آموزش های فنی و حرفه ای در چین: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:I-9.jpg|بندانگشتی|تصویر ساختمان آموزش فنی و | [[پرونده:I-9.jpg|بندانگشتی|تصویر ساختمان آموزش فنی و حرفهای، قابل بازیابی از: https://en.wikipedia.org/wiki/Yokohama_Overseas_Chinese_School]] | ||
آموزشهای فنی و حرفهای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفهای صورت میگیرد. افزون بر این موارد، آموزشهای فنی و حرفهای شامل آموزش کارمحور و آموزش شغلی نیز میشود. این نوع از آموزشها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفهای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا میکند. | |||
نخستین قانون آموزش فنی و حرفهای چین در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینهی قانونی توسعهی این نوع از آموزش را فراهم ساخت. آموزش فنی و حرفهای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزشهای عملی مورد نیاز نیز میگردد. مراکز آموزش فنی و حرفهای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت میشود ولی بخشهایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری میشوند. | |||
نخستین قانون آموزش فنی و | |||
آموزش فنی و | |||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین|نظام آموزش]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین|تحقیقات و فناوری چین]] | |||
== منبع اصلی == | |||
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub> | |||
== | == نویسنده مقاله == | ||
علی محمد سابقی | |||
[[رده:نظام آموزش]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۸:۱۶

آموزشهای فنی و حرفهای در 3 سطح: راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی فنی و حرفهای صورت میگیرد. افزون بر این موارد، آموزشهای فنی و حرفهای شامل آموزش کارمحور و آموزش شغلی نیز میشود. این نوع از آموزشها نقش مهمی در مؤسسات آموزش عالی فنی حرفهای، مدارس راهنمایی تکنیکی، مدارس مهارت افزایی، مراکز آموزش شغلی، مدارس آموزش تکنیکی بزرگسالان و سایر نهادهای آموزش اجتماعی در طول حیات افراد ایفا میکند.
نخستین قانون آموزش فنی و حرفهای چین در سال 1996 تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد و زمینهی قانونی توسعهی این نوع از آموزش را فراهم ساخت. آموزش فنی و حرفهای افزون بر آموزش تئوریک در کلاس شامل برخی از آموزشهای عملی مورد نیاز نیز میگردد. مراکز آموزش فنی و حرفهای عمدتاً از سوی دولت راه اندازی و مدیریت میشود ولی بخشهایی از جامعه نیز برای مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه تشویق به همکاری میشوند.
نیز نگاه کنید به
نظام آموزش؛ تحقیقات و فناوری چین
منبع اصلی
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.
نویسنده مقاله
علی محمد سابقی