کتابخانه های آموزشگاهی سریلانکا: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
به رغم رشد سریع آموزش و پرورش کشور در دوره پس از استقلال سریلانکا و همچنین ایجاد تسهیلات آموزشی، متاسفانه | به رغم رشد سریع آموزش و پرورش کشور در دوره پس از استقلال [[سریلانکا]] و همچنین ایجاد تسهیلات آموزشی، متاسفانه کتابخانههای آموزشگاهی رشد زیادی نداشتند. با به کارگیری روش های نوین آموزشی، نیاز به ارائه خدمات کتابخانهای در مدارس افزایش یافته است. در حال حاضر تعداد 3700 کتابخانه در تمام سطوح آموزشی در مدارس وجود دارد. کلیه مواد کتابخانههای یادشده عموما به زبان های [[سینهالا|سینهالی]]، [[تامیل|تامیلی]] و انگلیسی است<ref name=":4">کشمیری, م. و. فرهنگ کتابخانه ای''.''</ref>. | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
نسخهٔ کنونی تا ۱۲ اوت ۲۰۲۵، ساعت ۰۹:۱۶
به رغم رشد سریع آموزش و پرورش کشور در دوره پس از استقلال سریلانکا و همچنین ایجاد تسهیلات آموزشی، متاسفانه کتابخانههای آموزشگاهی رشد زیادی نداشتند. با به کارگیری روش های نوین آموزشی، نیاز به ارائه خدمات کتابخانهای در مدارس افزایش یافته است. در حال حاضر تعداد 3700 کتابخانه در تمام سطوح آموزشی در مدارس وجود دارد. کلیه مواد کتابخانههای یادشده عموما به زبان های سینهالی، تامیلی و انگلیسی است[۱].
نیز نگاه کنید به
كتابخانههای دانشگاهی در مالی؛ کتابخانه های دانشگاهی اردن؛ کتابخانه های دانشگاهی اتیوپی؛ کتابخانه های دانشگاهی لبنان؛ کتابخانه های دانشگاهی سیرالئون؛ کتابخانه های دانشگاهی کوبا
کتابشناسی
- ↑ کشمیری, م. و. فرهنگ کتابخانه ای.
منبع اصلی
رکنی، مهدیقلی (1391). جامعه و فرهنگ سریلانکا. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار).
نویسنده مقاله
مهدیقلی رکنی