیریت امور هنری در مناطق اجرا مینماید.
مدیریت استانی امور فرهنگی و مشاوران موزه ها: فعالیت دولت در سطح استانی و در زمینه فرهنگی ، بر مدیریت های منطقه ای امور فرهنگی[51] تکیه دارد. با کمک این مدیریت ها می بایست شراکت و همیاری با گروه های کشوری گسترش یابدو همچنین می بایست بزرگترین محورهای سیاست فرهنگی کشور به شکل گسترده تر بر روی نقشه کشوری جلوه گر شوند . مدیریت استانی امور فرهنگی، به پرونده های عملیات آماده سازی و یا احداث موزه های مربوط به گروه های کشوری رسیدگی می کند . آنها اعتبارات غیر متمرکز اختصاص داده شده به تجهیزو غنی سازی موزه ها رادر امر خریداری و جمع آوری آثار هنری از نمایشگاه ها و حراجی ها برنامه ریزی می نمایند.
از حدود 20سال پیش تا به حال روشهای بی سابقه اي برای غنی سازی مجموعه ها ازمیان آثارهنری موجود در استانها برای تکمیل موزه ها به کار گرفته شده است . مشاورین موزه ها با اکثر مدیریت های استانی امور فرهنگی در ارتباط هستند . مشاور موزه زیر نظر مدیر استان و در ارتباط با اداره موزه های فرانسه[52]، سیاست دولت در زمینه موزه ها را در قلمرو استانی به کار می گيرد . همچنین او، بین طرف های مختلف در مبادلات آثار هنری ، هماهنگی و ارتباط ایجاد می کند.
انجمن عمومی متصدیان مجموعه های دولتی فرانسه و بخشهای متحد استانی:[53] انجمن عمومی متصدیان مجموعه های دولتی فرانسه و بخشهای متحد استانی در به کارگیری نقشه های منسجم در گسترش موزه ها با یکدیگر مشارکت می کنند . این همکاری به خصوص در زمینه نمایشگاه ها ، مطالعه علمی ، انتشار مجموعه ها و حراج های آثارهنری صورت میگیرد. دولت در سطح استانی به صورت فعالانه با این تدارکات همراهی میکند و از این گونه طرحهای گسترش و بهبود عملکرد موزه ها حمایت مینماید.