مدارس عالی مهندسی فرانسه: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''مدارس عالي مهندسي :'''در اين نوع موسسات مي توان مدارس عالي با شهرت بسيار نظير مدرسه پلي تكنيك، مدارس سانترال (مركزي)، مدارس معدن، مدرسه ملي پل و راه، مدرسه ملي عالي هنر و حرفه، موسسات ملي پلي تكنيك، موسسات ملي علوم كاربردي، دانشگاههاي فناوري ر...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''مدارس عالي مهندسي :'''در اين نوع موسسات مي توان مدارس عالي با شهرت بسيار نظير مدرسه پلي تكنيك، مدارس سانترال (مركزي)، مدارس معدن، مدرسه ملي پل و راه، مدرسه ملي عالي هنر و حرفه، موسسات ملي پلي تكنيك، موسسات ملي علوم كاربردي، دانشگاههاي فناوري را مشاهده نمود. حدود ٢٤٠ مدرسه مهندسي با جايگاه متنوع وجود دارند. همگي اين موسسات داراي ويژگي هاي مشترك مرتبط با كيفيت دوره آموزشي مهندسي اند كه منجر به اعطاي مدرك معادل درجه مستر مي شوند. كميسيون ملي مدارك مهندسي به طور دوره اي توانايي و كيفيت اين آموزشها را ارزيابي مي كند. تمامي زمينه هاي مهندسي در حيطه اين آموزشها ارائه مي گردد. آموزش ممكن است عمومي ( مانند آموزشها مدرسه پلي تكنيك يا مدارس سانترال (مركزي) يا مدارس معدن، كه مهندسان تعليم ديده براي كار در تمامي مشاغل در موسسات حرفه اي را تربيت مي كنند) و يا تخصصي تر (كشاورزي، شيمي، انفورماتيك) باشد.
در این نوع موسسات می‌توان مدارس عالی با شهرت بسیار نظیر مدرسه پلی تکنیک، مدارس سانترال (مرکزی)، مدارس معدن، مدرسه ملی پل و راه، مدرسه ملی عالی هنر و حرفه، موسسات ملی پلی تکنیک، موسسات ملی علوم کاربردی، دانشگاه‌های فناوری را مشاهده نمود. حدود ٢٤٠ مدرسه مهندسی با جایگاه متنوع وجود دارند. همگی این موسسات دارای ویژگی‌های مشترک مرتبط با کیفیت دوره آموزشی مهندسی‌اند که منجر به اعطای مدرک معادل درجه مستر می‌شوند. کمیسیون ملی مدارک مهندسی به طور دوره‌ای توانایی و کیفیت این آموزش‌ها را ارزیابی می‌کند. تمامی زمینه‌های مهندسی در حیطه این آموزش‌ها ارائه می‌گردد. آموزش ممکن است عمومی ( مانند آموزش‌ها مدرسه پلی تکنیک یا مدارس سانترال (مرکزی) یا مدارس معدن، که مهندسان تعلیم دیده برای کار در تمامی مشاغل در موسسات حرفه‌ای را تربیت می‌کنند) و یا تخصصی‌تر (کشاورزی، شیمی، انفورماتیک) باشد.<ref>نعیمی گورابی ، محمد حسین ، جامعه و فرهنگ فرانسه ، [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و بین المللی الهدی] ، تهران ، 1392 .ص487.</ref>
 
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۴:۲۶

در این نوع موسسات می‌توان مدارس عالی با شهرت بسیار نظیر مدرسه پلی تکنیک، مدارس سانترال (مرکزی)، مدارس معدن، مدرسه ملی پل و راه، مدرسه ملی عالی هنر و حرفه، موسسات ملی پلی تکنیک، موسسات ملی علوم کاربردی، دانشگاه‌های فناوری را مشاهده نمود. حدود ٢٤٠ مدرسه مهندسی با جایگاه متنوع وجود دارند. همگی این موسسات دارای ویژگی‌های مشترک مرتبط با کیفیت دوره آموزشی مهندسی‌اند که منجر به اعطای مدرک معادل درجه مستر می‌شوند. کمیسیون ملی مدارک مهندسی به طور دوره‌ای توانایی و کیفیت این آموزش‌ها را ارزیابی می‌کند. تمامی زمینه‌های مهندسی در حیطه این آموزش‌ها ارائه می‌گردد. آموزش ممکن است عمومی ( مانند آموزش‌ها مدرسه پلی تکنیک یا مدارس سانترال (مرکزی) یا مدارس معدن، که مهندسان تعلیم دیده برای کار در تمامی مشاغل در موسسات حرفه‌ای را تربیت می‌کنند) و یا تخصصی‌تر (کشاورزی، شیمی، انفورماتیک) باشد.[۱]

کتابشناسی

  1. نعیمی گورابی ، محمد حسین ، جامعه و فرهنگ فرانسه ، موسسه فرهنگی هنری و بین المللی الهدی ، تهران ، 1392 .ص487.