اصول کلی نظام آموزشی کانادا: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
=== '''اهداف و اصول کلی نظام آموزشی''' === | === '''اهداف و اصول کلی نظام آموزشی''' === | ||
[[پرونده:اصول کلی نظام آموزشی کانادا.jpg|جایگزین=اصول کلی نظام آموزشی کانادا|بندانگشتی|اصول کلی نظام آموزشی کانادا]] | |||
از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود: | از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود: | ||
خط ۱۰: | خط ۱۱: | ||
4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور. | 4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور. | ||
5. برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی . <ref name=": | 5. برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی.<ref name=":0">Council of Ministers of Education Canada, (2008), Canadian Education, Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.</ref> <ref>Lang, D. W., House, D., Young, S., & Jones, G. A. (2000). University finance in Ontario. Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.</ref><ref>لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ [[کانادا]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]</ref> | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
*[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری کانادا]] | *[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری کانادا]] | ||
*[[ساختار و سیاست های آموزشی کانادا]] | *[[ساختار و سیاست های آموزشی کانادا]] | ||
==کتابشناسی== | ==کتابشناسی== |
نسخهٔ ۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۰۲
اهداف و اصول کلی نظام آموزشی
از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود:
1. دانشآموزان: در این رویکرد مواد درسی و سیاستهای آموزشی برحسب مهارتهای دانشآموزان و با اولویت قرار دادن استانداردهای آموزشی اتخاذ میگردند.
2. آموزگاران: این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمونهای سراسری در سطوح استانی برگزار میشود.
3. آموزش میراث فرهنگی و ارزشهای سنتی و ملی.
4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور.
5. برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی.[۱] [۲][۳]
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ Council of Ministers of Education Canada, (2008), Canadian Education, Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.
- ↑ Lang, D. W., House, D., Young, S., & Jones, G. A. (2000). University finance in Ontario. Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.
- ↑ لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ کانادا. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی