پرش به محتوا

الگو:مقاله برگزیده: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:بولس_سلامه.png|بندانگشتی|ادیبان مسیحی لبنان و ارادت نسبت به اسلام]]
[[پرونده:18-9-10-1127342.jpg|بندانگشتی|نظام آموزش و پرورش در چین معاصر]]


'''ادیبان مسیحی لبنان و ارادت نسبت به اسلام'''
'''نظام آموزش و پرورش در چین معاصر'''


از پدیده‌های قابل توجه در حوزه ادبیات در لبنان، آثار منظوم و منثور ادیبان مسیحی است که در آن‌ها دلبستگی و ارادت خود را نسبت به پیامبر اسلام و خاندان مکرم ایشان ابراز داشته‌اند. هر چند این پدیده دارای سابقه‌ای نسبتاً طولانی است، از نیمه‌های قرن گذشته تاکنون از ظهور و بروز بیشتری برخوردار بوده است.
پیشبرد و توسعه ­ی اصلاحات اقتصادی و تداوم و تکمیل سیاست درهای باز، توسعه ­ی تجارت خارجی، حفظ ثبات و آرامش سیاسی و اجتماعی، همراه با دستیابی به وحدت و یکپارچگی ملی، از سال 1978 که سیاست اصلاحات اقتصادی آغاز شد تا به امروز، محور تغییرات ساختاری و جوهری همه جانبه­ ی چین بوده‌ است. ولی این تغییر و تحولات اقتصادی هرگز چینی ­ها را از توجه به اهداف و مصالح ملی غافل نکرده و هماهنگ با رشد اقتصادی، توسعه ­ی بنیادین آموزش به­ عنوان زیربنایی ­ترین تغییرات اجتماعی، مورد تأکید فراوان بوده است. در این خصوص، نگاه دولت و حزب به سیاست­ های آموزشی و نظارت­ و حمایت­ ویژه از بخش آموزش و پژوهش و تدوین برنامه ­های توسعه ­ای، به ویژه در دهه­ های اخیر، نگاهی راهبردی، نو­گرایانه، دوراندیشانه، و کاربردی بوده است تا این کشور بتواند با تربیت متخصصان و تأمین منابع انسانی مورد نیاز جامعه ­ی توسعه یافته­ ی فردای چین، پایداری این توسعه و پیشرفت را تضمین نماید.
بولس سلامه از بزرگترین شاعران کلاسیک لبنان در نیمه‌های قرن بیستم با اثر ماندگار خود با عنوان حماسه غدیر شامل سه هزار و پانصد بیت شعر درباره تاریخ اسلام و واقعه غدیر خم، جایگاه برجسته‌ای در میان این شاعران دارد که این اثر او را یک حماسه حقیقی در ادیبات معاصر به شمار آورده‌اند






[[ادیبان مسیحی لبنان و ارادت نسبت به اسلام|ادامه مقاله]]
[[نظام آموزش و پرورش در چین معاصر|ادامه مقاله]]

نسخهٔ ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۰۵:۳۵

نظام آموزش و پرورش در چین معاصر

نظام آموزش و پرورش در چین معاصر

پیشبرد و توسعه ­ی اصلاحات اقتصادی و تداوم و تکمیل سیاست درهای باز، توسعه ­ی تجارت خارجی، حفظ ثبات و آرامش سیاسی و اجتماعی، همراه با دستیابی به وحدت و یکپارچگی ملی، از سال 1978 که سیاست اصلاحات اقتصادی آغاز شد تا به امروز، محور تغییرات ساختاری و جوهری همه جانبه­ ی چین بوده‌ است. ولی این تغییر و تحولات اقتصادی هرگز چینی ­ها را از توجه به اهداف و مصالح ملی غافل نکرده و هماهنگ با رشد اقتصادی، توسعه ­ی بنیادین آموزش به­ عنوان زیربنایی ­ترین تغییرات اجتماعی، مورد تأکید فراوان بوده است. در این خصوص، نگاه دولت و حزب به سیاست­ های آموزشی و نظارت­ و حمایت­ ویژه از بخش آموزش و پژوهش و تدوین برنامه ­های توسعه ­ای، به ویژه در دهه­ های اخیر، نگاهی راهبردی، نو­گرایانه، دوراندیشانه، و کاربردی بوده است تا این کشور بتواند با تربیت متخصصان و تأمین منابع انسانی مورد نیاز جامعه ­ی توسعه یافته­ ی فردای چین، پایداری این توسعه و پیشرفت را تضمین نماید.


ادامه مقاله