آموزش پیش دبستانی سیرالئون: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «بر اساس نظام آموزشی قدیم سیرالئون، دانشآموزان سیرالئونی از دوره استعمار تا زمان تغییر نظام آموزشی مزبور به شرح ذیل بود: '''الف: دوره آمادگی''' 5 سالگی کلاس اول مقدماتی 6 سالگی کلاس دوم مقدماتی در نظام جدید آموزشی سیر...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۷: | خط ۷: | ||
6 سالگی کلاس دوم مقدماتی | 6 سالگی کلاس دوم مقدماتی | ||
در نظام جدید آموزشی سیرالئون که از سال تحصیلی 93 - 94 برقرار گردیده است بر سرمایهگذاری بیشتر در رشتههای فنی و حرفهای، کشاورزی، برق، جوشکاری، بخاری، لولهکشی، تأسیسات و... تأکید شده است. در این ارتباط در نظام جدید آموزشی دانشآموزان ضمن تحصیل علوم نظری و انسانی، مطابق با ذوق و علاقه خود، حرفه و شغل مورد نیاز جامعه را فرا میگیرند و دیدگاه طراحان این سیستم مبتنی بر آن است که دانشآموزانی که توان ادامه تحصیل را ندارند نیز با حداقل اطلاعاتی که در مورد برخی حرفهها و مشاغل مورد نیاز جامعه آموختهاند میتوانند وارد بازار کار گردند. (قزل سفلی، 1380: 23-24). در نظام جدید آموزشی دوره آمادگی (پیش دبستان) حذف شده است. | در نظام جدید آموزشی [[سیرالئون]] که از سال تحصیلی 93 - 94 برقرار گردیده است بر سرمایهگذاری بیشتر در رشتههای فنی و حرفهای، کشاورزی، برق، جوشکاری، بخاری، لولهکشی، تأسیسات و... تأکید شده است. در این ارتباط در نظام جدید آموزشی دانشآموزان ضمن تحصیل علوم نظری و انسانی، مطابق با ذوق و علاقه خود، حرفه و شغل مورد نیاز جامعه را فرا میگیرند و دیدگاه طراحان این سیستم مبتنی بر آن است که دانشآموزانی که توان ادامه تحصیل را ندارند نیز با حداقل اطلاعاتی که در مورد برخی حرفهها و مشاغل مورد نیاز جامعه آموختهاند میتوانند وارد بازار کار گردند. (قزل سفلی، 1380: 23-24). در نظام جدید آموزشی دوره آمادگی (پیش دبستان) حذف شده است. |
نسخهٔ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۳:۰۳
بر اساس نظام آموزشی قدیم سیرالئون، دانشآموزان سیرالئونی از دوره استعمار تا زمان تغییر نظام آموزشی مزبور به شرح ذیل بود:
الف: دوره آمادگی
5 سالگی کلاس اول مقدماتی
6 سالگی کلاس دوم مقدماتی
در نظام جدید آموزشی سیرالئون که از سال تحصیلی 93 - 94 برقرار گردیده است بر سرمایهگذاری بیشتر در رشتههای فنی و حرفهای، کشاورزی، برق، جوشکاری، بخاری، لولهکشی، تأسیسات و... تأکید شده است. در این ارتباط در نظام جدید آموزشی دانشآموزان ضمن تحصیل علوم نظری و انسانی، مطابق با ذوق و علاقه خود، حرفه و شغل مورد نیاز جامعه را فرا میگیرند و دیدگاه طراحان این سیستم مبتنی بر آن است که دانشآموزانی که توان ادامه تحصیل را ندارند نیز با حداقل اطلاعاتی که در مورد برخی حرفهها و مشاغل مورد نیاز جامعه آموختهاند میتوانند وارد بازار کار گردند. (قزل سفلی، 1380: 23-24). در نظام جدید آموزشی دوره آمادگی (پیش دبستان) حذف شده است.