آموزش های ابتدایی مصر: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «'''- مقطع ابتدایی''' اهداف استراتژیک: - فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی - از میان برداشتن شکافها و تفاوتهای میان مدارس ابتدایی - افزایش توانمندیهای کادر آموزشی در این مقطع '''سیاست...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
=== مقطع ابتدایی === | |||
==== اهداف استراتژیک ==== | |||
- فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی | - فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی | ||
- از میان برداشتن | - از میان برداشتن شکافها و تفاوتهای میان مدارس ابتدایی | ||
- افزایش توانمندیهای کادر آموزشی در این مقطع | |||
- ارائه | ==== سیاست ارتقای کیفی ==== | ||
- ارائه روشهایی که به لحاظ محتوا و شیوههای تدریس با استانداردهای بینالمللی مطابقت داشته باشد | |||
- نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی | - نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی | ||
- فراهم آوردن | - فراهم آوردن زمینهها و عوامل لازم برای امنیت و سلامت محیط تحصیل و از میان برداشتن زمینهها و عوامل خشونتزا در مدارس | ||
- تنظیم | - تنظیم برنامههایی برای افزایش تعداد دانشآموزان و کاهش میزان فرار از تحصیل و تعداد مردودیها | ||
- تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در | - تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در تخصصهای مختلف<ref>الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص17.</ref> | ||
آمارها | ==== آمارها ==== | ||
بر اساس آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانشآموزان، مدارس و معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است: | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
| colspan="2" |''' | | colspan="2" |'''دانشآموزان''' | ||
| colspan="2" |'''مدارس''' | | colspan="2" |'''مدارس''' | ||
|'''معلمان''' | |'''معلمان''' | ||
خط ۳۱: | خط ۳۰: | ||
|دولتی | |دولتی | ||
|غیردولتی | |غیردولتی | ||
| rowspan="2" |710 | | rowspan="2" |394/710 | ||
|- | |- | ||
| | |9/008/288 | ||
|005 | |898/005 | ||
|202 | |80/202 | ||
| | |20/25 | ||
|} | |}<ref name=":1">برگرفته از .<nowiki>https://www.moe.gov.eg</nowiki> (2015)</ref><ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[مصر]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص359-360.</ref> | ||
www.moe.gov.eg | ==نیز نگاه کنید به== | ||
*[http://wiki.icro.ir/%D9%85%D8%B5%D8%B1 مصر] | |||
*[http://wiki.icro.ir/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%D8%8C%20%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA%20%D9%88%20%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%D8%B5%D8%B1 نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر] | |||
==کتابشناسی== |
نسخهٔ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۱۹
مقطع ابتدایی
اهداف استراتژیک
- فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی
- از میان برداشتن شکافها و تفاوتهای میان مدارس ابتدایی
- افزایش توانمندیهای کادر آموزشی در این مقطع
سیاست ارتقای کیفی
- ارائه روشهایی که به لحاظ محتوا و شیوههای تدریس با استانداردهای بینالمللی مطابقت داشته باشد
- نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی
- فراهم آوردن زمینهها و عوامل لازم برای امنیت و سلامت محیط تحصیل و از میان برداشتن زمینهها و عوامل خشونتزا در مدارس
- تنظیم برنامههایی برای افزایش تعداد دانشآموزان و کاهش میزان فرار از تحصیل و تعداد مردودیها
- تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در تخصصهای مختلف[۱]
آمارها
بر اساس آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانشآموزان، مدارس و معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:
دانشآموزان | مدارس | معلمان | ||
دولتی | غیردولتی | دولتی | غیردولتی | 394/710 |
9/008/288 | 898/005 | 80/202 | 20/25 |