دوره ی آموزشی در مقطع كاردانی در چین: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
حداقل زمان لازم برای به پایان رساندن دورهی کاردانی 2 تا 3 سال است. دانش آموزانی که مقطع تحصیلات تکمیلی متوسطه را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند در آزمون ورودی این مقطع که توسط مؤسسات تخصصی و پلی تکنیک برگزار می شود شرکت نمایند. در مجموع بیش از 309مرکز آموزشی در سرتاسر چین وجود دارد که در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرند<ref name=":1">وبسایت [[وزارت آموزش و پرورش چین]]: www.moe.edu.cn</ref>. | |||
تعداد مدارس و مراکز آموزش عالی<ref>China statistical Year Book- 2010, China statistic Press</ref> (2009) | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
| | |بخشهای غیر آموزشی رسمی | ||
| | |دانشکدههای تربیت معلم | ||
| | |دانشکدههای محلی | ||
| | |تحت پوشش سایر وزارتخانهها | ||
| | |تحت پوشش وزارت آموزش | ||
| | |تحت پوشش وزارتخانهها و سازمانهای مرکزی | ||
| | |تعداد کل | ||
| | |مقطع | ||
|- | |- | ||
| | |63 | ||
| | |360 | ||
| | |423 | ||
| | |300 | ||
| | |73 | ||
| | |372 | ||
| | |796 | ||
| | |مؤسسات ارائه کننده تحصیلات تکمیلی | ||
|- | |- | ||
| | |24 | ||
| | |359 | ||
| | |383 | ||
| | |25 | ||
| | |73 | ||
| | |98 | ||
| | |481 | ||
| | |مؤسسات آموزش عالی منظم | ||
|- | |- | ||
| | |39 | ||
| | |1 | ||
| | |40 | ||
| | |275 | ||
| | | | ||
| | |275 | ||
| | |315 | ||
| | |مؤسسات پژوهشی | ||
|- | |- | ||
| | |661 | ||
| | |877 | ||
| | |1538 | ||
| | |38 | ||
| | |73 | ||
| | |111 | ||
| | |2305 | ||
| | |مؤسسات آموزش عالی منظم | ||
|- | |- | ||
| | |71 | ||
| | |543 | ||
| | |614 | ||
| | |33 | ||
| | |73 | ||
| | |106 | ||
| | |1090 | ||
| | |دانشگاههای دارای دورههای کامل کارشناسی | ||
|- | |- | ||
| | |590 | ||
| | |334 | ||
| | |924 | ||
| | |5 | ||
| | | | ||
| | |5 | ||
| | |1215 | ||
| | |کالجهای دارای دورههای تخصصی | ||
|- | |- | ||
| | |516 | ||
| | |274 | ||
| | |790 | ||
| | |2 | ||
| | | | ||
| | |2 | ||
| | |1071 | ||
| | |آموزشکدههای فنی و حرفهای | ||
|- | |- | ||
| | |214 | ||
| | |154 | ||
| | |368 | ||
| | |13 | ||
| | |1 | ||
| | |14 | ||
| | |384 | ||
| | |مؤسسات آموزش عالی بزرگسالان | ||
|- | |- | ||
| | | | ||
| خط ۹۲: | خط ۹۰: | ||
| | | | ||
| | | | ||
| | |812 | ||
| | |سایر مؤسسات خصوصی آموزش عالی | ||
|} | |} | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[آموزش عالی در چین]]؛ [[مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین]] | |||
== '''کتابشناسی''' == | |||
<references /> | |||
== | == منبع اصلی == | ||
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub> | |||
== نویسنده مقاله == | |||
علی محمد سابقی | |||
[[رده:نظام آموزش]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۸:۴۵
حداقل زمان لازم برای به پایان رساندن دورهی کاردانی 2 تا 3 سال است. دانش آموزانی که مقطع تحصیلات تکمیلی متوسطه را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند در آزمون ورودی این مقطع که توسط مؤسسات تخصصی و پلی تکنیک برگزار می شود شرکت نمایند. در مجموع بیش از 309مرکز آموزشی در سرتاسر چین وجود دارد که در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرند[۱].
تعداد مدارس و مراکز آموزش عالی[۲] (2009)
| بخشهای غیر آموزشی رسمی | دانشکدههای تربیت معلم | دانشکدههای محلی | تحت پوشش سایر وزارتخانهها | تحت پوشش وزارت آموزش | تحت پوشش وزارتخانهها و سازمانهای مرکزی | تعداد کل | مقطع |
| 63 | 360 | 423 | 300 | 73 | 372 | 796 | مؤسسات ارائه کننده تحصیلات تکمیلی |
| 24 | 359 | 383 | 25 | 73 | 98 | 481 | مؤسسات آموزش عالی منظم |
| 39 | 1 | 40 | 275 | 275 | 315 | مؤسسات پژوهشی | |
| 661 | 877 | 1538 | 38 | 73 | 111 | 2305 | مؤسسات آموزش عالی منظم |
| 71 | 543 | 614 | 33 | 73 | 106 | 1090 | دانشگاههای دارای دورههای کامل کارشناسی |
| 590 | 334 | 924 | 5 | 5 | 1215 | کالجهای دارای دورههای تخصصی | |
| 516 | 274 | 790 | 2 | 2 | 1071 | آموزشکدههای فنی و حرفهای | |
| 214 | 154 | 368 | 13 | 1 | 14 | 384 | مؤسسات آموزش عالی بزرگسالان |
| 812 | سایر مؤسسات خصوصی آموزش عالی |
نیز نگاه کنید به
آموزش عالی در چین؛ مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی چین
کتابشناسی
- ↑ وبسایت وزارت آموزش و پرورش چین: www.moe.edu.cn
- ↑ China statistical Year Book- 2010, China statistic Press
منبع اصلی
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.
نویسنده مقاله
علی محمد سابقی