مراکز تحقيقاتی علمی و آموزشی در چین: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی « = بخش 5- مراکز تحقيقاتی علمي- آموزشي = آموزشهاي ارائه شده در دانشگاههاي چين كاملا مطابق با برنامههاي استاندارد آموزشي است كه شامل برگزاری كنفرانس، مباحثهی آزاد در كلاس، حضور در كلاسهاي آموزشي و مشاورهاي میگردد. همزمان با برگزاری كلاس...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
آموزش های ارائه شده در دانشگاه های [[چین]] کاملا مطابق با برنامه های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس های آموزشی و مشاوره ای می گردد. همزمان با برگزاری کلاس های درسی، آموزش های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می گردد. جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه های دانشگاه ها فعال می شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت های مجهز شده اند تا برنامه های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی چین نقش مؤثری در توسعه ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه ها و دانشکده ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می نمایند. در حال حاضر، بیش از 3402 مؤسسه ی تحقیقاتی در زمینه های گوناگون در دانشگاه های کشور فعالیت دارند تا نیازهای کشور در زمینه های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه های آموزشی و توسعه ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در چین است.<ref>سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین". ''تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی''، جلد سوم، ص.</ref> | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ ۳ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۲۳
آموزش های ارائه شده در دانشگاه های چین کاملا مطابق با برنامه های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس های آموزشی و مشاوره ای می گردد. همزمان با برگزاری کلاس های درسی، آموزش های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می گردد. جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه های دانشگاه ها فعال می شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت های مجهز شده اند تا برنامه های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی چین نقش مؤثری در توسعه ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه ها و دانشکده ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می نمایند. در حال حاضر، بیش از 3402 مؤسسه ی تحقیقاتی در زمینه های گوناگون در دانشگاه های کشور فعالیت دارند تا نیازهای کشور در زمینه های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه های آموزشی و توسعه ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در چین است.[۱]
کتابشناسی
- ↑ سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین". تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص.