منطق گرایان: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:Kongzi.jpg|بندانگشتی|کنفوسیوس]] | [[پرونده:Kongzi.jpg|بندانگشتی|کنفوسیوس. برگرفته از سایت chinadaily، قابل بازیابی از https://www.chinadaily.com.cn/china/2007-12/25/content_6346639.htm]] | ||
منطق گرایان (Logicians) یا مکتب «نامها» با منطق تضاد اسامی و حقایق مرتبط است. | منطق گرایان (Logicians) یا مکتب «نامها» با منطق تضاد اسامی و حقایق مرتبط است. | ||
این مکتب در میان چینیها طرفدار زیادی نداشت، چون مردم [[چین]] سفسطه و جدل را در زندگی اجتماعی کارآمد نمیدانند<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: موسسه | این مکتب در میان چینیها طرفدار زیادی نداشت، چون مردم [[چین]] سفسطه و جدل را در زندگی اجتماعی کارآمد نمیدانند<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</ref> | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[ادیان در چین]]؛ [[آیین ها، ادیان و مذاهب باستانی و بومی چین]]؛ [[آیین های فلسفی دوران باستان]] | |||
==کتابشناسی== | ==کتابشناسی== | ||
نسخهٔ کنونی تا ۲۵ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۴۸
منطق گرایان (Logicians) یا مکتب «نامها» با منطق تضاد اسامی و حقایق مرتبط است.
این مکتب در میان چینیها طرفدار زیادی نداشت، چون مردم چین سفسطه و جدل را در زندگی اجتماعی کارآمد نمیدانند[۱]
نیز نگاه کنید به
ادیان در چین؛ آیین ها، ادیان و مذاهب باستانی و بومی چین؛ آیین های فلسفی دوران باستان
کتابشناسی
- ↑ سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.