مدارس عالی مهندسی فرانسه: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «'''مدارس عالي مهندسي :'''در اين نوع موسسات مي توان مدارس عالي با شهرت بسيار نظير مدرسه پلي تكنيك، مدارس سانترال (مركزي)، مدارس معدن، مدرسه ملي پل و راه، مدرسه ملي عالي هنر و حرفه، موسسات ملي پلي تكنيك، موسسات ملي علوم كاربردي، دانشگاههاي فناوري ر...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
در این نوع موسسات میتوان مدارس عالی با شهرت بسیار نظیر مدرسه پلی تکنیک، مدارس سانترال (مرکزی)، مدارس معدن، مدرسه ملی پل و راه، مدرسه ملی عالی هنر و حرفه، موسسات ملی پلی تکنیک، موسسات ملی علوم کاربردی، دانشگاههای فناوری را مشاهده نمود. حدود ٢٤٠ مدرسه مهندسی با جایگاه متنوع وجود دارند. همگی این موسسات دارای ویژگیهای مشترک مرتبط با کیفیت دوره آموزشی مهندسیاند که منجر به اعطای مدرک معادل درجه مستر میشوند. کمیسیون ملی مدارک مهندسی به طور دورهای توانایی و کیفیت این آموزشها را ارزیابی میکند. تمامی زمینههای مهندسی در حیطه این آموزشها ارائه میگردد. آموزش ممکن است عمومی ( مانند آموزشها مدرسه پلی تکنیک یا مدارس سانترال (مرکزی) یا مدارس معدن، که مهندسان تعلیم دیده برای کار در تمامی مشاغل در موسسات حرفهای را تربیت میکنند) و یا تخصصیتر (کشاورزی، شیمی، انفورماتیک) باشد.<ref>نعیمی گورابی ، محمد حسین ، جامعه و فرهنگ فرانسه ، [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و بین المللی الهدی] ، تهران ، 1392 .ص487.</ref> | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ ۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۴:۲۶
در این نوع موسسات میتوان مدارس عالی با شهرت بسیار نظیر مدرسه پلی تکنیک، مدارس سانترال (مرکزی)، مدارس معدن، مدرسه ملی پل و راه، مدرسه ملی عالی هنر و حرفه، موسسات ملی پلی تکنیک، موسسات ملی علوم کاربردی، دانشگاههای فناوری را مشاهده نمود. حدود ٢٤٠ مدرسه مهندسی با جایگاه متنوع وجود دارند. همگی این موسسات دارای ویژگیهای مشترک مرتبط با کیفیت دوره آموزشی مهندسیاند که منجر به اعطای مدرک معادل درجه مستر میشوند. کمیسیون ملی مدارک مهندسی به طور دورهای توانایی و کیفیت این آموزشها را ارزیابی میکند. تمامی زمینههای مهندسی در حیطه این آموزشها ارائه میگردد. آموزش ممکن است عمومی ( مانند آموزشها مدرسه پلی تکنیک یا مدارس سانترال (مرکزی) یا مدارس معدن، که مهندسان تعلیم دیده برای کار در تمامی مشاغل در موسسات حرفهای را تربیت میکنند) و یا تخصصیتر (کشاورزی، شیمی، انفورماتیک) باشد.[۱]
کتابشناسی
- ↑ نعیمی گورابی ، محمد حسین ، جامعه و فرهنگ فرانسه ، موسسه فرهنگی هنری و بین المللی الهدی ، تهران ، 1392 .ص487.