آموزش های ابتدایی مصر: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''- مقطع ابتدایی''' اهداف استراتژیک: -       فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی -       از میان برداشتن شکاف­ها و تفاوت­های میان مدارس ابتدایی -       افزایش توانمندی­های کادر آموزشی در این مقطع '''سیاست...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''- مقطع ابتدایی'''
=== مقطع ابتدایی ===
 
اهداف استراتژیک:


==== اهداف استراتژیک ====
-       فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی
-       فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی


-       از میان برداشتن شکاف­ها و تفاوت­های میان مدارس ابتدایی
-       از میان برداشتن شکاف­‌ها و تفاوت‌­های میان مدارس ابتدایی
 
-       افزایش توانمندی­های کادر آموزشی در این مقطع


'''سیاست ارتقای کیفی:'''
-       افزایش توانمندی‌­های کادر آموزشی در این مقطع


-       ارائه روش­هایی که به لحاظ محتوا و شیوه­های تدریس با استانداردهای بین­المللی مطابقت داشته باشد
==== سیاست ارتقای کیفی ====
-       ارائه روش‌­هایی که به لحاظ محتوا و شیوه­‌های تدریس با استانداردهای بین‌­المللی مطابقت داشته باشد


-       نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی
-       نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی


-       فراهم آوردن زمینه­ها و عوامل لازم برای امنیت و سلامت  محیط تحصیل و از میان برداشتن زمینه­ها و عوامل خشونت­زا در مدارس
-       فراهم آوردن زمینه­‌ها و عوامل لازم برای امنیت و سلامت  محیط تحصیل و از میان برداشتن زمینه‌­ها و عوامل خشونت‌­زا در مدارس


-       تنظیم برنامه­هایی برای افزایش تعداد دانش­آموزان و کاهش میزان فرار از تحصیل و تعداد مردودی­ها
-       تنظیم برنامه­‌هایی برای افزایش تعداد دانش‌­آموزان و کاهش میزان فرار از تحصیل و تعداد مردودی­‌ها


-       تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در تخصص­های مختلف (همان: 17)
-       تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در تخصص‌­های مختلف<ref>الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص17.</ref>


آمارها: بر اساس آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانش­آموزان، مدارس و معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:  
==== آمارها ====
بر اساس آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانش‌­آموزان، مدارس و معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
| colspan="2" |'''دانش­آموزان'''
| colspan="2" |'''دانش‌­آموزان'''
| colspan="2" |'''مدارس'''
| colspan="2" |'''مدارس'''
|'''معلمان'''
|'''معلمان'''
خط ۳۱: خط ۳۰:
|دولتی
|دولتی
|غیردولتی
|غیردولتی
| rowspan="2" |710/394
| rowspan="2" |394/710
|-
|-
|288/008/9
|9/008/288
|005/898
|898/005
|202/80
|80/202
|025/2
|20/25
|}
|}<ref name=":1">برگرفته از .<nowiki>https://www.moe.gov.eg</nowiki> (2015)</ref><ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[مصر]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص359-360.</ref>
www.moe.gov.eg;2015))
==نیز نگاه کنید به==
*[http://wiki.icro.ir/%D9%85%D8%B5%D8%B1 مصر]
*[http://wiki.icro.ir/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%D8%8C%20%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA%20%D9%88%20%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%D8%B5%D8%B1 نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]
==کتابشناسی==

نسخهٔ ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۱۹

مقطع ابتدایی

اهداف استراتژیک

-       فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی

-       از میان برداشتن شکاف­‌ها و تفاوت‌­های میان مدارس ابتدایی

-       افزایش توانمندی‌­های کادر آموزشی در این مقطع

سیاست ارتقای کیفی

-       ارائه روش‌­هایی که به لحاظ محتوا و شیوه­‌های تدریس با استانداردهای بین‌­المللی مطابقت داشته باشد

-       نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی

-       فراهم آوردن زمینه­‌ها و عوامل لازم برای امنیت و سلامت  محیط تحصیل و از میان برداشتن زمینه‌­ها و عوامل خشونت‌­زا در مدارس

-       تنظیم برنامه­‌هایی برای افزایش تعداد دانش‌­آموزان و کاهش میزان فرار از تحصیل و تعداد مردودی­‌ها

-       تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در تخصص‌­های مختلف[۱]

آمارها

بر اساس آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانش‌­آموزان، مدارس و معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:

دانش‌­آموزان مدارس معلمان
دولتی غیردولتی دولتی غیردولتی 394/710
9/008/288 898/005 80/202 20/25

[۲][۳]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص17.
  2. برگرفته از .https://www.moe.gov.eg (2015)
  3. صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل مصر. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص359-360.