اصول کلی نظام آموزشی کانادا: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:اصول کلی نظام آموزشی کانادا.jpg|جایگزین=اصول کلی نظام آموزشی کانادا|بندانگشتی|اصول کلی نظام آموزشی کانادا. قابل بازیابی از https://applyabroad.org.uk/category/%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7/page/3/]] | [[پرونده:اصول کلی نظام آموزشی کانادا.jpg|جایگزین=اصول کلی نظام آموزشی کانادا|بندانگشتی|اصول کلی نظام آموزشی کانادا. قابل بازیابی از https://applyabroad.org.uk/category/%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7/page/3/]] | ||
از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود: | از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود: | ||
==== دانشآموزان ==== | |||
در این رویکرد مواد درسی و سیاستهای آموزشی برحسب مهارتهای دانشآموزان و با اولویت قرار دادن استانداردهای آموزشی اتخاذ میگردند. | |||
==== آموزگاران ==== | |||
این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمونهای سراسری در سطوح استانی برگزار میشود. | |||
==== آموزش میراث فرهنگی ==== | |||
آموزش میراث فرهنگی و ارزشهای سنتی و ملی. | |||
==== ارتقای سطح فرهنگی ==== | |||
ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذ[[اردن]] به فرهنگهای رایج در کشور. | |||
==== آموزش همگانی ==== | |||
برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی.<ref name=":0">Council of Ministers of Education Canada, (2008), Canadian Education, Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.</ref> <ref>Lang, D. W., House, D., Young, S., & Jones, G. A. (2000). University finance in Ontario. Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.</ref><ref>لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ [[کانادا]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]ص.325.</ref> | |||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
==کتابشناسی== | ==کتابشناسی== | ||
<references /> | |||
[[رده:نظام آموزش]] |
نسخهٔ ۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۲۲
از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود:
دانشآموزان
در این رویکرد مواد درسی و سیاستهای آموزشی برحسب مهارتهای دانشآموزان و با اولویت قرار دادن استانداردهای آموزشی اتخاذ میگردند.
آموزگاران
این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمونهای سراسری در سطوح استانی برگزار میشود.
آموزش میراث فرهنگی
آموزش میراث فرهنگی و ارزشهای سنتی و ملی.
ارتقای سطح فرهنگی
ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور.
آموزش همگانی
برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی.[۱] [۲][۳]
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ Council of Ministers of Education Canada, (2008), Canadian Education, Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.
- ↑ Lang, D. W., House, D., Young, S., & Jones, G. A. (2000). University finance in Ontario. Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.
- ↑ لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ کانادا. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدیص.325.