مقاطع تحصیلی در مدارس بنگلادش: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «'''10. 2. 3. مقاطع آموزش عمومی''' واقعیت ملموس درکارآیی ضعیف امور آموزشی مردم بنگلادش را در علل مختلفی از جمله عدم کارایی سیستم آموزشی، عدم فضای لازم آموزشی، بالا بودن دستمزد اساتید، عدم امکانات لازم ومفید آموزشی، عدم تحول در برنامههای آموزشی وه...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
'''10. 2. 3. مقاطع آموزش عمومی''' | '''10. 2. 3. مقاطع آموزش عمومی''' | ||
واقعیت ملموس درکارآیی ضعیف امور آموزشی مردم بنگلادش را در علل مختلفی از جمله عدم کارایی سیستم آموزشی، عدم فضای لازم آموزشی، بالا بودن دستمزد اساتید، عدم امکانات لازم ومفید آموزشی، عدم تحول در برنامههای آموزشی وهماهنگی مسائل آموزشی با واقعیتهای روز جامعه باید جستجو کرد. همچنین دلایل عمدهای سبب شده است تا سطح آموزشی مردم این سرزمین، از کارایی و جایگاه لازم برخوردار نشود ومشکلات آن تاحدودی لاینحل باقی بماند. | واقعیت ملموس درکارآیی ضعیف امور آموزشی مردم [[بنگلادش]] را در علل مختلفی از جمله عدم کارایی سیستم آموزشی، عدم فضای لازم آموزشی، بالا بودن دستمزد اساتید، عدم امکانات لازم ومفید آموزشی، عدم تحول در برنامههای آموزشی وهماهنگی مسائل آموزشی با واقعیتهای روز جامعه باید جستجو کرد. همچنین دلایل عمدهای سبب شده است تا سطح آموزشی مردم این سرزمین، از کارایی و جایگاه لازم برخوردار نشود ومشکلات آن تاحدودی لاینحل باقی بماند. | ||
با درک این واقعیت، دولت بنگلادش یکی از عوامل اصلی بازدارندگی در استفاده از راهها و روشهای تولیدی را کمبود برنامههای آموزشی ذکر کرده است. با عنایت به این واقعیتهاست که دولت بنگلادش درچند سال اخیر درکنار برنامههای کشاورزی، کنترل جمعیت و تنظیم خانواده، توجه خاصی به آموزش کرده است. | با درک این واقعیت، دولت بنگلادش یکی از عوامل اصلی بازدارندگی در استفاده از راهها و روشهای تولیدی را کمبود برنامههای آموزشی ذکر کرده است. با عنایت به این واقعیتهاست که دولت بنگلادش درچند سال اخیر درکنار برنامههای کشاورزی، کنترل جمعیت و تنظیم خانواده، توجه خاصی به آموزش کرده است. |
نسخهٔ ۱۴ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۱:۱۴
10. 2. 3. مقاطع آموزش عمومی
واقعیت ملموس درکارآیی ضعیف امور آموزشی مردم بنگلادش را در علل مختلفی از جمله عدم کارایی سیستم آموزشی، عدم فضای لازم آموزشی، بالا بودن دستمزد اساتید، عدم امکانات لازم ومفید آموزشی، عدم تحول در برنامههای آموزشی وهماهنگی مسائل آموزشی با واقعیتهای روز جامعه باید جستجو کرد. همچنین دلایل عمدهای سبب شده است تا سطح آموزشی مردم این سرزمین، از کارایی و جایگاه لازم برخوردار نشود ومشکلات آن تاحدودی لاینحل باقی بماند.
با درک این واقعیت، دولت بنگلادش یکی از عوامل اصلی بازدارندگی در استفاده از راهها و روشهای تولیدی را کمبود برنامههای آموزشی ذکر کرده است. با عنایت به این واقعیتهاست که دولت بنگلادش درچند سال اخیر درکنار برنامههای کشاورزی، کنترل جمعیت و تنظیم خانواده، توجه خاصی به آموزش کرده است.
دورههای آموزشی در بنگلادش به سه دوره تقسیم میشوند:
1- دوره ابتدایی، از سنین 5 سالگی شروع میشود و تا کلاس پنجم ادامه مییابد. در کنار این مدارس، مدارس خصوصی نیز فعالیت دارند.
2- دوره متوسطه، به دو دوره پنج ساله و دوساله تقسیم میشود. در پایان هر دوره امتحان گرفته میشود که شمار کمی از دانشآموزان در این امتحانات موفق میشوند.
3- دورۀ دانشگاهی، تحصیلات دورۀ لیسانس سه سال، فوق لیسانس یک سال، پزشکی پنج سال و دندانپزشکی چهار سال میباشد.