مراكز دراماتیک و نمایش زنده در فرانسه: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''مراكز دراماتیك و نمایش زنده''' از 44 مركز ،30 مركز به عنوان مراكز ملی دراماتیك ، 10 مركز به عنوان مراكز منطقه ای و 4 مركز به جوانان و كودكان اختصاص یافته است. ساخت و راه اندازی آنها از سال های بعد از جنگ دوم جهانی آغاز شد و روسای مراكز دراماتیك ملی...» ایجاد کرد)
 
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
خط ۳: خط ۳:
از 44 مركز ،30 مركز به عنوان مراكز ملی دراماتیك ، 10 مركز به عنوان مراكز منطقه ای و 4 مركز به جوانان و كودكان اختصاص یافته است. ساخت و راه اندازی آنها از سال های بعد از جنگ دوم جهانی آغاز شد و روسای مراكز دراماتیك ملی و مراكز دراماتیك جوانان و كودكان را وزارت فرهنگ منصوب می كند، اما انتصاب روسای مراكز دراماتیك مناطق با نظر مسئولان مناطق صورت می گیرد. در مجموع، دو سوم بودجه آنها را دولت تامین می كند.بر اساس قرار داد تمركز زدایی كه بین دولت و مراكز بسته شد، این مراكز برای ترویج نمایش های معاصر ماموریت یافته اند. هزینه مراكز دراماتیك  را قدرت های ملی و محلی برعهده دارند و قدرت های محلی تیز در این امر سهیم اند. بیشترین سهم را پس از دولت مركزی ، شهر ها بر عهده دارند و این امر نشان دهنده اهتمام شهرداری ها به امور فرهنگی است. علاوه بر مراكز دراماتیك ملی كه دولت حمایت می كند، مراكز دراماتیك مستقل بسیاری درسطوح مختلف به فعالیت در این عرصه اشتغال دارند كه درصد چشمگیری ازآنها از حمایت های دولتی بهره مندند.
از 44 مركز ،30 مركز به عنوان مراكز ملی دراماتیك ، 10 مركز به عنوان مراكز منطقه ای و 4 مركز به جوانان و كودكان اختصاص یافته است. ساخت و راه اندازی آنها از سال های بعد از جنگ دوم جهانی آغاز شد و روسای مراكز دراماتیك ملی و مراكز دراماتیك جوانان و كودكان را وزارت فرهنگ منصوب می كند، اما انتصاب روسای مراكز دراماتیك مناطق با نظر مسئولان مناطق صورت می گیرد. در مجموع، دو سوم بودجه آنها را دولت تامین می كند.بر اساس قرار داد تمركز زدایی كه بین دولت و مراكز بسته شد، این مراكز برای ترویج نمایش های معاصر ماموریت یافته اند. هزینه مراكز دراماتیك  را قدرت های ملی و محلی برعهده دارند و قدرت های محلی تیز در این امر سهیم اند. بیشترین سهم را پس از دولت مركزی ، شهر ها بر عهده دارند و این امر نشان دهنده اهتمام شهرداری ها به امور فرهنگی است. علاوه بر مراكز دراماتیك ملی كه دولت حمایت می كند، مراكز دراماتیك مستقل بسیاری درسطوح مختلف به فعالیت در این عرصه اشتغال دارند كه درصد چشمگیری ازآنها از حمایت های دولتی بهره مندند.


خانه های فرهنگ به عنوان سالن های چند منظوره از موقعیتی ویژه برخوردارند و از سوی دولت حمایت می شوند.حدود 70 سالن خانه های فرهنگ در سراسر فرانسه وجود دارد. اداره این مراكز را انجمن های شناخته شده و فعال فرهنگی برعهده دارند و روسای شان را شورای اداری این انجمن ها بر می گزینند. برای پرداخت هزینه های این مراكز، وزارت فرهنگ و ارتباطات سهمی دارد، اما بار اصلی هزینه ها را قدرت های محلی بردوش می كشند. این مراكز از طرفی فرصتی است مناسب برای فعالیت گروه های جوان و تازه كار و از طرف دیگر وعده گاهی است كم هزینه و در دسترس اقشار پایین جامعه تا به تماشای نمایش بنشینند.
خانه های فرهنگ به عنوان سالن های چند منظوره از موقعیتی ویژه برخوردارند و از سوی دولت حمایت می شوند.حدود 70 سالن خانه های فرهنگ در سراسر [[فرانسه]] وجود دارد. اداره این مراكز را انجمن های شناخته شده و فعال فرهنگی برعهده دارند و روسای شان را شورای اداری این انجمن ها بر می گزینند. برای پرداخت هزینه های این مراكز، وزارت فرهنگ و ارتباطات سهمی دارد، اما بار اصلی هزینه ها را قدرت های محلی بردوش می كشند. این مراكز از طرفی فرصتی است مناسب برای فعالیت گروه های جوان و تازه كار و از طرف دیگر وعده گاهی است كم هزینه و در دسترس اقشار پایین جامعه تا به تماشای نمایش بنشینند.

نسخهٔ ‏۵ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۲:۵۴

مراكز دراماتیك و نمایش زنده

از 44 مركز ،30 مركز به عنوان مراكز ملی دراماتیك ، 10 مركز به عنوان مراكز منطقه ای و 4 مركز به جوانان و كودكان اختصاص یافته است. ساخت و راه اندازی آنها از سال های بعد از جنگ دوم جهانی آغاز شد و روسای مراكز دراماتیك ملی و مراكز دراماتیك جوانان و كودكان را وزارت فرهنگ منصوب می كند، اما انتصاب روسای مراكز دراماتیك مناطق با نظر مسئولان مناطق صورت می گیرد. در مجموع، دو سوم بودجه آنها را دولت تامین می كند.بر اساس قرار داد تمركز زدایی كه بین دولت و مراكز بسته شد، این مراكز برای ترویج نمایش های معاصر ماموریت یافته اند. هزینه مراكز دراماتیك  را قدرت های ملی و محلی برعهده دارند و قدرت های محلی تیز در این امر سهیم اند. بیشترین سهم را پس از دولت مركزی ، شهر ها بر عهده دارند و این امر نشان دهنده اهتمام شهرداری ها به امور فرهنگی است. علاوه بر مراكز دراماتیك ملی كه دولت حمایت می كند، مراكز دراماتیك مستقل بسیاری درسطوح مختلف به فعالیت در این عرصه اشتغال دارند كه درصد چشمگیری ازآنها از حمایت های دولتی بهره مندند.

خانه های فرهنگ به عنوان سالن های چند منظوره از موقعیتی ویژه برخوردارند و از سوی دولت حمایت می شوند.حدود 70 سالن خانه های فرهنگ در سراسر فرانسه وجود دارد. اداره این مراكز را انجمن های شناخته شده و فعال فرهنگی برعهده دارند و روسای شان را شورای اداری این انجمن ها بر می گزینند. برای پرداخت هزینه های این مراكز، وزارت فرهنگ و ارتباطات سهمی دارد، اما بار اصلی هزینه ها را قدرت های محلی بردوش می كشند. این مراكز از طرفی فرصتی است مناسب برای فعالیت گروه های جوان و تازه كار و از طرف دیگر وعده گاهی است كم هزینه و در دسترس اقشار پایین جامعه تا به تماشای نمایش بنشینند.