آموزش های مقطع متوسطه مصر: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''دبیرستان (عمومی)''' هدف کلی این شاخه تحصیلی عبارت است از آموزش مناسب با معیارهای جهانی به گونه­ای که فارغ­التحصیلان را برای ورود به مرحله آموزش عالی آماده سازد. '''اهداف استراتژیک:''' -       افزایش امکان جذب دانش­آموز -       حمایت از توانمندی­...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''دبیرستان (عمومی)'''
=== دبیرستان (عمومی) ===
هدف کلی این شاخه تحصیلی عبارت است از آموزش مناسب با معیارهای جهانی به گونه‌­ای که فارغ‌­التحصیلان را برای ورود به مرحله آموزش عالی آماده سازد.


هدف کلی این شاخه تحصیلی عبارت است از آموزش مناسب با معیارهای جهانی به گونه­ای که فارغ­التحصیلان را برای ورود به مرحله آموزش عالی آماده سازد.
==== اهداف استراتژیک ====
-       افزایش امکان جذب دانش‌­آموز


'''اهداف استراتژیک:'''
-       حمایت از توانمندی‌­های کادر آموزشی
 
-       افزایش امکان جذب دانش­آموز
 
-       حمایت از توانمندی­های کادر آموزشی


-       تحول بخشیدن به سازوکار اداری
-       تحول بخشیدن به سازوکار اداری


-       بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانش­آموزان
-       بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانش‌­آموزان


-       ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی (الخطة الاستراتیجیة للتعلیم : 75)
-       ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی<ref>الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص75.</ref>


'''2- دبیرستان (فنی)'''
=== دبیرستان (فنی) ===
هدف کلی این شاخه آموزشی، تربیت نیروی فنی ماهری است که توانمندی‌­های لازم را برای رقابت در بازار کار محلی، منطقه‌­ای و جهانی کسب کرده باشد و به شکلی ایجابی در توسعه کشور مشارکت داشته باشد.


هدف کلی این شاخه آموزشی، تربیت نیروی فنی ماهری است که توانمندی­های لازم را برای رقابت در بازار کار محلی، منطقه­ای و جهانی کسب کرده باشد و به شکلی ایجابی در توسعه کشور مشارکت داشته باشد.
==== اهداف استراتژیک ====
-       افزایش فرصت‌­ها و نوسازی رشته­‌های تخصصی آموزش فنی در مصر و کشورهای اطراف دریای مدیترانه


'''اهداف استراتژیک'''
-       دگرگون سازی روش­‌ها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار


-       افزایش فرصت­ها و نوسازی رشته­های تخصصی آموزش فنی در [[مصر]] و کشورهای اطراف دریای مدیترانه
-       فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزش­‌های فنی و تعدد دانش‌­آموزان


-       دگرگون سازی روش­ها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار
-       ارتقای سطح حرفه­‌ای و مادی و معنوی آموزگار


-       فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزش­های فنی و تعدد دانش­آموزان
-       فعال­سازی مشارکت‌­های محلی و بین‌­المللی


-       ارتقای سطح حرفه­ای و مادی و معنوی آموزگار
-       فعال­سازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفه­‌ای


-       فعال­سازی مشارکت­های محلی و بین­المللی
-       آموزش و تربیت برای ایجاد شغل<ref>الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص78.</ref>


-       فعال­سازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفه­ای
==== آمارها ====
آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر در سال تحصیلی 2013-2014، تعداد دانش‌­آموزان و مدارس و معلمان مقطع دبیرستان (عمومی و فنی) را به شرح زیر نشان می­‌دهد:


-       آموزش و تربیت برای ایجاد شغل (همان:78)
دانش‌­آموزان:
 
'''آمارها:''' آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر در سال تحصیلی 2013-2014، تعداد دانش­آموزان و مدارس و معلمان مقطع دبیرستان (عمومی و فنی) را به شرح زیر نشان می­دهد:
 
'''الف: دانش­آموزان:'''
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|'''نوع'''
|'''نوع'''
خط ۴۵: خط ۴۲:
|-
|-
|عمومی
|عمومی
صنعتی
صنعتی


خط ۵۱: خط ۴۷:


بازرگانی
بازرگانی
|194/279/1
|1/279/194
791/359


359/791
165/513


513/165
545/692
|176/278
2/856


692/545
|278/176


856/2
104/459
|1/455/472
794/215


165/513


459/104
650/151
|472/455/1
|}
 
<ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[مصر]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص362-363.</ref>
215/794
 
513/165


151/650
==نیز نگاه کنید به==
|}
*[http://wiki.icro.ir/%D9%85%D8%B5%D8%B1 مصر]
*[http://wiki.icro.ir/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%D8%8C%20%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA%20%D9%88%20%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%D8%B5%D8%B1 نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]
==کتابشناسی==

نسخهٔ ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۲۲

دبیرستان (عمومی)

هدف کلی این شاخه تحصیلی عبارت است از آموزش مناسب با معیارهای جهانی به گونه‌­ای که فارغ‌­التحصیلان را برای ورود به مرحله آموزش عالی آماده سازد.

اهداف استراتژیک

-       افزایش امکان جذب دانش‌­آموز

-       حمایت از توانمندی‌­های کادر آموزشی

-       تحول بخشیدن به سازوکار اداری

-       بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانش‌­آموزان

-       ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی[۱]

دبیرستان (فنی)

هدف کلی این شاخه آموزشی، تربیت نیروی فنی ماهری است که توانمندی‌­های لازم را برای رقابت در بازار کار محلی، منطقه‌­ای و جهانی کسب کرده باشد و به شکلی ایجابی در توسعه کشور مشارکت داشته باشد.

اهداف استراتژیک

-       افزایش فرصت‌­ها و نوسازی رشته­‌های تخصصی آموزش فنی در مصر و کشورهای اطراف دریای مدیترانه

-       دگرگون سازی روش­‌ها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار

-       فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزش­‌های فنی و تعدد دانش‌­آموزان

-       ارتقای سطح حرفه­‌ای و مادی و معنوی آموزگار

-       فعال­سازی مشارکت‌­های محلی و بین‌­المللی

-       فعال­سازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفه­‌ای

-       آموزش و تربیت برای ایجاد شغل[۲]

آمارها

آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر در سال تحصیلی 2013-2014، تعداد دانش‌­آموزان و مدارس و معلمان مقطع دبیرستان (عمومی و فنی) را به شرح زیر نشان می­‌دهد:

دانش‌­آموزان:

نوع دولتی غیردولتی جمع
عمومی

صنعتی

کشاورزی

بازرگانی

1/279/194

791/359

165/513

545/692

176/278

2/856


104/459

1/455/472

794/215

165/513

650/151

[۳]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص75.
  2. الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص78.
  3. صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل مصر. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص362-363.