مقاطع تحصیلی در مدارس اتیوپی: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
سیستم آموزشی | سیستم آموزشی اتیوپی در دهههای 1960 تا 1990 دربرگیرنده سه دوره ذیل بود: | ||
ابتدایی(شش سال ) | ابتدایی (شش سال ) | ||
مرحله اول متوسطه (دو | مرحله اول متوسطه (دو سال) | ||
مرحله آخر متوسطه (چهار سال ) | |||
در پایان هر دوره (سالهای ششم، هشتم و دوازدهم) نیز آزمونهای جامع در سطح کشوری برگزار میگردید. | |||
پس از استقرار دولت انقلابی [[اتیوپی]] در سال 1991؛ نظام آموزشی کشور دستخوش تغییراتی اساسی شده و وزارت آموزش و پرورش کشور در سال 1994 برنامه آموزشی نوینی را در نظام جدید آموزش و پرورش ایجاد کرد. ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از: | |||
دوره | دوره هشت ساله [[آموزش های ابتدایی و متوسطه اتیوپی|ابتدایی]] شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمومی ابتدایی (سالهای پنجم تا هشتم) | ||
دوره دو ساله متوسطه نهایی ( | دوره دو ساله [[آموزش های ابتدایی و متوسطه اتیوپی|متوسطه]] عمومی(سالهای نهم و دهم) | ||
دوره دو ساله [[آموزش های ابتدایی و متوسطه اتیوپی|متوسطه]] نهایی (سالهای یازدهم و دوازدهم) | |||
بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمومی در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سالهای دهم و دوازدهم برگزار میگردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقهای (که جایگزین آزمونهای پیشین شدهاند) انجام میشوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است<ref>عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ اتیوپی. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)، ص 250-251.</ref>. | |||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[مقاطع تحصیلی در مدارس تایلند]] | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ ۱۶ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۱:۰۳
سیستم آموزشی اتیوپی در دهههای 1960 تا 1990 دربرگیرنده سه دوره ذیل بود:
ابتدایی (شش سال )
مرحله اول متوسطه (دو سال)
مرحله آخر متوسطه (چهار سال )
در پایان هر دوره (سالهای ششم، هشتم و دوازدهم) نیز آزمونهای جامع در سطح کشوری برگزار میگردید.
پس از استقرار دولت انقلابی اتیوپی در سال 1991؛ نظام آموزشی کشور دستخوش تغییراتی اساسی شده و وزارت آموزش و پرورش کشور در سال 1994 برنامه آموزشی نوینی را در نظام جدید آموزش و پرورش ایجاد کرد. ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از:
دوره هشت ساله ابتدایی شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمومی ابتدایی (سالهای پنجم تا هشتم)
دوره دو ساله متوسطه عمومی(سالهای نهم و دهم)
دوره دو ساله متوسطه نهایی (سالهای یازدهم و دوازدهم)
بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمومی در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سالهای دهم و دوازدهم برگزار میگردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقهای (که جایگزین آزمونهای پیشین شدهاند) انجام میشوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است[۱].
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ اتیوپی. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)، ص 250-251.