مدیریت ورزش در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی « == مدیریت ورزش در چین == مدیریت امور ورزشی سراسر چین و در سطح ملی را نهادهای مختلفی در دست دارند که هرکدام دارای وظایف مشخص بوده و تمام این نهادها با هم برای اعتلای سطح ورزش در دو بخش عمومی و قهرمانی هم­پوشانی دارند. مهم­ترین نهادهای ورزشی چین عب...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:


== مدیریت ورزش در چین ==
== مدیریت ورزش در چین ==
مدیریت امور ورزشی سراسر چین و در سطح ملی را نهادهای مختلفی در دست دارند که هرکدام دارای وظایف مشخص بوده و تمام این نهادها با هم برای اعتلای سطح ورزش در دو بخش عمومی و قهرمانی هم­پوشانی دارند. مهم­ترین نهادهای ورزشی چین عبارتند از: مدیریت عمومی ورزش چین که مسئولیت سیاست­گذاری، هدایت و نظارت عمومی بر ورزش کل کشور را بر عهده دارد؛ فدراسیون ورزشی سراسر چین؛ کمیته­ی ملی المپیک چین؛ فدراسیون ورزشی دانشگاه­های چین؛ بنیاد ورزش چین؛ انجمن ورزشی سالمندان چین؛ انجمن ورزشی دهقانان چین؛ و فدراسیون ورزشی معلولان چین. البته در هر استان و شهرستان نیز شاخه­ای از این نهادها مستقر و در سطح همان استان امور ورزش استان را هدایت می­کنند.
مدیریت امور ورزشی سراسر [[چین]] و در سطح ملی را نهادهای مختلفی در دست دارند که هرکدام دارای وظایف مشخص بوده و تمام این نهادها با هم برای اعتلای سطح ورزش در دو بخش عمومی و قهرمانی هم­پوشانی دارند. مهم‌­ترین نهادهای ورزشی چین عبارتند از: مدیریت عمومی ورزش چین که مسئولیت سیاست­‌گذاری، هدایت و نظارت عمومی بر ورزش کل کشور را بر عهده دارد؛ فدراسیون ورزشی سراسر چین؛ کمیته­‌ی ملی المپیک چین؛ فدراسیون ورزشی دانشگاه‌­های چین؛ بنیاد ورزش چین؛ انجمن ورزشی سالمندان چین؛ انجمن ورزشی دهقانان چین؛ و فدراسیون ورزشی معلولان چین. البته در هر استان و شهرستان نیز شاخه‌­ای از این نهادها مستقر و در سطح همان استان امور ورزش استان را هدایت می­‌کنند.


با توجه به گستردگی حوزه­ی ورزش در این کشور، زنجیره­ای از امور مرتبط با ورزش از قبیل بازار ورزش، صنعت ورزش، اقتصاد ورزش، سرمایه گذاری بخش دولتی و غیر دولتی در امر ورزش، تولید اقلام ورزشی، بازار یابی اقلام ورزشی، برگزاری نمایشگاه­های داخلی و بین المللی کالاهای ورزشی، رسانه­های ورزشی اعم از تلویزیون، رادیو، روزنا­مه­ها، مجلات و سایت­های ورزشی، چاپ و انتشار کتاب­های آموزشی و ورزشی از جمله دایره المعارف ورزش، در این کشور شکل گرفته است که هر کدام دنیای خاص خود را داشته و از دایره­ی وسیعی برخوردار و برای جمعیت انبوهی در این کشور ایجاد اشتغال کرده است که پرداختن به این مقولات از حیطه­ی این کتاب خارج و به تلاش مجزایی نیاز دارد.  
با توجه به گستردگی حوزه‌­ی ورزش در این کشور، زنجیره­‌ای از امور مرتبط با ورزش از قبیل بازار ورزش، صنعت ورزش، اقتصاد ورزش، سرمایه گذاری بخش دولتی و غیر دولتی در امر ورزش، تولید اقلام ورزشی، بازار یابی اقلام ورزشی، برگزاری نمایشگاه­‌های داخلی و بین المللی کالاهای ورزشی، رسانه­‌های ورزشی اعم از تلویزیون، رادیو، روزنا­مه­‌ها، مجلات و سایت‌­های ورزشی، چاپ و انتشار کتاب­‌های آموزشی و ورزشی از جمله دایره المعارف ورزش، در این کشور شکل گرفته است که هر کدام دنیای خاص خود را داشته و از دایره­‌ی وسیعی برخوردار و برای جمعیت انبوه‌ی در این کشور ایجاد اشتغال کرده است که پرداختن به این مقولات از حیطه­‌ی این کتاب خارج و به تلاش مجزایی نیاز دارد.  


(China Encyclopedia,2008: 695-848)
(China Encyclopedia,2008: 695-848)<ref>سابقی،علی محمد (1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد اول، ص373-374</ref>
 
=== کتاب شناسی ===

نسخهٔ ‏۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۲۳

مدیریت ورزش در چین

مدیریت امور ورزشی سراسر چین و در سطح ملی را نهادهای مختلفی در دست دارند که هرکدام دارای وظایف مشخص بوده و تمام این نهادها با هم برای اعتلای سطح ورزش در دو بخش عمومی و قهرمانی هم­پوشانی دارند. مهم‌­ترین نهادهای ورزشی چین عبارتند از: مدیریت عمومی ورزش چین که مسئولیت سیاست­‌گذاری، هدایت و نظارت عمومی بر ورزش کل کشور را بر عهده دارد؛ فدراسیون ورزشی سراسر چین؛ کمیته­‌ی ملی المپیک چین؛ فدراسیون ورزشی دانشگاه‌­های چین؛ بنیاد ورزش چین؛ انجمن ورزشی سالمندان چین؛ انجمن ورزشی دهقانان چین؛ و فدراسیون ورزشی معلولان چین. البته در هر استان و شهرستان نیز شاخه‌­ای از این نهادها مستقر و در سطح همان استان امور ورزش استان را هدایت می­‌کنند.

با توجه به گستردگی حوزه‌­ی ورزش در این کشور، زنجیره­‌ای از امور مرتبط با ورزش از قبیل بازار ورزش، صنعت ورزش، اقتصاد ورزش، سرمایه گذاری بخش دولتی و غیر دولتی در امر ورزش، تولید اقلام ورزشی، بازار یابی اقلام ورزشی، برگزاری نمایشگاه­‌های داخلی و بین المللی کالاهای ورزشی، رسانه­‌های ورزشی اعم از تلویزیون، رادیو، روزنا­مه­‌ها، مجلات و سایت‌­های ورزشی، چاپ و انتشار کتاب­‌های آموزشی و ورزشی از جمله دایره المعارف ورزش، در این کشور شکل گرفته است که هر کدام دنیای خاص خود را داشته و از دایره­‌ی وسیعی برخوردار و برای جمعیت انبوه‌ی در این کشور ایجاد اشتغال کرده است که پرداختن به این مقولات از حیطه­‌ی این کتاب خارج و به تلاش مجزایی نیاز دارد.

(China Encyclopedia,2008: 695-848)[۱]

کتاب شناسی

  1. سابقی،علی محمد (1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد اول، ص373-374