سیاست اقتصاد فرهنگی چین: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۲۶: | خط ۲۶: | ||
<references /> | <references /> | ||
[[رده:طرح های کلان، نوآوری ها و تجارب در زمینه اقتصاد فرهنگ و بازار صنایع فرهنگی]] | [[رده:طرح های کلان، نوآوری ها و تجارب در زمینه اقتصاد فرهنگ و بازار صنایع فرهنگی]] | ||
[[رده:اقتصاد هنر]] |
نسخهٔ ۶ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۲:۱۰
هدف از سیاست اقتصاد فرهنگی عبارت است از:
فراهم ساختن امکانات و تضمین لازم برای توسعهی فعالیتهای فرهنگی از طریق اتخاذ سیاستهای کاربردی به منظور كمك و حمایت از بخش فرهنگی، مالیات فرهنگی، قیمت گذاری، صنایع فرهنگی، كمكهای اجتماعی و امنیت اجتماعی اعلام شده است. در این راستا دولت چین اقدامات زیر را مد نظر داشته است:
افزایش کمک دولت چین به فعالیت های فرهنگی از طریق:
- پشتیبانی از فعالیتهای فرهنگی سازمانهای هنری، در سطح ملی و نیز مناطق مرزی؛
- سرمایهگذاری ویژه برای احداث و گسترش کتابخانهها، موزهها، مراکز علمی و تکنولوژیکی، مراکز فرهنگی و تالارهای یادمان انقلابی و تاریخی تحت پوشش دولت؛
- حمایت از تولیدات معنوی در سطوح هنری و علمی، دانشگاههای هنر، كانونهای نمایشی؛
- حمایت و محافظت از آثار باستانی و سازمانهای فرهنگی هنری.
تقویت زیر ساخت های فعالیت های فرهنگی در چین از طریق:
- تأسیس نهادها و امکانات فرهنگی که مستقیما در خدمت مردم باشد؛
- سرمایه گذاری برای ساخت پروژههای مهم فرهنگی دولتی مانند موزهها و سالنهای تئاتر ملی؛
- مراقبت و جلوگیری از انهدام امکانات فرهنگی هنگام بازسازی شهرهای قدیمی و توسعهی اراضی؛
- تأکید بر ساخت کتابخانه، موزه و حتی مراکز علمی و تکنولوژیکی در شهرهای بزرگ و متوسط؛
- ایجاد مراکز و ایستگاههای جامع فرهنگی در استانها و شهرستانها؛
- تخصیص بودجه و سرمایهی لازم برای تجهیز و خرید کتاب براساس مقیاس، اندازه و ذخیرهی کتابخانههای عمومی در مناطق مختلف[۱].
نیز نگاه کنید به
سیاست های فرهنگی چین؛ سیاست های راهبردی توسعه جامعه فرهنگی چین
کتابشناسی
- ↑ سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد اول، ص. 508-513.