آموزش های مقطع راهنمایی مصر: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «هدف از این مقطع آموزشی، تربیت دانشآموزانی است که از مهارتهای زبانی، ریاضیات، علوم و ارتباطات برخوردار شده و آماده ورود به مرحله بعدی برای توسعه توانمندیها و خلاقیتها و حرکت در مسیر تحولات جهانی با تأکید بر ارزشهای ملی، دینی، هویت عربی و...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
هدف از این مقطع آموزشی، تربیت | هدف از این مقطع آموزشی، تربیت دانشآموزانی است که از مهارتهای زبانی، ریاضیات، علوم و ارتباطات برخوردار شده و آماده ورود به مرحله بعدی برای توسعه توانمندیها و خلاقیتها و حرکت در مسیر تحولات جهانی با تأکید بر ارزشهای ملی، دینی، هویت عربی و مشارکت با دیگران، پذیرش و تعامل با آنان باشند. | ||
======اهداف استراتژیک====== | |||
- فراهم آوردن فرصت آموزش مطلوب برای دانشآموزان ورودی این مقطع از طریق تأمین فضای متناسب با فراگیری و رعایت جنبههای اجتماعی، محیطی و اقتصادی متفاوت آنان | |||
- فراهم آوردن نیروی آموزشی کافی و برخورداری از سطح حرفهای بالا | |||
- | - تمرکز بر مدرسه به عنوان محور اصلاح و بهبود واقعی در تحصیل و سطح یادگیری آنان و نیز تلاش برای نگهداری دانشآموزان تا پایان مقطع | ||
- ارتقای سطح تحصیل دانشآموزان به ویژه در زبان عربی و ریاضیات و فراگیری یکی از زبانهای بینالمللی | |||
- ارتقای سطح تحصیل | |||
- توسعه و تقویت کادر آموزشی | - توسعه و تقویت کادر آموزشی | ||
======آمارها====== | |||
به استناد آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانشآموزان ،مدارس و معلمان مقطع راهنمایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است: | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
| colspan="2" |''' | | colspan="2" |'''دانشآموزان''' | ||
| colspan="2" |'''مدارس''' | | colspan="2" |'''مدارس''' | ||
|'''معلمان''' | |'''معلمان''' | ||
خط ۲۳: | خط ۲۱: | ||
|دولتی | |دولتی | ||
|غیردولتی | |غیردولتی | ||
| rowspan="2" |264 | | rowspan="2" |424/264 | ||
|- | |- | ||
| | |4/052/623 | ||
|082 | |285/082 | ||
|407 | |8/407 | ||
|521 | |1/521 | ||
|} | |}<ref name=":1">برگرفته از .<nowiki>https://www.moe.gov.eg</nowiki> (2015)</ref><ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[مصر]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص360-361.</ref> | ||
www.moe.gov.eg | ==نیز نگاه کنید به== | ||
*[http://wiki.icro.ir/%D9%85%D8%B5%D8%B1 مصر] | |||
*[http://wiki.icro.ir/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%D8%8C%20%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA%20%D9%88%20%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%D8%B5%D8%B1 نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر] | |||
==کتابشناسی== |
نسخهٔ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۲۰
هدف از این مقطع آموزشی، تربیت دانشآموزانی است که از مهارتهای زبانی، ریاضیات، علوم و ارتباطات برخوردار شده و آماده ورود به مرحله بعدی برای توسعه توانمندیها و خلاقیتها و حرکت در مسیر تحولات جهانی با تأکید بر ارزشهای ملی، دینی، هویت عربی و مشارکت با دیگران، پذیرش و تعامل با آنان باشند.
اهداف استراتژیک
- فراهم آوردن فرصت آموزش مطلوب برای دانشآموزان ورودی این مقطع از طریق تأمین فضای متناسب با فراگیری و رعایت جنبههای اجتماعی، محیطی و اقتصادی متفاوت آنان
- فراهم آوردن نیروی آموزشی کافی و برخورداری از سطح حرفهای بالا
- تمرکز بر مدرسه به عنوان محور اصلاح و بهبود واقعی در تحصیل و سطح یادگیری آنان و نیز تلاش برای نگهداری دانشآموزان تا پایان مقطع
- ارتقای سطح تحصیل دانشآموزان به ویژه در زبان عربی و ریاضیات و فراگیری یکی از زبانهای بینالمللی
- توسعه و تقویت کادر آموزشی
آمارها
به استناد آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانشآموزان ،مدارس و معلمان مقطع راهنمایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:
دانشآموزان | مدارس | معلمان | ||
دولتی | غیردولتی | دولتی | غیردولتی | 424/264 |
4/052/623 | 285/082 | 8/407 | 1/521 |