شخصیت های دینی و مذهبی کوبا: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «از آنجایی که کوبا، علی‌رغم آزادی مذهبی، کشوری است که اعتقادات مذهبی ندارد، شخصیت‌های مذهبی که از مفاخر دینی این کشور باشد قابل دسترسی نیست، اما می‌توان به اسطوره‌های مذهبی این کشور اشاره نمود که عبارت‌اند از: سان لازاروه، لا کاریداد دل کو...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
از آنجایی که کوبا، علی‌رغم آزادی مذهبی، کشوری است که اعتقادات مذهبی ندارد، شخصیت‌های مذهبی که از مفاخر دینی این کشور باشد قابل دسترسی نیست، اما می‌توان به اسطوره‌های مذهبی این کشور اشاره نمود که عبارت‌اند از: سان لازاروه، لا کاریداد دل کوبره، لا بیرخن د اوچا، لا مرسده و سانتا باربارا. لا کاریداد دل کوبره نماد عشق مسیحی است، در ارتباط با اوچون' (خدای رودخانه) است که رنگ آن زرد و طلایی می‌باشد، و در [[کوبا]] نماد آب‌های شیرین و عسل است.  
====[[شخصیت های دینی و مذهبی کوبا|مفاخر و مشاهیر دینی]]====
[[پرونده:La Virgen de Regla.jpg|جایگزین=La Virgen de Regla|بندانگشتی|La Virgen de Regla]]از آنجایی که کوبا، علی‌رغم آزادی مذهبی، کشوری است که اعتقادات مذهبی ندارد، شخصیت‌های مذهبی که از مفاخر دینی این کشور باشد قابل دسترسی نیست، اما می‌توان به اسطوره‌های مذهبی این کشور اشاره نمود که عبارت‌اند از: سان لازارو (San Lazaro) ، لا کاریداد دل کوبره (La Caridad del Cobre) ، لا بیرخن د اوچا (La Virgen del Ocha) ، لا مرسده (La Merced) و سانتا باربارا (Santa Barbara) . لا کاریداد دل کوبره نماد عشق مسیحی است، در ارتباط با اوچون (Ochon) (خدای رودخانه) است که رنگ آن زرد و طلایی می‌باشد، و در کوبا نماد آب‌های شیرین و عسل است.


لا بیرخن د رگلا، که تصویر آن قهوه‌ای است و در ورودی دروازه هاوانا قراردارد. و تلفیق شده از یمایا۱۲ (خدای دریا) که رنگ آن مانند ردای شخصیت‌های کاتولیک، آبی می‌باشد.  
لا بیرخن د رگلا (La Virgen de Regla) ، که تصویر آن قهوه‌ای است و در ورودی دروازه هاوانا قراردارد. و تلفیق شده از یمایا (Yemaya) (خدای دریا) که رنگ آن مانند ردای شخصیت‌های کاتولیک، آبی می‌باشد.


1. Olodumare 2. Olorun 3. Olofi
لا مرسد، که رنگ پوشش آن سفید است که در ارتباط با اوباتالا (Obatala) (خدا و خالق جهان و پاکی) می‌باشد.


4. Olofin
سانتا باربارا، که در تصاویر به همراه یک شمشیر و قلعه دیده می‌شود یادآور سیاه‌چال و گردن زدن می‌باشد، به همین دلیل گفته می‌شود که وابسته به چانگو (Chango) (خدای جنگ) است و رنگ آن همانند شهید مسیحیت قرمز است.<ref>حق‌روستا، مریم. (1397). جامعه و فرهنگ کوبا. تهران:موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتت بین المللی الهدی، ص238-239.</ref>


5. San Lazaro
== نیز نگاه کنید ==


6. La Caridad del Cobre 7. La Virgen del Ocha 8. La Merced
* [[ادیان در کوبا]]


9. Santa Barbara 10. Ochon
== کتابشناختی ==
 
11. La Virgen de Regla 12. Yemaya
 
۲۳۸
 
 
 
لا مرسد، که رنگ پوشش آن سفید است که در ارتباط با اوباتالا (خدا و خالق جهان و پاکی) می‌باشد.
 
سانتا باربارا، که در تصاویر به همراه یک شمشیر و قلعه دیده می‌شود یادآور سیاه‌چال و گردن زدن می‌باشد، به همین دلیل گفته می‌شود که وابسته به چانگو" (خدای جنگ) است و رنگ آن همانند شهید مسیحیت قرمز است.

نسخهٔ ‏۲۳ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۴:۴۶

مفاخر و مشاهیر دینی

La Virgen de Regla
La Virgen de Regla

از آنجایی که کوبا، علی‌رغم آزادی مذهبی، کشوری است که اعتقادات مذهبی ندارد، شخصیت‌های مذهبی که از مفاخر دینی این کشور باشد قابل دسترسی نیست، اما می‌توان به اسطوره‌های مذهبی این کشور اشاره نمود که عبارت‌اند از: سان لازارو (San Lazaro) ، لا کاریداد دل کوبره (La Caridad del Cobre) ، لا بیرخن د اوچا (La Virgen del Ocha) ، لا مرسده (La Merced) و سانتا باربارا (Santa Barbara) . لا کاریداد دل کوبره نماد عشق مسیحی است، در ارتباط با اوچون (Ochon) (خدای رودخانه) است که رنگ آن زرد و طلایی می‌باشد، و در کوبا نماد آب‌های شیرین و عسل است.

لا بیرخن د رگلا (La Virgen de Regla) ، که تصویر آن قهوه‌ای است و در ورودی دروازه هاوانا قراردارد. و تلفیق شده از یمایا (Yemaya) (خدای دریا) که رنگ آن مانند ردای شخصیت‌های کاتولیک، آبی می‌باشد.

لا مرسد، که رنگ پوشش آن سفید است که در ارتباط با اوباتالا (Obatala) (خدا و خالق جهان و پاکی) می‌باشد.

سانتا باربارا، که در تصاویر به همراه یک شمشیر و قلعه دیده می‌شود یادآور سیاه‌چال و گردن زدن می‌باشد، به همین دلیل گفته می‌شود که وابسته به چانگو (Chango) (خدای جنگ) است و رنگ آن همانند شهید مسیحیت قرمز است.[۱]

نیز نگاه کنید

کتابشناختی

  1. حق‌روستا، مریم. (1397). جامعه و فرهنگ کوبا. تهران:موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتت بین المللی الهدی، ص238-239.