طرح اصلاحات كلود تلو در فرانسه: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
'''طرح اصلاحات "كلود تلو"''' | '''طرح اصلاحات "كلود تلو"''' | ||
در سال 2005 بودجه آموزش و پرورش فرانسه اولين بودجه حكومتي بودکه درطی۱۰سال ۲۳درصد رشد داشت، و حال آن که اين كشور با افزايش ۵۰۰ هزار دانش آموز مواجه بوده است. امروزه در فرانسه سالانه ۶۰هزار دانش آموز بدون گرفتن ديپلم متوسطه، مدرسه را ترك ميكنند و اگر مدرسه نتواند همين رسالت اوليه سنتي خود را درست ايفا كند، اين بيعدالتي بيشتر خواهد شد و به يقين همين فرزندان از مدرسه گريخته خانوادههاي كارگر مهاجر، مهندسان آينده نخواهند شد | در سال 2005 بودجه آموزش و پرورش [[فرانسه]] اولين بودجه حكومتي بودکه درطی۱۰سال ۲۳درصد رشد داشت، و حال آن که اين كشور با افزايش ۵۰۰ هزار دانش آموز مواجه بوده است. امروزه در فرانسه سالانه ۶۰هزار دانش آموز بدون گرفتن ديپلم متوسطه، مدرسه را ترك ميكنند و اگر مدرسه نتواند همين رسالت اوليه سنتي خود را درست ايفا كند، اين بيعدالتي بيشتر خواهد شد و به يقين همين فرزندان از مدرسه گريخته خانوادههاي كارگر مهاجر، مهندسان آينده نخواهند شد | ||
طرحهاي اصلاحي وزيرفعلي آموزش و پرورش فرانسه حتي به دوران پيش از "لوك فري"[17] و زمان وزارت "كلود آلگر"[18]دردولت سوسياليست ژوسپن برمي گردد. فرانسويان به ياد دارند كه لوك فري در زمان وزارت خويش به پايين بودن سطح درك و سواد دانش آموزان اشاره كرد و فقدان يك پايه اوليه مناسب و لازم را در ميان آنان تاسف بار خواند. اشاره فري بطور مستقيم به دانش آموزاني بود كه حتي املاي درست كلمات و صرف افعال فرانسه را نميدانند و با اين وضع به كلاس بالاتر نيز ميروند. با اين همه سخن فري بيجا نبود، او گرچه در دسته بنديهاي سياسي فرانسه داراي جايگاه نبود ولي به عنوان يك كارشناس عالي رتبه ساليان درازي كميسيونهاي آموزش و پرورش را رياست و برنامه ريزي كرده بود. گزارش تلو تاكيد دارد كه وظيفه نظام آموزشي، فقط آموزش برخي مواد درسي به دانش آموز نيست و اين نظام بايد شيوههاي زندگي و قواعد رفتار اجتماعي را نيز به دانش آموزان بياموزد. تلو معتقد است كه آموزشهاي دوران مدرسه كمتر به درد دوران بزرگسالي افراد خورده و آنان نتوانستهاند از اين آموزشها در زندگي و اجتماع خود بهره برداري لازم را كنند. | طرحهاي اصلاحي وزيرفعلي آموزش و پرورش فرانسه حتي به دوران پيش از "لوك فري"[17] و زمان وزارت "كلود آلگر"[18]دردولت سوسياليست ژوسپن برمي گردد. فرانسويان به ياد دارند كه لوك فري در زمان وزارت خويش به پايين بودن سطح درك و سواد دانش آموزان اشاره كرد و فقدان يك پايه اوليه مناسب و لازم را در ميان آنان تاسف بار خواند. اشاره فري بطور مستقيم به دانش آموزاني بود كه حتي املاي درست كلمات و صرف افعال فرانسه را نميدانند و با اين وضع به كلاس بالاتر نيز ميروند. با اين همه سخن فري بيجا نبود، او گرچه در دسته بنديهاي سياسي فرانسه داراي جايگاه نبود ولي به عنوان يك كارشناس عالي رتبه ساليان درازي كميسيونهاي آموزش و پرورش را رياست و برنامه ريزي كرده بود. گزارش تلو تاكيد دارد كه وظيفه نظام آموزشي، فقط آموزش برخي مواد درسي به دانش آموز نيست و اين نظام بايد شيوههاي زندگي و قواعد رفتار اجتماعي را نيز به دانش آموزان بياموزد. تلو معتقد است كه آموزشهاي دوران مدرسه كمتر به درد دوران بزرگسالي افراد خورده و آنان نتوانستهاند از اين آموزشها در زندگي و اجتماع خود بهره برداري لازم را كنند. |
نسخهٔ ۴ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۳۸
طرح اصلاحات "كلود تلو"
در سال 2005 بودجه آموزش و پرورش فرانسه اولين بودجه حكومتي بودکه درطی۱۰سال ۲۳درصد رشد داشت، و حال آن که اين كشور با افزايش ۵۰۰ هزار دانش آموز مواجه بوده است. امروزه در فرانسه سالانه ۶۰هزار دانش آموز بدون گرفتن ديپلم متوسطه، مدرسه را ترك ميكنند و اگر مدرسه نتواند همين رسالت اوليه سنتي خود را درست ايفا كند، اين بيعدالتي بيشتر خواهد شد و به يقين همين فرزندان از مدرسه گريخته خانوادههاي كارگر مهاجر، مهندسان آينده نخواهند شد
طرحهاي اصلاحي وزيرفعلي آموزش و پرورش فرانسه حتي به دوران پيش از "لوك فري"[17] و زمان وزارت "كلود آلگر"[18]دردولت سوسياليست ژوسپن برمي گردد. فرانسويان به ياد دارند كه لوك فري در زمان وزارت خويش به پايين بودن سطح درك و سواد دانش آموزان اشاره كرد و فقدان يك پايه اوليه مناسب و لازم را در ميان آنان تاسف بار خواند. اشاره فري بطور مستقيم به دانش آموزاني بود كه حتي املاي درست كلمات و صرف افعال فرانسه را نميدانند و با اين وضع به كلاس بالاتر نيز ميروند. با اين همه سخن فري بيجا نبود، او گرچه در دسته بنديهاي سياسي فرانسه داراي جايگاه نبود ولي به عنوان يك كارشناس عالي رتبه ساليان درازي كميسيونهاي آموزش و پرورش را رياست و برنامه ريزي كرده بود. گزارش تلو تاكيد دارد كه وظيفه نظام آموزشي، فقط آموزش برخي مواد درسي به دانش آموز نيست و اين نظام بايد شيوههاي زندگي و قواعد رفتار اجتماعي را نيز به دانش آموزان بياموزد. تلو معتقد است كه آموزشهاي دوران مدرسه كمتر به درد دوران بزرگسالي افراد خورده و آنان نتوانستهاند از اين آموزشها در زندگي و اجتماع خود بهره برداري لازم را كنند.